Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, ganske irriterende, men nokså skremmende og :p

Men kunne ikke forstå hvordan de kunne komme fra CPUen, men fryktet at noe var gale, ettersom jeg mistet den i baderomsgulvet i dag. Heldigvis dempet IHSen den. Bedre med en knøttliten bulk i IHSen på en fungerende CPU (gjorde ikke resten av IHSen ujevn) enn en CPU med f.eks. avknukket hjørne.

Men rart at det er billige komponenter da.. (hvis det er det) Er jo et EVGA 680i, og det koster jo en del.

Har lyst på P35/X38 nå :) 680i suger til å overklokke Quad med... (ja, har A1, men det hjelper ikke så mye)

Suger 680i så veldig på OC da? Ser jo mange som har 3,6 ghz, og det er vel ikkje så dårlig? Får greitt 3,8 på x38, men her er det varmen med luftkjøler som stopper meg.

Nei, egentlig ikke, men det er rett og slett vanskelig pga. volten. Det kan gå fra 3.6 Ghz stabilt, yil maks 3 Ghz stabilt pga. du stiller opp SB volten 0.05 volt... Og det gjør at det er veldig mye pirkearbeid for å få en stabil overklokk. Man kan boote på nærmest alt, jeg har selv kjørt 3.9 Ghz på 1.5 (1.45 reell) volt uten problemer, men da restarter den etter noen minutter. Det er ikke pga. CPU stopper å fungere skikkelig (ustabil) men pga. HKet. Hvis CPU stopper å fungere, så fryser som oftest PCen. Det er i hvertfall det som skjer hos meg.

Derfor har jeg lyst på X38 :)

PS: I tillegg til at 680i spiser minnebrikker til lunch... Har ødelagt tre par hittil. Skal sende inn det siste av de en av dagene.

Lenke til kommentar

Nå er i hvertfall min stabil på 3.6 Ghz... Jeg hadde litt flaks og ant en kombinasjon av voltinnstillinger som fungerte.

Det var umulig å få den stabil på 400x9, så den gav jeg opp. Men 450x8 gikk helt fint :S

Egentlig bare nra da, for er jo bedre med 450x8.

Forresten, er det noen i Bergen som har noe DDR2 jeg kan låne i en ukes tid? Mine brikker skal sendes inn (defekt pga. 680i HK) og er kjipt å sitte uten PC i 2 uker :( Må de sendes betaler jeg selvsagt frakten :)

Lenke til kommentar

Fant faktis bilde når jeg test cpu på max "occt" stabil den vare

Info:

Stepping: G0

Batch: Husker ikke helt men uken er 27

vCore: 1.39 Idle, 1.36 load

HK: Gigabyte x38

Kjøling: Ninja+ rev b

bruket den daglig på 3.7ghz i spill og alt. Klar også noen runden i 3dmark05/06 på 3.8ghz

fix sikker bilder senere siden vann er på nå

post-12424-1200105967_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Personlig har jeg 75 grader som en grense, men har vært over den et "par" ganger :innocent:

Jeg har vært i 95 med min Q6600 når jeg kjrte den på 3.3 Ghz og 1.36 volt :) Det var også idle...

Men så stoppet loopen opp da :) Heldigvis merket jeg det når den var akkurat stoppet (sånn omtrent) så jeg så den stige fra rundt 50 til 90 grader på noen sekunder før jeg skrudde av.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg 75 grader som en grense, men har vært over den et "par" ganger :innocent:

Jeg har vært i 95 med min Q6600 når jeg kjrte den på 3.3 Ghz og 1.36 volt :) Det var også idle...

Men så stoppet loopen opp da :) Heldigvis merket jeg det når den var akkurat stoppet (sånn omtrent) så jeg så den stige fra rundt 50 til 90 grader på noen sekunder før jeg skrudde av.

Hefitg varmt kabientt/kjøler som ikke sitter skikkelig. Eller bare en veldig bøy på metallpalta som holder den fast? :S

Lenke til kommentar

Hefitg varmt kabientt/kjøler som ikke sitter skikkelig. Eller bare en veldig bøy på metallpalta som holder den fast? :S

Han bruker vannkjøling, så tettet CPU-blokken seg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...