Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ja, jeg har en mistanke om at en del returnerte B3'er med fordel kunne blitt hos sine forventningsfulle (på G0) kjøpere.

Det er nok like gjerne ett "avdanket" hk/dårlig Bios/strømstyring som stopper klokken (FSB).

Lenke til kommentar

Den B3 Q6600 jeg hadde klarte ikke å komme inn i Windows på 3600 MHz og 1.6V engang! Med min G0 så primer jeg på på samme hastighet og med 1.392/1.400V.

Så var verdt det for min del. MEN skal bruke hodet mitt mer neste gang ;)

Edit : 77 grader på varmeste kjerna her nå! Håper ikke jeg må øke volten enda mer...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Den B3 Q6600 jeg hadde klarte ikke å komme inn i Windows på 3600 MHz og 1.6V engang! Med min G0 så primer jeg på på samme hastighet og med 1.392/1.400V.

Så var verdt det for min del. MEN skal bruke hodet mitt mer neste gang ;)

Edit : 77 grader på varmeste kjerna her nå! Håper ikke jeg må øke volten enda mer...

9481379[/snapback]

Men så var det det om dette er fordi det er en G0 eller ikke da...

Jeg kjører jo 3,6Ghz 24/7 med B3, andre kjører mindre, og noen kjører mer. Det er ikke akkurat solide beviser. Men at du har byttet til noe bedre er jo helt sikkert, og resultatene så langt ser jo bra ut.

Som du sikkert vet finnes det de som også angrer cpu i bytte med en helt lik, pga dårlig klokk...

Lenke til kommentar

pcp160 hvor mye ligger vcore på ved load med din? Hos meg ligger den på 1.392 ved small FFTs og 1.400 ved large FFTs. Jeg velger custom i Prime95. 8K til 1024K. Blir som blend bare ikke testing av RAM. RAM kjører stock DDR2 800.

Den har holdt på over en time her nå. Skal la maskina kjøre Prime95 til jeg står opp i morra, som er kl 10. Så da blir det mer enn 12 timer ;)

PS : Har ikke sett at hastigheten har sunket til 2400 denne gang. Kanskje det hjalp å slå av ALLE strømsparings funksjoner i BIOS (CPU TM også). Jeg har en teori om at CPU'n bare trang mer volt, så kan være det. Men rart at ikke Prime95 bare fikk error da...

Tydelig at small FFTs gjør kjernene varmere enn large FFTs ja...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hmm, når eg tenker meg om så er det jo snakk om 500 FSB :blush:  Tenkte meri i 600 duren :p

9481764[/snapback]

Da skal du være god :), og ekstremt heldig?

EDIT: Intern, er det ikke snakk om ES'n du har nå?, isåfall kunne han jo kjørt den på 266x19 :p, blir rett over 5 GHz, og da er det jo et stykke igjen til en evt FSB wall :whistle:

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
pcp160 hvor mye ligger vcore på ved load med din? Hos meg ligger den på 1.392 ved small FFTs og 1.400 ved large FFTs. Jeg velger custom i Prime95. 8K til 1024K. Blir som blend bare ikke testing av RAM. RAM kjører stock DDR2 800.

Den har holdt på over en time her nå. Skal la maskina kjøre Prime95 til jeg står opp i morra, som er kl 10. Så da blir det mer enn 12 timer  ;)

PS : Har ikke sett at hastigheten har sunket til 2400 denne gang. Kanskje det hjalp å slå av ALLE strømsparings funksjoner i BIOS (CPU TM også). Jeg har en teori om at CPU'n bare trang mer volt, så kan være det. Men rart at ikke Prime95 bare fikk error da...

Tydelig at small FFTs gjør kjernene varmere enn large FFTs ja...

9481657[/snapback]

Du har vannkjøling, eller?

Lenke til kommentar
EDIT: Intern, er det ikke snakk om ES'n du har nå?, isåfall kunne han jo kjørt den på 266x19 :p, blir rett over 5 GHz, og da er det jo et stykke igjen til en evt FSB wall :whistle:

9481773[/snapback]

Er min ES det er snakk om, ja. Tror han kjørte den på x11 eller x12.

Endret av Intern
Lenke til kommentar

@ 2bb1 : jeg har ThermalRight Ultra120 eXtreme + Scythe S-FLEX SFF21F vifte @ 1507 rpm. Kjøleren er lett moddet så den sitter bedre på.

Liten update : Prime95 har kjørt nå snart i 2 timer. So far so good!

Og jeg har ikke sett temp over 77 grader enda.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...