Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det tar nok en stund før "nerd-coders" har hatt tilgang lenge nok til Vista/satt seg inn nye API'er til at vi vil få se alle de "kjære" utilities vi har blitt vant til funke i Vista.

Måten de fleste utviklere har vent seg til å kode mot Win-platform er helt uforenlig med det meste av god programmerings-skikk/sikkerhet.

I prinsippet skal man jo ikke kode "rett-mot-hardware" slik man ofte må når man er på såpass "low-level" mtp Bios-utilities.

Lenke til kommentar
heisann.

 

Har tenkt å kjøpe meg Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz, så hadde jeg rettet meg mot GIGABYTE GA-P35-DQ6 Silent Pipe som HK, også ser jeg at noen sir at OC på dette er ikke helt topp.. lurer hva dere anbefaler som HK da?

 

Hilsen André  :thumbup:

9462607[/snapback]

 

Det hovedkortet er bra. :thumbup: Har aldri vært mer fornøyd. 450 FSB Quad Prime stabilt. Har ikke hatt en blåskjerm eller reboot i huset etter jeg fikk det hovedkortet og det er noen mnd siden.

Lenke til kommentar
heisann.

 

Har tenkt å kjøpe meg Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz, så hadde jeg rettet meg mot GIGABYTE GA-P35-DQ6 Silent Pipe som HK, også ser jeg at noen sir at OC på dette er ikke helt topp.. lurer hva dere anbefaler som HK da?

 

Hilsen André  :thumbup:

9462607[/snapback]

 

Det hovedkortet er bra. :thumbup: Har aldri vært mer fornøyd. 450 FSB Quad Prime stabilt. Har ikke hatt en blåskjerm eller reboot i huset etter jeg fikk det hovedkortet og det er noen mnd siden.

9466701[/snapback]

 

Takk for svar :thumbup:

da er det i bestillingen, hvordan er Cpu OC med dette HK?

Lenke til kommentar

Etter å hatt en håpløs Q6600 B3 som jeg sendte tilbake, pluss en E6850 som jeg har nå, så bestilte jeg en Q6600 fra NetShop. Håper jeg får en god G0 uke 23 eller bedre. Ellers går den også i retur FØR jeg åpner esken. Får da en E6850 til salg...som gjør 3600 Mhz på 1.38V load.

 

Håper jeg har litt flaks denne gangen da!

 

Dere som har fått Q6600 G0 fra NetShop, hvilken uke har dere? Oppdateringer om OC?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Etter å hatt en håpløs Q6600 B3 som jeg sendte tilbake, pluss en E6850 som jeg har nå, så bestilte jeg en Q6600 fra NetShop. Håper jeg får en god G0 uke 23 eller bedre. Ellers går den også i retur FØR jeg åpner esken. Får da en E6850 til salg...som gjør 3600 Mhz på 1.38V load.

 

Håper jeg har litt flaks denne gangen da!

 

Dere som har fått Q6600 G0 fra NetShop, hvilken uke har dere? Oppdateringer om OC?

9466964[/snapback]

 

hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar

som jeg sa til deg i PM, jeg hintet på ingen måte til kjøp av E6850 (hva i all verden skal jeg med en E6850??). jeg syntes bare det er etisk feil å sende inn en CPU fordi du fikk feil stepping, har selv vurdert det engang.. men tenkte meg om to ganger og solgte den i stedenfor. stakkars netshop, får 10 cpuer på angrefristen av samme slag.. DET er kjipt.

Endret av gmailrocks
Lenke til kommentar
som jeg sa til deg i PM, jeg hintet på ingen måte til kjøp av E6850 (hva i all verden skal jeg med en E6850??). jeg syntes bare det er etisk feil å sende inn en CPU fordi du fikk feil stepping, har selv vurdert det engang.. men tenkte meg om to ganger og solgte den i stedenfor. stakkars netshop, får 10 cpuer på angrefristen av samme slag.. DET er kjipt.

9469016[/snapback]

 

Er enig med deg, kanskje jeg er på jordet..Det er sånn at mam skal være litt heldig med komponentene som skal klokke. Og når det er så mange som bruker angrefristen til dette så ender det vel til slutt at nettbutikkene blir drit-lei og kommer med noen nye regler....

Og jeg mener ikke å sitte høyt oppe og prate, mener bare at man kanskje skal tenke litt over ting :) og jeg prater generelt.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...