The Ghost Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det er jo ikke bare en Q6600 tråd, men en quad tråd.Det må jo være noen andre med quad der ute... 9431939[/snapback] Sitter nok med en X3210 jeg nå, men den klokker ikke lenger enn 3.6Ghz Skal legge ut alt av resultat mulig på hwbot med et 8800gtx og et 7200gs også skal jeg gjøre det samme med E6600, Q6600 og kanskje E2140 så da håper jeg litt poeng må bare få tid til det først Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det er jo ikke bare en Q6600 tråd, men en quad tråd.Det må jo være noen andre med quad der ute... 9431939[/snapback] Sitter nok med en X3210 jeg nå, men den klokker ikke lenger enn 3.6Ghz Skal legge ut alt av resultat mulig på hwbot med et 8800gtx og et 7200gs også skal jeg gjøre det samme med E6600, Q6600 og kanskje E2140 så da håper jeg litt poeng må bare få tid til det først 9432252[/snapback] FSB wall der da? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Edit: slett denne Endret 5. september 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 FSB wall der da? 9432273[/snapback] Jepp den ligger på 450FSB der er den 100% stabil mens på 455FSB så vil den ikke boote engang ...... Ikke funker 1333FSB mod'n heller kjøer nemlig på den nå, men ingen forskjell merkes Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Nettopp fått installert min Thermalright Ultra 120 Extreeeeme. Idle temp med standard-kjøleren på full guffe var ~45 grader. Med Thermalrighten er idle-temperaturen 39*C PASSIV :!: Noen som vet hvordan man fester på en 120mm vifte på den kjøleren foresten? Har en Noctua 1200rpm liggende å sikle etter å komme på plass. Skjønner meg ikke på festeklipsene som fulgte med kjøleren. Endret 5. september 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Se nederst for "Fan installation" Link Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Nettopp fått installert min Thermalright Ultra 120 Extreeeeme. Idle temp med standard-kjøleren på full guffe var ~45 grader. Med Thermalrighten er idle-temperaturen 39*C PASSIV :!: Noen som vet hvordan man fester på en 120mm vifte på den kjøleren foresten? Har en Noctua 1200rpm liggende å sikle etter å komme på plass. Skjønner meg ikke på festeklipsene som fulgte med kjøleren. 9432454[/snapback] En enkel måte er jo å bare feste den med strikk rundt hele kjøleren (Men jeg vet ikke hvordan man fester den standard) Men fine temps da Endret 5. september 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Se nederst for "Fan installation" Link 9432536[/snapback] Ser man det ja! Tusen takk, skal prøve når jeg kommer hjem igjen. @_Zeke: Vil ikke bruke strikk o.l. når den som fulgte med kjøleren skal fungere perfekt Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har nå fått montert viften, og etter det jeg kan se så har jeg fått med en annen type fester til viften enn det som er vist i den linken der Men fant i alle fall ut hvor jeg skulle feste viften Intern, du har vel en Thermalright om jeg ikke tar feil? Har du testet hva som blir kjøligest av push og pull? Kjører nå med at viften blåser kald luft gjennom kjøleren og bak i kabinettet (de 5 centimetrene det er til bakenden ) hvor luften blir sendt videre ut av en kabinettvifte. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Dette har ikke vært en avsporing fra topic, men et togkræsj Ontopic please 9431722[/snapback] Det er dessverre ikke så mange flere (virker det som) som driver å makser sin Quad, men jeg kan love at jeg skal de når jeg får den Jeg skal teste både på vanlig vann og på hageslange. Jeg kunne også tenkt meg å låne et par med 8800GTX (fra en i Bergensområdet?) når jeg skal teste hageslange i hele loopen (CPU>GPU1>GPU2>NB>SB) en gang i vinter. (Dette vil jeg bare hvis jeg finner ut at min Q6600 faktisk er god EDIT: Ettersom jeg skal gå til anskaffelse av et 8800GTX selv snarest, så trenger jeg nok bare et 9431772[/snapback] det du kan gjøre med dette er enkelt.. få deg en radiator ute også, det har jeg gjort flere ganger før, og det blir MYE kaldere enn springvann med -15 grader ute, BELIEVE me... Vi snakker minusgrader på vannet, måtte blande inn litt frostvæske selv med en 120mm rad + 120mm vifte. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 gmailrocks, det har vært vurdert flere ganger her , men kondenserer det når vannet er under 0?, eller blir det bare kondens hvis CPU går under 0? