Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

har man vannkjøling ser jeg ingen grunn til å kjøre under 1.5v igjennom disse cpuene. de tåler det! på luft blir det rett og slett for varmt, mens vannkjøling drar bort all den forhatte heten..

på fasekjøling går nok 1.6v+ til daglig bruk. maskinen min står heller ikke på HELE tiden (ser egentlig ingen grunn til det heller), men den står på når jeg er hjemme!

9369800[/snapback]

Int. i å selge QX6850'en din? :)

Er det noen som har skaffet seg Q6700 da?

Dere med QX6700, hvilke frekvenser og volt har dere på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klokket frekvens: 3,2GHz (9x355)

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600

Batch Code: L715A725

Stepping: B3

Volt: 1,35V

Temperatur: 25-31 idle, 47-56 load (Prime95 - 4 worker threads = 100% load)

Kjøleløsning: AC Cuplex pro - MIST "Extreme" 1x120mm rad.

Hovedkort: Gigabyte GA-965P-DS4 rev.1

Mer info: Benchstabil på 3.3Ghz @ 1.3875, ikke primestabil.

Jeg kommer neppe til å vurdere høy VCOre for å kunne kjøre CPU-Z og SUperpi1M @ 3.5Ghz ++. :)

9367651[/snapback]

OT: Kor mange PCer har du heime? :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, jeg er syk.. :blush: , men mange av disse brukes av familiemedlemmer (kone, døtre...etc).

Jeg kan jo ikke bruke alle samtidig. :)

PS.

Jeg "drifter" jo 3 nett i 2 boliger, og "må" jo teste ut både hardware/ulike OS.

"Skaff deg en hobby" het det jo i reklamen, men enhver hobby har en tendens til å ta overhånd (i mitt tilfelle).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Klokket frekvens: 3.0 GHz

CPU: Q6600

Batch Code: ?

Volt: 1.45 (satt i bios), 1.36 (målt)

Temperatur: 71 (load), 45 (idle)

Kjøleløsning: stock

Hovedkort: Asus P5K SE

Mer info: Måtte sette 'FSB to North Bridge strap' til 266, har ikke testet godt nok om systemet er stabilt, kun halvtime med OCCT

Lenke til kommentar
Klokket frekvens: 3.0 GHz

CPU: Q6600

Batch Code: ?

Volt: 1.45 (satt i bios), 1.36 (målt)

Temperatur: 71 (load), 45 (idle)

Kjøleløsning: stock

Hovedkort: Asus P5K SE

Mer info: Måtte sette 'FSB to North Bridge strap' til 266, har ikke testet godt nok om systemet er stabilt, kun halvtime med OCCT

9375680[/snapback]

Du kjører samme klokk som jeg har 24/7 og på samme vCore. Riktignok dropper min langt mer under 4x100 % load til ca 1,240v men likevel er høyeste temp da på 74°C. Jeg kan da vanskelig si meg fornøyd med min Noctua-kjøler. Kanskje også den burde planslipes...

Lenke til kommentar

Ja, men så hører jeg vifta på stock-kjøleren godt også... har planer om å bytte den ut, for se hva det har å si. Ellers har jeg brukt Arctic Silver 5, tror faktisk det hadde litt å si.

Når det gjelder vcore: 1.36V vises i Asus Probe 2 og CPU-Z ved idle, ved full load reduseres spenningen til ned mot 1.24V, slik som hos deg.

Lenke til kommentar
Ja, men så hører jeg vifta på stock-kjøleren godt også... har planer om å bytte den ut, for se hva det har å si. Ellers har jeg brukt Arctic Silver 5, tror faktisk det hadde litt å si.

9375823[/snapback]

Jeg bruker også AS5 så det de fleste faktorer skulle være like. Når man ser på diverse tester så burde Noctua-kjøler knuse stock-kjøleren ganske greit

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...a_NH-U12/6.html

http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatt...kjolere/34980/9

For å gjøre det enda mer underlig, så har jeg faktisk også planslipt min Q6600 og jeg tjente ca 7-8°C på dét. Jeg tror jeg må sjekke om den er montert riktig...

Lenke til kommentar

Jeg vet du ikke spurte meg, men jeg får min stabil med 1,55 V @ 3,6 GHz :p

EDIT: bruker skylinepower sin "ting":

Klokket frekvens: 3,62 GHz (400*9)

CPU: Intel Q6600

Batch Code: Trenger litt hjelp med og finne den :whistle:

Volt: 1,55V

Temperatur: 62 grader full load med alle vifter på maks, ca 70 grader max, med støyfritt oppsett

Kjøleløsning: Thermaltake BigWater 745 <3

Hovedkort: Asus P5K-E

Stabilitet: 24/7 FAH stabil

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Hvis jeg overclocker min Q6600 til 3.0 ghz, klarer stock vifta det eller? den er på 37C Idle akkurat nå med 2 stk 120" vifter bløsende inn..

btw, ja jeg vet jeg er noob, men hvordan overclocker man?

9379211[/snapback]

bare å prøve det, du klarer ikkje å øydlegge noke, men du går fort lei om den er ustabil.

Du går inni bios og stiller på fsb'n opp. den står på 266 i dag... spørs litt kva hovedkort du har.,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...