Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Har jeg satt til linked, og så til Sync mode.. Så satte jeg FSB Clock til 1200 ( 2700mhz), og da gikk automatisk Memory Clock til 600Mhz.. Og da ble timingsa: 5.4.4.14 istedet for 5.5.5.18, og jeg slo av litt av hvert i bios, så nå funker det, holder på i Prime95 nå, og da ligger tempen på: 43C.

Høres det greit ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle da klart mer. Har samme hovedkort som deg og Q6600. Her er hva jeg har satt på for å få 3555 MHz på prosessoren stabilt maks 67 grader Tcase med 22 grader romtemp:

System Freq:
Linked
Sync Mode
Multi: 9.0
FSB: 1580 MHz

Over Volt:
VCore: 1,4125V
FSB: 1.4V
SPP: 1.4V
Mem: 2.0V
MCP: Auto
HT: 1.4V

Mem Timings:
5
5
5
15

CPU Features:
Alle disabled

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Ja det kan godt være at jeg klarer mer, jeg bare testet det jeg ;)

Takk for de opplysningene :)

Kommer sikkert til å spørre deg om litt siden du har samme HK og Prosessor.. :p

Må prøve litt mer senere i kveld, er på jobb nå..

Endret av benbeni
Lenke til kommentar
Hehe.. Men kunne du forklart hvorfor den er stabil? Fordi den blir godkjent på de forskjellige testene?

Om den ikke er stabil kommer det opp ERRORRR!!!! og de grønne firkantene du kan se oppe i hjørnene blir røde på de kjernene som er ustabile :) Hvorfor den er stabil er det at du har kjørt Prime95-testen i 10 timer. Jeg hadde nok ikke gaddet og kjørt mer enn 6-7 timer, men hva som ligger i definisjonen stabil kan sikkert diskuteres dag inn og dag ut, men etter 10 timer med Prime95 som du har gjort er den mer enn stabil nok til vanlig bruk og helt sikkert til mer "ekstrem" bruk også.

Foresten. Om 1,3v blir for lite så er det bare å "pøse" på videre opp, såfremt temperaturene tillater det. Den gylne grensen de fleste setter er vel volt under 1,5.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...