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har nå testet litt overklokking, og må ha hele 1,45 for å få den noen lunde stabil på 3,0GHz. Når jeg loader prosessoren går volten fra 1,38v til 1,28v (avlest med CPU-Z), dette er hele 0,1volt-drop! Dette er jo helt horribelt, så tror jeg må til med en volt-modifikasjon av hovedkortet mitt. Finnes det andre måter å fikse v-drop enn å lodde? Lodding er forsåvidt ikke noe problem, men greit å vite om det finnes alternativer. Legg gjerne med link til guide om noen skulle vite om en. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 gmailrocks, det har vært vurdert flere ganger her , men kondenserer det når vannet er under 0?, eller blir det bare kondens hvis CPU går under 0? 9434813[/snapback] Det blir kondens når temperaturen på overflaten av noe er kaldere enn omgivelsene (altså luften) Hvis man sitter i Sibir og overklokker i -70 grader, trenger man for eksempel ikke å isolere HK hvis man kjøler med tørris I tillegg er det jo gjerne en fin temperatur å teste i, så lenge hdd og skjerm og ikke minst du sitter innenfor en vegg som gjør deg varm (og hdden som sagt som ikke liker slik kulde) Litt vanskeligere: Luftens evne til å holde på vann uten at det dannes dråper forandrer seg med temperaturen. Jo kaldere det er, jo mindre vann kan luften holde. Hvis du er i et rom med 20 grader, og det er 30% luftfuktighet der, vil det si at luften er 1/3 mettet med vann. Hvis det kommer over 100% vil det begynne å dannes dråper i luften som fester seg på overflater som hovedkort etc. Det som skjer når det dannes kondens på f.eks. en kald brus er at selv om luften kan holde på all vanndampen når det er 20 grader i luften, så kan den holde på mindre og mindre vann jo kaldere det blir, og blir det kaldt nok, vil luften bli mettet med vann, og det begynner å dannes dråper (det er like mye vann i luften, men luften mister mer og mer av vannlagringskapasiteten) og til slutt vil det bli over 100% luftfuktighet, og kondens dannes der det er så kaldt Det ble kanskje litt rotete, men det er sånn ca. slik det fungerer. Det som også er artig er at hvis det er 30% luftfuktighet, og det er 20 grader i luften, så må man helt ned til 1.9 varmegrader før det dannes kondens. Om vinteren er det også veldig tørt i luften pga. den kalde temperaturen, og lite fordamping fra vann og innsjøer etc. Derfor er det så bra å benchmarke om vinteren Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Puh, tokk sin tid å skrive en produkttest, men kom tilslutt i mål ja. Ble produkttesten av min av Q6600 bra ? (lang er den ivhertfall): http://itpro.no/omtaler.php?op=&id=1833 Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Puh, tokk sin tid å skrive en produkttest, men kom tilslutt i mål ja. Ble produkttesten av min av Q6600 bra ? (lang er den ivhertfall): http://itpro.no/omtaler.php?op=&id=1833 9436094[/snapback] Diagrammene for BF2 og FEAR ser mistenkelig like ut... Fin test, men du brukte vel ikke stock-kjøleren? Endret 6. september 2007 av jon67 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det står i testen at han brukte en Zalman 9500 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Puh, tokk sin tid å skrive en produkttest, men kom tilslutt i mål ja. Ble produkttesten av min av Q6600 bra ? (lang er den ivhertfall): http://itpro.no/omtaler.php?op=&id=1833 9436094[/snapback] Diagrammene for BF2 og FEAR ser mistenkelig like ut... Fin test, men du brukte vel ikke stock-kjøleren? 9436563[/snapback] Godt observert. Må ha klart å blandet sammen Fear og BF2 bildet på en eller annen måte. Skal rettes opp.. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Intern, du har vel en Thermalright om jeg ikke tar feil? Har du testet hva som blir kjøligest av push og pull? Kjører nå med at viften blåser kald luft gjennom kjøleren og bak i kabinettet (de 5 centimetrene det er til bakenden ) hvor luften blir sendt videre ut av en kabinettvifte. 9433894[/snapback] Har vannkjøling nå. Testet ikke noe annet enn push. Husker ikke om kjøleren satt løst, men tror ikke det. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det står i testen at han brukte en Zalman 9500 9436576[/snapback] Ja det gjorde det visst. 9500 er vel også en tanke for svak til oc av Q6600? Kjører selv en B3 på 3GHz med en Big Typhoon og får ikke over 70C i Coretemp med Prime95, og det med alle vifter på laveste hastighet (Antec P182 kab.) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Tja, på 3,66 GHz lå den jo på 100 grader pr kjerne da , kan vel sies at det er litt varmt... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor EDIT: post nr 1500 Endret 6. september 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå