JimRamse Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Inn med Kentsfield'en igjen. Fyttihelvete å varme disse B3 steppingene blir. Alt for varm til å være Prime stabil, men stabil nok til å leke meg litt Helt vanlig Windows oppsett, uten noen tweaks. Tiden er derfor ikke all verden å skryte av. Endret 3. september 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er det ingen som har prøvd å kjøle ned quaden sin med TEC eller fasekjøling? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er det ingen som har prøvd å kjøle ned quaden sin med TEC eller fasekjøling? 9419298[/snapback] TEC tror jeg ikke vil gå særlig bra, skal ha ganske heftig vannkjøling for å fjærne quad varmen + TEC varmen. Jeg tenkte jeg skulle prøve fase snart, kjøpte en XEII fra en på forumet her, men den kommer aldri og selgeren svarer ikke på mail. Så vi for se. Men nå er ikke XEII'n kraftig nok til å fjerne mer enn ca 1.6 vcore på quad'n. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er det ingen som har prøvd å kjøle ned quaden sin med TEC eller fasekjøling? 9419298[/snapback] TEC tror jeg ikke vil gå særlig bra, skal ha ganske heftig vannkjøling for å fjærne quad varmen + TEC varmen. Jeg tenkte jeg skulle prøve fase snart, kjøpte en XEII fra en på forumet her, men den kommer aldri og selgeren svarer ikke på mail. Så vi for se. Men nå er ikke XEII'n kraftig nok til å fjerne mer enn ca 1.6 vcore på quad'n. 9419451[/snapback] Hmm. Kraftig peltierelement, og oppå der setter du en Apogee GTX som er koblet til hageslangen? Kan jo virke Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Men vannet i hageslangen vil vel uansett ikke ha "utetemp" ettersom vannet går gjennom kabler som er strukket under jorden, og vil derfor ha en litt annderledes temperatur. (?) Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vil vel tro at det blir kjølig vann fordi om Under jorden er det temmelig kaldt.. xD Lenke til kommentar
Intern Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vannet i hageslangen har mer eller mindre lik temp som det kaldeste vannet i springen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Men vannet i hageslangen vil vel uansett ikke ha "utetemp" ettersom vannet går gjennom kabler som er strukket under jorden, og vil derfor ha en litt annderledes temperatur. (?) 9420313[/snapback] Vannet i hageslangen har mer eller mindre lik temp som det kaldeste vannet i springen. 9420356[/snapback] Jeg tror Intern svarte for meg For det første, så vil det være mindre forskjell mellom Idle og Load temps, siden det ikke er en lukket loop (nytt, kaldt vann påføres hele tiden), og du vil kunne klokke mye lengre med si... en load temp på 15 grader enn med en lukket loop innendørs som har en load temp på si... 65-70 grader. Og vannet fra hageslangen er jo som sagt omtrent like kaldt som vannet i kranen på det kaldeste. Dvs. 4-5 grader en grei høstdag. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 De som har som har tenkt å prøve dette med hage slangen, kan ikkje de sette på eit TEC element? Og ein kan jo kjenne at vatnen frå hageslangen er mykje kaldare... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) De som har som har tenkt å prøve dette med hage slangen, kan ikkje de sette på eit TEC element? Og ein kan jo kjenne at vatnen frå hageslangen er mykje kaldare... 9421172[/snapback] Jo, jeg er fullt villig, men jeg kan lite ang. isolering av HK, så her kunne jeg trengt litt hjelp. I tillegg så har jeg ikke noe peltierelement heller EDIT: Jeg beskylder ingen (enda ) men jeg har allerede laget en post om dette med kranvann på CPUen. Og der inne ble det en masse poster ang. det moralske når det kommer til kranvann på CPU. Selvfølgelig, det vil gå noen liter med dette, som bare lander i bedet utenfor, men når jeg bor i Bergen, som er kjent for regnet sitt, så syntes ikke jeg at det har så veldig mye å si omj jeg bruker rundt 100 liter på en kveld med overklokking Det har tross alt regnet et par hundre millioner liter her de siste dagene Jeg FORTJENER å få noe ut av disse nitriste dagene (det er noe som skjer med humøret når man ser ut, og man ser ikke en sjel. Alle er inne, himmelen er grå, og man kna høre regnet plaske ned på asfalt, lekeplassens sand og i små pytter) Endret 3. september 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 At det har ca lik temperatur som vannet i springen tviler jeg ikke på, men Jeg tenkte nå mer på kondensen..... Det vil vel fortsatt bli en god del kondens ut av det? