CAT-scan Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Hvis det er et nytt EVGA har det ikke 680i-problemene. Jeg har dog hørt at 680i uansett er veldig spesifikt på hva det tolererer av spenninger og frekvenser (at man ofte må prøve og feile veldig mye for å komme til en stabil høy klokk, og ikke alltid logisk heller, dvs. ikke alltid mer spenning fremfor mindre etc.). Det er mulig dette var mer i henhold til 680i-kortene som var moddet. Ja, det holder i massevis for de fleste Ja, hvis han bare skal sitte og spille de spillene, så holder det selvfølgelig, men som sagt, ser egentlig ikke vitsen med å overklokke så mye at CPU-en er litt ustabil. Er som oftest ikke så mye man tjener på det ytelsesmessig uansett, i praksis (selvfølgelig forbeholdt at man ikke overklokker bare for å overklokke). Endret 30. november 2007 av CAT-scan Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Fikk ikke krasj når jeg kjørte 64 FFT-length for seg selv, men det spiller kanskje ingen rolle. Fikk krasj med en gang i FSX da, hehe. Er ikke 74 grader mye? Hva kan man ha de på da før det begynner å bli "farlig"? Leste jo i den guiden på Tom's Hardware. Der stod det for Q6600 at Warm ligger på Tjunction 75 og Tcase 65, og at Hot ligger på 80 og 70. Kan vel kanskje komme meg opp dit før jeg gir opp 3.6, eller? Endret 30. november 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Nei det blir jo bare for benching og skryting som alle andre her. Kjører for øyeblikket på 3200 MHz med multi på 8.0 og FSB på 1600 MHz. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 LostOblivion hvis PC-en krasjer da er den jo garantert ikke stabil ved 3600 og de innstillingene du valgte! Skal du klare timesvis med Prime95 så må du nok øke volten mer. Altså 74 grader er mye! Men disse prosessorene er laget for å tåle mye også. Du bør tolke guiden på Tomshardware slik at du bør holde core temps under 80 grader load mener jeg. Han som skrev guiden liker å ligge rundt 65 grader, men det er hans mening. Hva prosessoren tåler er noe annet. Virker som du har en del tuning igjen før du kan kalle din CPU stabil på 3600... Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Virker som du har en del tuning igjen før du kan kalle din CPU stabil på 3600...Ja dette har jeg ingen ting å si i mot. For øyeblikket prøver jeg å roe tempen på de to beistene av noen grafikkort som blir over 100 grader idle stock. Sjekke. Endret 30. november 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Whoa, er det normal temp på de? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) De er veldig varme på dette hovedkortet av en eller annen grunn, selv når jeg har de single... På gamle Asus P5N32-E SLI Plus var single mer "vanlig" på maks 70-80 grader OC load. Endret 30. november 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Sært. Skal sette sammen en dunk til brodern nå med SLI på samme chipsett, får håpe kortene ikke blir så varme. Har nok et kabinett med litt mer vifter enn deg, men likevel. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Tror det har noe med at MCP på dette kortet blir veldig varm (~55 grader load). Ligger jo rett under ene kortet. Endret 30. november 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Her er litt 10 timers Prime95 Blend action @ 3600 Mhz : Som dere ser er CPU ganske varm! Kan ordne noe med plassering av vifter for å få ned CPU tempen, men akkurat nå bruker jeg den vifte ordninga til å kjøle ned skjermkortet. Uten Round off Checking på i Prime95 så trenger CPU 1.40V istedenfor 1.42V. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Ok da... Satte opp til 1.475 i BIOS og nå ligger den på mellom 1.4 til 1.408 i load. Tester. Oppdatering: Uansett hva jeg setter spenningen til, så blir den ikke høyere enn 1.4 og 1.408 i CPU-Z ser det ut som. Har prøvd opp til 1.5V BIOS. WTH? Nå krasjer maskinen etter 3 min med Prime95. Alt jeg gjorde var å sette inn de to 92mm-viftene og byttet om på grafikkortene. Hva kan det skyldes? Endret 1. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Får snart PC`en min: Quad 6600, 2x8800GT, 4GB minne og EVGA 680i hovedkort.. Har ikke klokka så mye før, men har lyst til å få den opp i 3-3,2 GHz. får Artic Nine Hundred kabinett og Thermaltight ULTRA120 Extreme med en 120mm vifte på. Burde dette gå bra å ligge på tror dere? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 LostOblivion prøv å sett 1.55V i BIOS da vel. Kan virke som om at din strømforsyning har problemer med oppsettet ditt. Quad core @ 3.6 og 2 stk 8800GTX krever mye. Hvis ikke så kan det være hovedkortet som stopper deg. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Får snart PC`en min: Quad 6600, 2x8800GT, 4GB minne og EVGA 680i hovedkort.. Har ikke klokka så mye før, men har lyst til å få den opp i 3-3,2 GHz. får Artic Nine Hundred kabinett og Thermaltight ULTRA120 Extreme med en 120mm vifte på. Burde dette gå bra å ligge på tror dere? Jeg har fint klart så høye FSB-er som 1730 MHz på NF68-en, så du burde nok klare det og. Skal skaffe meg kabinettet du har og, så blire bedre temper på GTXene. :S (En gummistrikk falt av. ) Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Får snart PC`en min: Quad 6600, 2x8800GT, 4GB minne og EVGA 680i hovedkort.. Har ikke klokka så mye før, men har lyst til å få den opp i 3-3,2 GHz. får Artic Nine Hundred kabinett og Thermaltight ULTRA120 Extreme med en 120mm vifte på. Burde dette gå bra å ligge på tror dere? Jeg har fint klart så høye FSB-er som 1730 MHz på NF68-en, så du burde nok klare det og. Skal skaffe meg kabinettet du har og, så blire bedre temper på GTXene. :S (En gummistrikk falt av. ) Du har vannkjøling eller? Siden du kjører den samme prosessoren på 3.6GHz liksom.. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Fant problemet, den ene 8-pin strømledningen satt ikke ordentlig i. (Brukket hold-på-plass-dings.) Du har vannkjøling eller? Siden du kjører den samme prosessoren på 3.6GHz liksom.. Ummm, nei, BigTyphoon vifte. Nå skal det nevnes at jeg ikke har fått den helt stabil enda, men ser lovende ut på maks 65 grader Tcase. Endret 1. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Ummm, nei, BigTyphoon vifte. Kjører den stabilt på så høyt? Åssen ligger tempen ann da? EDIT: Okay Endret 1. desember 2007 av benbeni Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Prøvde den "nye" Q6600 G0 prosessoren min (den gamle var B3), og ble kanskje litt skuffet. (virker som den var litt spenningssky) Den klarte ikke komme inn i windows ved høyere enn 4140MHz, uansett spenning. En liten personlig rekord i SuperPI ivhertfall. Greit nok til å være Vista. (fikk dog enda litt lavere ved en senere anledning ved å stramme inn minnetidene, og øke frekvensen med en 200MHz effektive) Ellers fikk jeg den rimelig stabil på 3,9GHz og 1,5V (1,488 i CPU-Z). Den kom da opp i en 64 grader på CPU og 77 grader på høyeste kjerne ved full LOAD i Prime95. Kjølingen bestod kun av vifter. (zalman CNPS 9500LED med assistanse av 2 andre middels rasktgående vifter ved siden av) + en 40x40cm vifte som blåse litt kald luft fra vinduet. (som naturligvis stod oppe) (og takket være den kalde utetemperaturen, som egentlig ikke var så kald (var noen få plussgrader) så ble altså temperaturene ganske greie) Overrasker meg stadig hvor ekstremt varmt det blir på et så lite sted! At den lille brikken på sikkert 1x1cm klarer å varme opp all den kalde luften, som holdt en ganske så høy hastighet er litt utrolig i seg selv! Endret 1. desember 2007 av andrull Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Noen bilder: Kjørt "Small FFTs"-testen i Prime95 nå i 3 timer 35 minutter nå uten krasj eller feil med Round off checking på. Får kjøre "Blend"-testen når jeg får tid. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Ellers fikk jeg den rimelig stabil på 3,9GHz og 1,5V (1,488 i CPU-Z). smile.gifDen kom da opp i en 64 grader på CPU og 77 grader på høyeste kjerne ved full LOAD i Prime95. Wow! Det er simpelt utrolig! (Og jeg er kjempefornøyd med 3.6! Hehehe.) Uten vann, jeeez. Nå skal jeg feire med micropop og julebrus (den røde typen som faktisk er GOD). Endret 1. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå