Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjapp test av 3dm06:

 

post-35359-1189376355_thumb.jpg

 

Mulig jeg klarer høyere, men det får bli senere.

 

631/1040 på gpu.

9462089[/snapback]

 

 

Ser jammen ut som et veldig bra resultat! Tror jeg har litt å lære av en gammel mann :D

 

Edit: Hvordan får du den så kald på så mye volt?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Takker :)

Er ikke mye jeg kan lære bort tror jeg, har bare aldri vært redd for å gi volt :D

 

Cpuen er bare kald (eller rettere sagt, viser lav temp), kaldere en min beste E6600 i samme oppsett.

9462156[/snapback]

 

virker sånn på Pedro Rocha på XS også, hans cpu er dårligere enn din, MEN den er kald den også.. rart det der.. virker som noen cpu er helt "gooooolden" cpuer.

 

kalde, og klokker bra..

Endret av gmailrocks
Lenke til kommentar

Virkelig gode resultater det der OldMan! :) Er det maksklokk for skjermkortet ditt?

Virker som du har litt peiling på dette, så hva med litt v-modding på f.eks. GPU? :)

 

Kunne nok ha kommet på 650MHz på kjernen da, og kanskje også 675.

 

Hvis du klokker uten kabinett kan du jo ta av dekslet som dekker over kjøleren på skjermkortet og sette 1 eller 2 vifter på ribba. Har sett at mange har fått bedre temps og høyere klokk pga. dette. ;)

 

Kunne tenkt meg bedre HK jeg altså. Virker som at det er stopp på 375MHz FSB med quad. Skal teste en E2140 snarest mulig for å se hva jeg får til. :) Har forresten et P5N-E SLi. Føler at chippen klarer mer. (Se posten min over.) Klarer 3.2GHz fint med 1.325V. Det mener jeg tyder på at den skulle klart mer. :p Hva tror du/dere? :)

 

Edit: Hvor mye skal du ha for HKet da OldMan? Virker litt interessant.

Endret av Sagart
Lenke til kommentar
Virkelig gode resultater det der OldMan! :) Er det maksklokk for skjermkortet ditt?

Virker som du har litt peiling på dette, så hva med litt v-modding på f.eks. GPU? :)

 

Kunne nok ha kommet på 650MHz på kjernen da, og kanskje også 675.

 

Hvis du klokker uten kabinett kan du jo ta av dekslet som dekker over kjøleren på skjermkortet og sette 1 eller 2 vifter på ribba. Har sett at mange har fått bedre temps og høyere klokk pga. dette. ;)

 

Kunne tenkt meg bedre HK jeg altså. Virker som at det er stopp på 375MHz FSB med quad. Skal teste en E2140 snarest mulig for å se hva jeg får til. :) Har forresten et P5N-E SLi. Føler at chippen klarer mer. (Se posten min over.) Klarer 3.2GHz fint med 1.325V. Det mener jeg tyder på at den skulle klart mer. :p Hva tror du/dere? :)

9462265[/snapback]

Er ferdig med benching og volt-modding, koser meg å leker med ny hw i ny og ne, men er mest opptatt av å ha en stille pc med god ytelse. Skjermkortet er rimlig nytt, så ikke funnet maks enda. P5N-E er ikke spes godt til Quad, men ett helt greit kort ellers (hatt 3 stk).

 

gmailrocks, se PM.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Er ferdig med benching og volt-modding, koser meg å leker med ny hw i ny og ne, men er mest opptatt av å ha en stille pc med god ytelse. Skjermkortet er rimlig nytt, så ikke funnet maks enda. P5N-E er ikke spes godt til Quad, men ett helt greit kort ellers (hatt 3 stk).

9462278[/snapback]

Ok, daså. ;)

 

Siden du har hatt P5N-E, har du noen gode tips til klokking og modding?

Virker som om at det har en FSB-wall på 1500MHz/375MHz med quad. Skal somsagt teste med en E2140 snart og se hvor langt jeg kommer med både CPU og HK.

 

PS, se editen min over.

 

Edit: Ble kanskje litt OT dette. :p

Endret av Sagart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

(Små)Gutta.. :)

Prøv nå å ta til dere hva "gamlingen"(Oldman) skriver/sier.

En ting er å ha kunnskapen/utstyret/erfaringen til å klokke.

Når du får en bra chip så har du det.. fått en bra chip.

Det er altfor mange av dere som *tror* dere har peil fordi dere har fått en chip som klokker bra, og dere kan "skryte" av det på forumet.

Men det er selvsagt en god start. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...