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 At det har ca lik temperatur som vannet i springen tviler jeg ikke på, men Jeg tenkte nå mer på kondensen..... Det vil vel fortsatt bli en god del kondens ut av det? 9421588[/snapback] Neida. For eksempel, hvis det er 20 grader i rommet, og det er 30% luftfuktighet. Da må man ha temperaturer helt ned i 1.9 grader før det dannes kondens. Og nå som temperaturen bare synker, så vil den snart komme langt under 10 grader om kveldene. Hvis jeg da åpner vinduet, så jeg får ca. samme temperatur inne på rommet, så forsvinner plutselig problemet med kondens. I tillegg til at man ikke trenger å isolere, og at det er veldig enkelt å gjennomføre (man trenger hageslangen og en CPUblokk med 1/2" ID nipler) så får man kjøling som gir meget gode temperaturer, og som heller ikke bråker Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 At det har ca lik temperatur som vannet i springen tviler jeg ikke på, men Jeg tenkte nå mer på kondensen..... Det vil vel fortsatt bli en god del kondens ut av det? 9421588[/snapback] hvem bryr seg om kondens..? eneste man gjør er: Ha hket opp ned (cpuen blir uansett ikke kaldere enn 40 grader load..) Den eventuelle kondensen vil renne ned og i et håndkle som (jeg) har lagt der. _Zeke: Problemet er at jeg bor i leilighet, blir en smule vanskelig.. tenkte jeg kunne kjøpe en overgang/nippel til kranen som fikset det hele. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Inn med Kentsfield'en igjen. Fyttihelvete å varme disse B3 steppingene blir. Alt for varm til å være Prime stabil, men stabil nok til å leke meg litt Helt vanlig Windows oppsett, uten noen tweaks. Tiden er derfor ikke all verden å skryte av. 9419167[/snapback] på tross av varmen, egentlig ganske bra at du kom igjennom super pi på 3.8Ghz! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 At det har ca lik temperatur som vannet i springen tviler jeg ikke på, men Jeg tenkte nå mer på kondensen..... Det vil vel fortsatt bli en god del kondens ut av det? 9421588[/snapback] hvem bryr seg om kondens..? eneste man gjør er: Ha hket opp ned (cpuen blir uansett ikke kaldere enn 40 grader load..) Den eventuelle kondensen vil renne ned og i et håndkle som (jeg) har lagt der. _Zeke: Problemet er at jeg bor i leilighet, blir en smule vanskelig.. tenkte jeg kunne kjøpe en overgang/nippel til kranen som fikset det hele. 9421702[/snapback] Det er null problem Jeg så en slik på Unik (bad og rørleggerforretning) som haddea akkurat det med 1/2" ID dimensjon til under 100 kroner (kostet 91 kroner mener jeg, pga. messing var litt dyrt) Lenke til kommentar
Intern Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Hvis dere trenger mål... Endret 3. september 2007 av Intern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Go _Zeke, go. Ja, alt det regnet vi har fått her til lands i sommer kan med fordel brukes til noe nyttig. Så noen 1000-liter tilbake til kretsløpet en regntugn kveld på "klokkerommet" er vel ikke noe miljøvennene vil ta på vei for. Tipper en slik løsning på vannkjøling vil gi brukbare loadtemps ja. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hifiking sin X3210 har en FSB vegg på 460FSB såsagt alt undeer der er 100% stabilt Idag skal jeg prøve meg på 1333FSB mod så for vi se åssen det går, har ikke noe å ta mod'n med så jeg må ty til en liten stripe av Coollaboratory Liquid Pro Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hifiking sin X3210 har en FSB vegg på 460FSB såsagt alt undeer der er 100% stabilt Idag skal jeg prøve meg på 1333FSB mod så for vi se åssen det går, har ikke noe å ta mod'n med så jeg må ty til en liten stripe av Coollaboratory Liquid Pro 9424518[/snapback] Hvordan? Tape over? Den guffa der kommer til å havne i socket'n din? Men for alle del, løser det FSB wall'en er det bare å kjøre på Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg spør igjen Er det noen mulighet for og da 1333 FSB mod på Quad? Eller/og hvordan kan man stille strap i BIOS på P5K-E/Deluxe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå