Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Hvis jeg overclocker min Q6600 til 3.0 ghz, klarer stock vifta det eller? den er på 37C Idle akkurat nå med 2 stk 120" vifter bløsende inn..

btw, ja jeg vet jeg er noob, men hvordan overclocker man?

9379211[/snapback]

Litt OffTopic, men du har 5 linjer i signatur. Det er ulovlig. Jeg har sendt deg en PM for et par dager siden, men jeg har ikke hørt noe.

Uansett, 3 Ghz bør gå fint, men jeg tror du trenger bedre kjøling, med mindre du liker 75 grader+ Load temp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen hovedkort der man slipper denne utrolig kjipe voltdroopen??

9383016[/snapback]

Det vet jeg ikke, men det jeg kaller V-drop, altså spenningsfallet mellom idle og load ser jeg fint lite til på mitt P5K Deluxe dersom Voltage- Damper er påskrudd.

Faller da fra ca 1,48V til ca 1,47V mellom idle og Prime med Q6600.

Men spenningen satt i bios er da 1,525, så dette "problemet" er i høyeste grad her også. Spenning vist i bios er forøvrig den reelle, eller i alle fall den samme som Everest, Cpu-z, osv.

Lenke til kommentar
1.664V står det i nye CPU-Z, som endelig viser riktig volt :)

9382537[/snapback]

Ja, men den viser ikke hva som er satt i Bios. Skulle jeg ha hatt 1,664 under load måtte jeg ha hatt over 1,85 i Bios.

9382728[/snapback]

1.7 satt i BIOS, men det er forskjell på vdrop og undervolting.

Da jeg setter 1.55v i bios får jeg 1.504 i CPU-Z, uansett idle eller load.

Lenke til kommentar
Hvis jeg overclocker min Q6600 til 3.0 ghz, klarer stock vifta det eller? den er på 37C Idle akkurat nå med 2 stk 120" vifter bløsende inn..

btw, ja jeg vet jeg er noob, men hvordan overclocker man?

9379211[/snapback]

Litt OffTopic, men du har 5 linjer i signatur. Det er ulovlig. Jeg har sendt deg en PM for et par dager siden, men jeg har ikke hørt noe.

Uansett, 3 Ghz bør gå fint, men jeg tror du trenger bedre kjøling, med mindre du liker 75 grader+ Load temp.

9380080[/snapback]

3Ghz på stok kjøler burde gå uten problemer. (ivhertfall med litt flaks)

Min prosessor kan kjøre på 3,0GHz ved 1,25V (lavere enn standard) og er derfor kun en 3-4 grader høyere en stock temperaturen. :)

Lenke til kommentar
tharshan Postet i dag, 16:53

Tja, er ikkje dte berre å ta ein vmod? Her har eg tatt dte på hket mitt, og nå er faktsik spenninga 0,1v meir enn satt i bios 

Med mindre man har kommet til enden av skalaen for V-core økning i bios, sliter jeg litt med å forstå hvorfor noen gidder å modde vekk forskjellen mellom satt spenning og faktisk spenning?

Men det er meg da, antar at de som eventuelt gjør dette syns det er litt festlig å få til slike ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...