Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå feilet den igjen. :(

Det virker som om hovedkortet mitt undervolter en del iom at Everest viser 'CPU kjerne 1.34 V' under testen mens jeg har stilt den til 1,39125 (eller noe slikt) i BIOS. Men jeg skal altså fortsette å øke vcore inntil Prime slutter og feile?

Lenke til kommentar
Er det kun temperaturen som begrenser hvor høyt opp jeg kan gå? Prøver med 1,4-et-eller-annet nuh.

9476989[/snapback]

miCro du har Asus P5N32-E SLI 680i.

Så da er det noe annet som stopper glt ref voltage.

Gir 0.03v-0.05v for lite ,dette er ikke mulig og justere.

Så opp mot 350fbs er max viss du er heldig.

Så høyere vcore volt vil ikke hjelpe.

Dette var grunnen til at evga ga ut rev a1 680i.

Asus har ikke gjort noe som helst.

Det er en veldig vanskelig mod for dette.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=145524

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Ja da var min Q6600 G0 på plass. Kjører 9 x 400 = 3600 MHz @ 1.38V nå med Prime95 25.3. Før det klarte den wPrime 1024M testen uten problemer på 376 sec. Litt dårlig wPrime score, men jeg kjører bare RAM brikkene på DDR 2 800 4-4-4-12 timings, så mister ytelse der sikkert.

Nesten akkurat starta Prime95 testing, så vet ikke om den er stabil der enda. Temp på kjernene akkurat nå er : 66-66-61-61 grader.

Hmm der datt hastigheten til 2400 Mhz i CPU-Z, men tempen er jo greit!!? Ja EIST er av i BIOS. Hmmm der var den opp på 3600 igjen. Normalt? Jeg er jo LANGT unna throttle temps. Og jeg bruker CoreTemp 0.95.4

Lenke til kommentar

Restarta akkurat og sjekka. Både C1E og EIST hadde jeg disabla. Var en annen funksjon der "CPU TM function". Har kanskje med throttle å gjøre? Satt igang Prime95 igjen nå for å sjekke om det har noe å si.

Prosessoren skal jo ikke throttle ved å load temp på rundt 70 grader! Uansett om man legger til 15 grader til det igjen, så er det fortsatt ett stykke unna 100C. Jeg mistenker at hovedkortet mitt ikke liker quad core så bra...kan ha noe med BIOS'n å gjøre (har nyeste). Kjipt at min CPU takler fint 3.6 Ghz, men hovedkortet takler det ikke....

Fint om dere kommer over noe info om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...