Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Har du prøvd oppsettet mitt? Jeg kan nemlig bevege meg fritt fra stock til 3900 MHz med at den booter så lenge jeg gir den nok spenning, men har vist seg at med min hardware, så virker den svært stabil på 1580 MHz FSB. Holder bare utrolige 1.36V load og det er nok tydeligvis for å holde prosessoren stabil på denne FSB-en. :) Lucky...ettersom dette ikke blir for varmt. Blir over 80 grader og shutdown hvis jeg skal ha den stabil på 3.6 GHz, hehe.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjører i SyncMode. Og når jeg kjører på 2700Mhz så ligger rammen på 600Mhz, og volt i Auto (som er 1.85V(?))

600 MHz?, det blir 1200 det, er ikke rart den failer litt :p, prøv og sett RAM på laveste hastighet, og klokk CPU først. Så begynner du med RAM ;)

6xx-baserte kort viser RAM-hastighet i DDR-frekvens (Altså den effektive frekvensen).

Den reelle frekvensen hos ham blir derfor 300MHz. ;)

(Med mindre han mener farten lest i CPU-Z, da blir det slik du sier). :)

Lenke til kommentar

Jeg har altså 1580 MHz FSB. 1580 / 4 = 395 MHz. 395 Mhz * 9.0 = 3555 MHz prosessorkjernehastighet. 395 MHz * 2 = 795 MHz. Det mener jeg. Du hadde antakelig satt Link type til Auto og ikke SyncMode, da gir den en merkelig frekvens på minnebrikkene, men hvis du gir den SyncMode, kjører fsb:minne 1:1. Skjønner? Vet ikke hva du mente, men det mener jeg. :p Hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Litt sprøtt å se folk med ett hk/bios som de ikke har helt forståelsen av.

Ikke så rart kanskje da nForce6n0-baserte hk/bios har en veldig merkelig "standard" for å vise FSB.

Likevel vil jeg si at det er rimelig svakt å ikke forstå sin Bios :)

Det bør gå an å lese hva som står på skjermen (eksempel)

Selv vil jeg påstå at det er "smartere" å bruke "unlinked" setting.

Sette FSB til ønsket hastighet, og RAM til ønsket hastighet f.eks 1600 (400) og 1000 ("Rated FSB"/RAM-Speed).

Kan dette virkelig være så vanskelig å få til. :)

Forøvrig er (generelt) nForce6n0-baserte hk notorisk dårlige klokkere med Quad.

LostOblivion er ett av unntakene som bekrefter regelen. ;)

Lenke til kommentar

Var ikke uten grunn at jeg gikk over fra Asus P5N32-E SLi Plus til EVGA nForce 680i SLi. Disse kortene er jo kjent for at de har overkommet Quad-problemet på 680i-settet. Og siden jeg har SLi, hadde jeg ikke noe valg egenltig. Og det klokker vanvittig bra! Hvertfall i forhold til hva jeg trodde og ikke minst i forhold til Asus-en, hehe. Fikk ikke 2.8 stabilt engang. :nei:

Lenke til kommentar
Var ikke uten grunn at jeg gikk over fra Asus P5N32-E SLi Plus til EVGA nForce 680i SLi. Disse kortene er jo kjent for at de har overkommet Quad-problemet på 680i-settet. Og siden jeg har SLi, hadde jeg ikke noe valg egenltig. Og det klokker vanvittig bra! Hvertfall i forhold til hva jeg trodde og ikke minst i forhold til Asus-en, hehe. Fikk ikke 2.8 stabilt engang. :nei:

Ganske latterlig at det bare er EVGA som har fikset problemet dog....

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd på 3.3Ghz en stund.. Satte på Prime95 igår kl 10 til idag kl 7 sånn ca..

Men så etter 8 timer så hadde den ene kjørnen stoppet..

Noe jeg må gjøre?

Her er hva den står på:

Multiplier: 9

Actual FSB (QDR): 1460Mhz

Actual MEM (DDR): 800Mhz

vCore: 1.425V

CPU FSB: 1.3V

Memory: Auto

SPP: 1.55

MCP: 1.5

HT SPP <-> MCP: 1.55

post-76253-1197467960_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ville vel tro den er ganske så stabil når den klarer 7-8 timer med alle fire kjernene under full belastning.

Det skal ikke ha noe med stabiliteten på systemet generelt, selv om det belastes 24/7, da Prime95 belaster gjerne en del mer enn det du har mulighet med "vanlige" applikasjoner.

Husker AMD prosessoren min bare kalrte et sekund eller to før begge kjernen failet.

Den kunne kjøre på samme klokken uten problem til vanlig, og i spill osv..

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...