Sindre Aleksander Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du la merke til L2 cache'en ja hifiking. Var den jeg hintet til også. Men du tar feil angående prosessor type. Får legge ut ett bilde som ikke er så sensurert da. 9402729[/snapback] Yorkfield? Hvordan fikk du tak i den? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Stemmer det Sagart. Det er en Yorkfield Kan desverre ikke legge ut noe test resultater fra den. Intel er veldig strenge på å ikke slippe ut noe om den før den skal releases. Det jeg kan si, er at når jeg kjører den som 3GHz, så yter den ganske likt som min Kentfield gjør ved 3.2GHz. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Stemmer det Sagart. Det er en Yorkfield Kan desverre ikke legge ut noe test resultater fra den. Intel er veldig strenge på å ikke slippe ut noe om den før den skal releases. Det jeg kan si, er at når jeg kjører den som 3GHz, så yter den ganske likt som min Kentfield gjør ved 3.2GHz. 9402890[/snapback] Hvordan er temperaturene da? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Har ingen anelse. Har ikke funnet noe program som støtter den virker det som. Ikke engang CoreTemp som pleier å vise riktig funker. Får ikke opp noen temp i det hele tatt på den. Men nok om det. Er desverre alt jeg kan vise. Skal heller komme tilbake med litt benching å overklokking når Intel sin NDA er over. Viser jeg noe nå, så er det nok slutt på at jeg får leke meg med ES utgaver før release datoen. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hva er standard V-core på den 45nm saken din da JimRamse? (PS, hva står NDA for igjen? Har fått med meg at det er en form for munnkurv, men ikke hva det ordrett er ) Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Som du ser på CPU-Z (som faktisk viser riktig volt) så idler den på 1.160v. Kortet mitt undervolter litt, så tipper 1.2v er default, eller kanskje 1.175v NDA = SINGLE-USE NON-DISCLOSURE AGREEMENT, eller som du så fint sa munnkurv Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Som du ser på CPU-Z (som faktisk viser riktig volt) så idler den på 1.160v. Kortet mitt undervolter litt, så tipper 1.2v er default, eller kanskje 1.175v NDA = SINGLE-USE NON-DISCLOSURE AGREEMENT, eller som du så fint sa munnkurv 9402977[/snapback] Hvordan fikk du tak i den? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 He he, ok takk Jim. Så du kan altså fortelle meg alt om denne, men da må du drepe meg etterpå... Så V-core i cpu-z, og også at det var 1.40.9 som jo viser rett for oss som fortsatt er henvist til gammeldagse strømslukende Quad'er med pinglete cache, og digre transistorer. Men ville bare høre med deg for sikkerhets skyld, i tilfelle cpu-z ikke viste rett. Det høres jo i alle fall lovende ut, og skal bli spennende å se når munnkurven er over (som altså ikke er før normal release?) Jeg er i alle fall veldig spent på hvordan varmeutviklingen er på disse, da jeg opplever B3 Quadcore som rask og klokkevillig, men problematisk varm. Har personlig ikke den helt store troen på at G0 er så fantastisk mye bedre heller. Lavere V-core og krympet produksjonsteknologi bør vel kunne hjelpe en del, selv om større cache kanskje drar pendelen litt andre veien? (P4 Prescott skulle vel også i teorien vært kaldere enn sin forgjenger... ) Hva er forresten TDP på 45nm Quad? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Er sugen på å vite temp selv. Håper det kommer en oppdatert utgave av Coretemp etterhvert. Er litt skummelt å mate den for mye volt når jeg ikke har noen anelse om hva tempraturen er..... Endret 1. september 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Er sugen på å vite temp selv. Håper det kommer en oppdatert utgave av Coretemp etterhvert. Er litt skummelt å mate den for mye volt når jeg ikke har noen anelse om hva tempraturen er..... 9403163[/snapback] Du har prøvd alt av programmer? Intels TAT, CoreTemp, Speedfan og Everest? (de jeg kommer på i farta.) Lenke til kommentar
Penguin Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du la merke til L2 cache'en ja hifiking. Var den jeg hintet til også. Men du tar feil angående prosessor type. Får legge ut ett bilde som ikke er så sensurert da. 9402729[/snapback] Kan du bekrefte at Yorkfield støtter C3 og C4 strømsparingsmodus? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Har prøvd de fleste programmer for å sjekke temp ja. De variere fra 120grader pr kjerne til 10 grader pr kjerne. Vanskelig å vite hva man skal stole på da Vil ikke bekrefte eller avbekrefte noe som helst angående CPU. Egentlig, har jeg sikkert gått litt for langt i det store hele med i det hele tatt å poste screenshot av den her.... Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Har prøvd de fleste programmer for å sjekke temp ja. De variere fra 120grader pr kjerne til 10 grader pr kjerne. Vanskelig å vite hva man skal stole på da Vil ikke bekrefte eller avbekrefte noe som helst angående CPU. Egentlig, har jeg sikkert gått litt for langt i det store hele med i det hele tatt å poste screenshot av den her.... 9403812[/snapback] Ikke ulovlig iht. NDA det vel? Har jo sett test av den vs. Kentsfield også. Men du tiltrekker deg nok oppmerksomhet pga. den, siden mange vil vite hvordan den yter, klokker, temps på den osv. ja. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det høres jo i alle fall lovende ut, og skal bli spennende å se når munnkurven er over (som altså ikke er før normal release?) 9403141[/snapback] Bump Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) JimRamse når går NDA ut på Yorkfield da? Siden du har en ES verson nå, så kan det ikke være lenge igjen til lansering. Endret 1. september 2007 av Betroz Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Så du har fått den av intel Hva må man egenlig gjøre for å bli "godkjent" av intel ? Lurer på hvor lenge det er til disse dukker opp på ebay Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) jajaj 702/1161 Endret 1. september 2007 av gmailrocks Lenke til kommentar
Intern Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) 3.8 og 725/1235 Endret 1. september 2007 av Intern Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) 3.8 og 725/1235 Ser ikke attachmentet... Gjør dere? 9404771[/snapback] Nei. Nice score! Btw Intern, har du sett at du har fått PM ifra meg? Har planslipt CPU og kjøler nå, og ser ut som at jeg har tjent noen grader på det. (5-6C minst.) Prøver også på en v-drop mod på HKet. Endret 1. september 2007 av Sagart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå