Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å klokker en kamerat sin Q6600 nå, men har møtt på litt problemer.

Han har vannkjøling som klarer <1,5v før det blir for varmt, det er greit. I tillegg kommer jeg ikke stort høyere enn 400FSB grunnet kresen ram. Og når jeg setter FSB mellom 380 og 395 så får jeg ikke på pcen uansett hva.

På 3,6GHz med 1,48v var den ustabil, pcen restartet etter bare 2 minutter med Prime95. Grunnen til det tror jeg at den ikke er stabil pga fsb-problematikk, ikke at det er for lite volt til kjernene.

Er snakk om en G0 og han har muligens litt å gå på med å feste cpu-blokka litt bedre.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få den stabil på 3,6? Begynner å gå tom :(

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Å klare 400 men kanskje ikke stabilt er vel ikke det beste utgangspunktet for å bestemme noenting. Test den på prime blend på 400x8 og 410x8 osv. Er den stabil da så er det bare vcore og kjøling igjen som kan hjelpe hvis den ikke klarer det samme med mp 9.

Lenke til kommentar
Hva tror dere om en Q6400 ES B3 ?

Er en B3 med multi fra 6-8 så jeg lurer på om det egenlig er så lurt eller ikke ang. klokking, emn blir å kjøre under vann tipper jeg ;)

Så er det et "go go" eller "no go"

er vel det samme som min X3210 B3........ den er så ubeskrrivelig varm. ved 3,0ghz @ 1,28V ligger alle 4 kjernene rundt 75-80 grader :)

med scythe ninja

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

:hmm:

Den X3210 jeg kjøpte av Fluesopp ligger på ca. 55 grader pr.kjerne ved Prime (alle kjerner) @ 1.31VCore @ 401x8.

Den er noe kjøligere enn den Q6600 jeg har i en annen rigg.

(Vannkjølt... "selvfølgelig") :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...