Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor stor kapasitet har egentlig "springvann.."? vil tro man kan dytte på ENDEL blokker og ikke tape mye i temperatur..

9429481[/snapback]

Som han sa, nesten uendelig. Spriungvann har jo så høyt trykk, og det kommer alltid nytt, kaldt vann. Men jeg tror at resultatene dine vil forbedre seg når det blir kaldere ute og du får nytt HK. Per i dag ligger kranvannet mitt hjemme på 12-13 grader, og det er med en utetemp på 12-13 grader. Jeg vil tro at når utetempen han ligget på rundt 0 grader i et par dager, vil vanntempen være rundt 5-6 grader, hvis ikke lavere.

Jeg gleder meg til jeg får min Q6600 G0 og skal overklokke denne :D

Men jeg skal også kjøle HKet (2x MCW30) og skjermkortet (8800GTS med MCW60) med kranvann. jeg skal sikkert oppgradere senere til 2x 8800GTX hvis jeg har penger og finner noe billig på nettet.

inlegg ;)

9429994[/snapback]

Hva mener du?

EDIT:

Jeg har forresten planer om å lage en løsning slik at jeg enkelt (med hurtigtilkoblinger med 1/2" ID og auto shut-off) kan koble fra radiatoren og pumpen, og koble på hageslangen og en slange som går ut vinduet :)

På den måten kan jeg bytte fra normal high-performance vannkjøling, til extreme performance vannkjøling på sekunder! (vel, først må jeg la ambient temå i rommet synke da, men det går ikke så alt for mange minutter med vindu på vidt gap og PCen av)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Kult at noen har prøvd "vannkran-trikset". :D

Ble både bra klokk og lav temp ser jeg.

Den lyden kommer av høyt trykk/krafti flow.

Får akkurat samme lyd når jeg setter min MCP655 på full trykk (4 bar).

Og det er *betraktelig* mer trykk fra ditt lokale vannverk.

Det er absolutt å anbefale å passe godt på alle koblinger/slangeklemmer.

I utgangspunktet vil ikke "vanlig" tilkobling holde mål for vann som (ofte) har ett trykk på 6-8 bar.

Men, flow/trykk er ikke den ønskede/viktige faktoren her (for lav temp), men at det er en "open loop" med tilgang til (veldig) kaldt vann hele tiden.

9429237[/snapback]

4 bar? Er ikkje det 0,4 bar?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
4 bar? Er ikkje det 0,4 bar?

9431642[/snapback]

:blush:

Jo, selvsagt.

4m løftehøyde er ca 0.4bar (1 bar tilsvarer 11m vannsøyle).

Bra du passer på. :)

Lenke til kommentar
Dette har ikke vært en avsporing fra topic, men et togkræsj :p

Ontopic please :)

9431722[/snapback]

Det er dessverre ikke så mange flere (virker det som) som driver å makser sin Quad, men jeg kan love at jeg skal de når jeg får den :) Jeg skal teste både på vanlig vann og på hageslange.

Jeg kunne også tenkt meg å låne et par med 8800GTX (fra en i Bergensområdet?) når jeg skal teste hageslange i hele loopen (CPU>GPU1>GPU2>NB>SB) en gang i vinter. (Dette vil jeg bare hvis jeg finner ut at min Q6600 faktisk er god :D

EDIT: Ettersom jeg skal gå til anskaffelse av et 8800GTX selv snarest, så trenger jeg nok bare et :thumbup:

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...