Mar1us Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Men hvorfor piggdekk? 9315999[/snapback] fordi det er det eneste som holder på is og holke Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Om man kløtsjer inn, så er det ingen av dekkene som drar! Om du først får sladd på en 4x4 så gir man rett og slett bare gass for å rette den opp igjen! Har hatt mine godstunder med Sierra 4x4 og Legacy, man må bare lære å håndtere dem, that`s it Sier ikke nå at man skal klare det i alle situasjoner så klart, men om man kan å håndtere 4x4, så vet man hva man skal bruke pedalene til i forskjellige situasjoner Piggdekk er så klart en veldig stor fordel! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 De aller fleste småbiler, store biler, 2WD elle4 4WD egner seg godt på vinterføre, selv om de selvsagt har ulike egenskaper (som kan diskuteres i det uendelige). Derimot er det ikke alle bilførere som seg på vinterføre! Det hjelper ikke mye med 4WD, ESP, ABS, KGB, CSI og FBI og hva det heter alt sammen dersom man er en idiot bak rattet (og for eks. tror at svingen som gikk fint i 100 på tørr asfalt en fin sommerdag går like fint på underkjølt regn en desemberdag). De som har "feeling" for bilkjøring, og tar hensyn til bilens egenskaper og kjøreforhold, har en bil som egner seg på vinterføre, uansett hvilken bil det er snakk om. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Når det kommer til høyhastighetskjøring på 4 felts e6 er det liten tvil om hva som er best. Under vanskelige kjøreforhold er det bare esp biler som duger. Prøver du å kjøre like fort som en som har det, er du enten dum, racerbilsjåfør eller har nerver av stål.. for da skal du være våken da! my goood... har prøvd det der... firehjulstrekk ja.. greit å gi gass om det begynner å skli, men da skal du være forsiktig med å gå av gassen!! Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 For å komme tilbake til hvilken bil som kan være aktuelle, så er absolutt Daihatsu Terios en grei bil. Kanskje ikke de mest spennende bilene, men det er kanskje ikke det viktigste. Sirion har jeg ikke prøvd, men er sikkert ikke så dum den heller. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Daihatsu Terios er noe dritt. Jeg har kun kjørt første generasjon med automatgir, men jeg tror ikke de andre er stort bedre. Drivstofforbruket var høyt, og den giret absolutt hele tiden. Kanskje ikke så rart med tanke på at den hadde knappe 80 hestekrefter, men likevel. Bilen var også ustabil og ukomfortabel. Ingen varme i de dårlige setene, så den var et "helvete" på vintertid. Det finnes også mye sikrere biler der ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå