**dp** Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hvor stor kapasitet har egentlig "springvann.."? vil tro man kan dytte på ENDEL blokker og ikke tape mye i temperatur.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvor høy kapasitet springvann har, begrenses kun av kjøleblokkene, og hvor mye vann som kan strømme igjennom systemet. Vann har nok en tilnærmet ubegrenset kapasitet, da det den hele tiden får kaldt vann, og det varme vannet blir kastet. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) hvor stor kapasitet har egentlig "springvann.."? vil tro man kan dytte på ENDEL blokker og ikke tape mye i temperatur.. 9429481[/snapback] Som han sa, nesten uendelig. Spriungvann har jo så høyt trykk, og det kommer alltid nytt, kaldt vann. Men jeg tror at resultatene dine vil forbedre seg når det blir kaldere ute og du får nytt HK. Per i dag ligger kranvannet mitt hjemme på 12-13 grader, og det er med en utetemp på 12-13 grader. Jeg vil tro at når utetempen han ligget på rundt 0 grader i et par dager, vil vanntempen være rundt 5-6 grader, hvis ikke lavere. Jeg gleder meg til jeg får min Q6600 G0 og skal overklokke denne Men jeg skal også kjøle HKet (2x MCW30) og skjermkortet (8800GTS med MCW60) med kranvann. jeg skal sikkert oppgradere senere til 2x 8800GTX hvis jeg har penger og finner noe billig på nettet. inlegg 9429994[/snapback] Hva mener du? EDIT: Jeg har forresten planer om å lage en løsning slik at jeg enkelt (med hurtigtilkoblinger med 1/2" ID og auto shut-off) kan koble fra radiatoren og pumpen, og koble på hageslangen og en slange som går ut vinduet På den måten kan jeg bytte fra normal high-performance vannkjøling, til extreme performance vannkjøling på sekunder! (vel, først må jeg la ambient temå i rommet synke da, men det går ikke så alt for mange minutter med vindu på vidt gap og PCen av) Endret 5. september 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 inlegg 9429994[/snapback] Hva mener du? 9430377[/snapback] Han bare skriver noe slik at han senere kan se tråden under ”Mine Innlegg”. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 inlegg 9429994[/snapback] Hva mener du? 9430377[/snapback] Han bare skriver noe slik at han senere kan se tråden under ”Mine Innlegg”. 9430412[/snapback] Vel, da kan han skrive noe som hører hjemme i denne tråden, for det der regnes som spam Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Alternativt bruke "legg til i favoritter" knappen øverst til høyre... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Kult at noen har prøvd "vannkran-trikset". Ble både bra klokk og lav temp ser jeg. Den lyden kommer av høyt trykk/krafti flow. Får akkurat samme lyd når jeg setter min MCP655 på full trykk (4 bar). Og det er *betraktelig* mer trykk fra ditt lokale vannverk. Det er absolutt å anbefale å passe godt på alle koblinger/slangeklemmer. I utgangspunktet vil ikke "vanlig" tilkobling holde mål for vann som (ofte) har ett trykk på 6-8 bar. Men, flow/trykk er ikke den ønskede/viktige faktoren her (for lav temp), men at det er en "open loop" med tilgang til (veldig) kaldt vann hele tiden. 9429237[/snapback] 4 bar? Er ikkje det 0,4 bar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 4 bar? Er ikkje det 0,4 bar? 9431642[/snapback] Jo, selvsagt. 4m løftehøyde er ca 0.4bar (1 bar tilsvarer 11m vannsøyle). Bra du passer på. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Dette har ikke vært en avsporing fra topic, men et togkræsj Ontopic please Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) On topic: Noen som har fått Q6600 G0, men har 0 planer om og klokke? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor , send meg en PM Eller var det OT? Endret 5. september 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Dette har ikke vært en avsporing fra topic, men et togkræsj Ontopic please 9431722[/snapback] Det er dessverre ikke så mange flere (virker det som) som driver å makser sin Quad, men jeg kan love at jeg skal de når jeg får den Jeg skal teste både på vanlig vann og på hageslange. Jeg kunne også tenkt meg å låne et par med 8800GTX (fra en i Bergensområdet?) når jeg skal teste hageslange i hele loopen (CPU>GPU1>GPU2>NB>SB) en gang i vinter. (Dette vil jeg bare hvis jeg finner ut at min Q6600 faktisk er god EDIT: Ettersom jeg skal gå til anskaffelse av et 8800GTX selv snarest, så trenger jeg nok bare et Endret 5. september 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det er dessverre ikke så mange flere (virker det som) som driver å makser sin Q6600. Men jeg kan love at jeg skal de når jeg får den Jeg skal teste både på vanlig vann og på hageslange. 9431772[/snapback] Til helga kommer det nok noen nye scores her Lenke til kommentar
Intern Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det er jo ikke bare en Q6600 tråd, men en quad tråd. Det må jo være noen andre med quad der ute... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg kommer med noen scores til helga forhåpentligvis Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg kommer med noen scores til helga forhåpentligvis 9431959[/snapback] Høres bra ut Med Quad og GTX? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 yupp, men det blir bare test kjøring med hket, ikke noe stort før prosjektet er ferdig for da kommer det kulde på quaden Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 yupp, men det blir bare test kjøring med hket, ikke noe stort før prosjektet er ferdig for da kommer det kulde på quaden 9432072[/snapback] Er det singelsteger eller flere? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Blir ss på cpu og vann på resten..men les tråden min på det istedenfor..blir litt ot her:) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Blir ss på cpu og vann på resten..men les tråden min på det istedenfor..blir litt ot her:) 9432149[/snapback] Hvor? Sorry for OT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå