Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm DDR3 :wee:

Men ikke klag selv har vann på GPU og temp på rundt 45 under load likevell vill ikke kortet mitt noe særlig mer enn 648 kan få til 675 under et run av 6dmark06, men etter det blir det ikke stabilt nok ....

9315652[/snapback]

Hehe. :p

Dette er dog med litt mer eksotisk kabinettkjøling en hva man er vant med. :D

En 45W (230V) kabinettvifte på 40x40cm gjør jobben med å holde det meste kaldt.

+ en ekstra vifte i grillen på stokkjøleren til GPU.

Edit: Merker at 1,550V er det mest stabile hos meg.

Under 1,550V så får jeg bluescreen/3Dmark klikker. Over 1,550V så skrur PCen seg av under 3Dmark..... Kan tyde på at PSUen ikke vil mer?

Siden den bare skrur seg rett av...

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jeg driver og tester CPUen min litt med en Prime95 på hver kjerne nå. Etter å ha latt denne surre og gå i en times tid har temperaturene for lenge siden stabilisert seg. Det jeg stusser på er at kjerne 1 og 2 ligger på 56-57°c , mens 3 og 4 ligger på 51-52°c. Er dette normalt?

Jeg har forresten alt på default, og kun én minnebrikke.

Lenke til kommentar

Tror det er ganske normalt Bradbury, jeg har i alle fall akkurat det samme fenomenet her (bare mye høyere temp, og enda litt mer forskjell). Og det jeg har sett av coretemp resultater fra andre, virker det som core 0 og 1 har en tendens til å ligge litt høyere av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Hos meg ligger core 0 og 1 ca 5-10 grader høyerre enn 2 og 3.

De to parene har overraskende like temperaturer.

Detter kommer vel egentlig ikke som noen stor overraskelse, da kjerne 0 og 1, er samlet i "en kjerne", mens 2 og 3 er samlet i den andre kjernern ved siden av.

Hvorfor de to har forskjellig temperatur under 100% load er dog litt merkelig.

Lenke til kommentar

Vannkjølinga er i hus og her er litt reultater :)

Klokket frekvens: 3825MHz

CPU: Q6600

Batch Code: L648G593

Stepping: B3

Volt: 1.65 eller no sånt :hmm: ikke 24/7 oppsett :)

Temperatur: 48-55 idle, 75-82 load (4xstress prime)

Kjøleløsning: Vannkjøling (billig)

Hovedkort: EVGA 680i A1

Pack date: 05/03/07

Kommer fra: Komplett.no

post-97480-1187641592_thumb.jpg

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Wow, det var heftig amdme :thumbup:

Kan man spørre hva slags vannblokk du har, med så høy V-core og "lave" temperaturer?

Edit, ehh, det er kanskje ikke core temp? i så fall nøyer jeg meg med å si at det var en meget bra klokk, for det var det uansett :D

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd alle innstillinger i bios...til og med satt all volt på fullt, cpuvolt på 1.8 (1.73) og alt annet på fullt, men jeg kommer ikke en hertz over 3825 :cry:

Har en misstanke om at det er hovedkortet som stopper meg, så hvis noen har et fsbvillig hk og "donere" til litt klokking så sier jeg takk :!:

det er en sinnsyk vdrop på disse hk´ene :mad:

men jeg må vel igrunn si meg fornøyd...har litt lyst på G0 da, bare for å teste :p

Lenke til kommentar
Vannkjølinga er i hus og her er litt reultater :)

Klokket frekvens: 3825MHz

CPU: Q6600

Batch Code: L648G593

Stepping: B3

Volt: 1.65 eller no sånt :hmm:  ikke 24/7 oppsett :)

Temperatur: 48-55 idle, 75-82 load (4xstress prime)

Kjøleløsning: Vannkjøling (billig)

Hovedkort: EVGA 680i A1

Pack date: 05/03/07

Kommer fra: Komplett.no

9325511[/snapback]

Fint å se at 680i kort klarer over 400 FSB på Quad Core :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd alle innstillinger i bios...til og med satt all volt på fullt, cpuvolt på 1.8 (1.73) og alt annet på fullt, men jeg kommer ikke en hertz over 3825 :cry:

Har en misstanke om at det er hovedkortet som stopper meg, så hvis noen har et fsbvillig hk og "donere" til litt klokking så sier jeg takk :!:

men jeg må vel igrunn si meg fornøyd...har litt lyst på G0 da, bare for å teste :p

9325874[/snapback]

Må bare skyte inn at Mitt P5K dlx klarer fsb 545 stabilt med E6600. Setter jeg inn Q6600 stopper det på fsb 467. Så denne oppfatningen om at det alltid er hk som er problemet tror ikke jeg noe på. Har som deg da også vært gjennom alle valgmulighetene på spenninger til hk, CPU PLL volt og alt det der. Maskinen er stabil på 466, booter ikke på 467 med Quaden.

Men det er klart, man kan aldri vite dette uten å prøve seg frem, og det kan godt tenkes du kommer lenger med et annen hk, men ville bare nevne det :)

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg Orthos til å stresse alle fire kjernene? Dersom jeg åpner to instanser av programmet så virker det som om de kun stresser de samme to kjernene.

9325941[/snapback]

Du må velge hvem av kjernene den skal stresse, i Task Manager/Oppgavebehandling ;), høyreklikk på Orthos i "Prosesser" taben, og velg 2 kjerner pr instans :)

Lenke til kommentar

9325874[/snapback]

Må bare skyte inn at Mitt P5K dlx klarer fsb 545 stabilt med E6600. Setter jeg inn Q6600 stopper det på fsb 467. Så denne oppfatningen om at det alltid er hk som er problemet tror ikke jeg noe på. Har som deg da også vært gjennom alle valgmulighetene på spenninger til hk, CPU PLL volt og alt det der. Maskinen er stabil på 466, booter ikke på 467 med Quaden.

Men det er klart, man kan aldri vite dette uten å prøve seg frem, og det kan godt tenkes du kommer lenger med et annen hk, men ville bare nevne det :)

9326036[/snapback]

jeg er klar over det...men det ville vært morsomt å teste det ut. Tror jeg må sjekke demosidene hos komplett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...