OldMan Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er ikke så mye annet enn small fft som får den over 70 grader, OCCT, blend og annet holder seg på 60 tallet. Den idler på lave 40 tall og ser ut til å trives med 1.5v Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er ikke så mye annet enn small fft som får den over 70 grader, OCCT, blend og annet holder seg på 60 tallet. Den idler på lave 40 tall og ser ut til å trives med 1.5v Her har vi skikkelige (B3) Temps Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er ikke så mye annet enn small fft som får den over 70 grader, OCCT, blend og annet holder seg på 60 tallet. Den idler på lave 40 tall og ser ut til å trives med 1.5v Men det kan også hende jeg velger å kjøre slik: men det må mer testing til før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Oldman det der så mer levelig ut. Tenker spessielt på volten. Min er stabil på 3.6 og kanskje mer også, men siden jeg har luftkjøling og temperaturene mine er såpass høye som de er, så er 3.6 max for meg. Egentlig burde jeg nøye meg med 3.4 som 24/7 setting. Men er jo gøy å presse CPU'n litt extra da Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er vanskelig å ikke presse maks og litt til ja Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Veit, hadde egentlig tenkt meg 3.2 på dette SLI-HKet og være fornøyd med det, men nå som jeg ser det "går" med 3.6, SKAL jeg bare prøve å få til det 24/7 hehe. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Sørg for god kjøling på chipsettet også, så skal vel det gå greit. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Skulle nok holdt meg til 3,6GHz som 24/7 løsning, men ser ut som jeg likegodt fyrer opp til 3,7GHz, og kanskje opp mot en 3,8-3,9Ghz om jeg skal "slå på stortromma". (som igjen betyr at jeg også aktiverer den røde pilotbryteren på kabinettet, som fyrer i gang viftemonsteret på 35x35cm, og kjøler ned det meste litt ekstra... En liten turbofunksjon med andre ord) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Ohh. røde knapper er kos, me wantz , gir den noe bedre ytelse/høyere klokk?, hvis du tenker i forhold støyen? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor sove nå Endret 3. desember 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Angående ytelse så tør jeg jo da å klokke litt lengre (via clockgen og rivatuner), uten å bekrymre meg for FOR høye temperaturer (gjelder CPU, HK, Minne og skjermkort). Bråke litt gjør den nok, men i spillsammenheng så blir støyen borte i kuler som suser rundt hodet. Men med en Quad-core på 3,6GHz så vil prosessoren uansett le av de fleste spill, og den store praktiske nytten på 200MHz er ikke den helt store. Tjener nok kanskje litt mer på skjermkortet som også kan klokkes litt til dog. Mest av alt så er det vel heller bare stillig å ha en bordvifte i kabinettet, som aktiveres via en stor og rød "pilotbryter" :!: Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Tja, fra 3,6 til 3,8 blir vel heller 200*4=800MHz i spill som bruker alle kjernene Foresten! Dette er ikke noe kabinettråd, men kan ikke du legge ut et bilde av denne viftegreia i kabnettet ditt? Det har jo med kjøling av quadcore så det går sikkert greit Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Tja, fra 3,6 til 3,8 blir vel heller 200*4=800MHz i spill som bruker alle kjernene Så etter den tankegangen din der så gir prosessoren 3.6 x 4 = 14,4 Ghz ytelse i spill som bruker alle 4 kjernene da? Tror ikke det du Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Jeg har også en bordvifte, men hvis jeg skal bruke den til 24/7-overklokk mister jeg liksom litt følelsen av at det er en 24/7-overklokk, hehe. Men med mindre jeg kjøper det Antec-kabinettet, tror jeg at jeg må ty til bordvifta jeg og førgrafikkortene mine smelter... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg skammer meg om at alt jeg bruker Q6600-en min til er The Sims 2 og Crysis, hehe. Endret 3. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Tja, fra 3,6 til 3,8 blir vel heller 200*4=800MHz i spill som bruker alle kjernene Så etter den tankegangen din der så gir prosessoren 3.6 x 4 = 14,4 Ghz ytelse i spill som bruker alle 4 kjernene da? Tror ikke det du Jooda Du har feil innstilling til quadcores' potensiale Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg nådde prosessorens varmeshutdown i dag. 3.9 GHz ved 1.575V. Hehe, var ikke klar over varmen, fordi jeg kjørte 3DMark06. Men fytterakkern SLI funker så utrolig mye bedre med en kjapp prosessor. Får 6500 3DMarks ved 3.2 GHz og 7200 3DMarks ved 3.6 GHz, begge i SLI og SM2.0-testen. Ser også at FPS-en øker med opp til 25 noen steder. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) LostOblivion bare prøv å ikke gå så mye over 80 grader load ved kjøring av Prime95. Kjører selv på 3.6 nå, men blir litt i varmeste laget for 24/7 egentlig. Ikke bry deg så mye om 3DMark da.... Endret 4. desember 2007 av Betroz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg nådde prosessorens varmeshutdown i dag. 3.9 GHz ved 1.575V. Hehe, var ikke klar over varmen, fordi jeg kjørte 3DMark06. Men fytterakkern SLI funker så utrolig mye bedre med en kjapp prosessor. Får 6500 3DMarks ved 3.2 GHz og 7200 3DMarks ved 3.6 GHz, begge i SLI og SM2.0-testen. Ser også at FPS-en øker med opp til 25 noen steder. Det er vel ikkje at SLI funker bedre med raskere cpu, men at du får flere poeng i CPU testen med raskere cpu. Derav flere 3dmarks Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg nådde prosessorens varmeshutdown i dag. 3.9 GHz ved 1.575V. Hehe, var ikke klar over varmen, fordi jeg kjørte 3DMark06. Men fytterakkern SLI funker så utrolig mye bedre med en kjapp prosessor. Får 6500 3DMarks ved 3.2 GHz og 7200 3DMarks ved 3.6 GHz, begge i SLI og SM2.0-testen. Ser også at FPS-en øker med opp til 25 noen steder. Det er vel ikkje at SLI funker bedre med raskere cpu, men at du får flere poeng i CPU testen med raskere cpu. Derav flere 3dmarks Ja, men det var bare SM2.0-testen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ja, SLI kombinert med lave oppløsninger og ingen eye-candy fungerer som en relativt stor prosessor-flaskehals ja. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ja, jeg merker det i Crysis og, når jeg kjører på 1024 by 768 eller mindre så har Crysis 30 FPS gjennomsnittlig når alt er på Very High. Noe som jeg faktisk foretrekker framfor høy oppløsning og High eller Medium. Minner litt om konsollspill på TVen bare. Hey! Det var en god idé, jeg kobler bare PCen til TVen og spiller der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå