Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innstillinger på forsterker

Caddy

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Dynabel BF 0756 og har fra før av Peerless Resolution 5" og 6" som jeg har koblet på + en sub.

Noen som har tips til instillinger på dette oppsettet? Var mye spennende knapper, men føler det blir ikke... Helt... Ja..

Trenger vel mest innstillinger til frontsettene..

Ja jeg vet det er forskjellig fra bil til bil og fra musikk til musikk, men trenger noe å gå etter.... :p

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei! instillingene på e vell alt etter kordan bil du har, kordan volum du har tenkt å høre på og kordan musikk du høre på. også har smak å behag sin del å sei.

Ville no anbefalt å sette alt på 0 (eller midt stilling) å juste der fra..

først justere di høge frekvensan, så mellom tonan og så bassn :thumbup:

Lenke til kommentar

Juster først delefrekvensen til ca 80Hz. Lavpass til bassen og høypass til Peerlees settene.

Deretter justerer du nivået på fronthøyttalerne slik at max volum på spilleren ikke blir så høyt at det forvrenger.

Deretter justerer du bassen slik at den matcher høyttalerne foran.

Til slutt justerer du høyttalerne bak slik at de spiller med, men ikke så høyt at de forstyrrer lydbilde foran.

Lenke til kommentar
Juster først delefrekvensen til ca 80Hz. Lavpass til bassen og høypass til Peerlees settene.

Deretter justerer du nivået på fronthøyttalerne slik at max volum på spilleren ikke blir så høyt at det forvrenger.

Deretter justerer du bassen slik at den matcher høyttalerne foran.

Til slutt justerer du høyttalerne bak slik at de spiller med, men ikke så høyt at de forstyrrer lydbilde foran.

9148911[/snapback]

Noe sånt jeg var ute etter ja, takker :w00t:

Sensitivity er en form for volumkontroll... ? Går vel fra 5->0,3v(olt?)

Har 3 av de, en for hver inngang

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Sensitivy er egentlig demping av signalet inn i forsterkeren.

Typisk spenning på linjesignal er 2V, men litt dyrere spillere har 4-6V.

Sensitivy tilpasser signalet fra spilleren og inn i forsterkeren i forhold til spenningen på linjesignalet fra spilleren.

Edit: Omformulering.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Noen som da vet hva volten er på Pioneer P5900MP?

Og, skal forsterkeren settes til XX v som spilleren kjører, mindre, mer eller tilpasse selv?

Edit:

En ting til...

Nå splitter jeg utgangen som går til bakhøytaler, med sub og inngangen til rear på forsterker. Burde jeg splitte front i stedet, og stille inn spiller til at det kun er SUB på bakutgangen?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Noen som da vet  hva volten er på Pioneer P5900MP?

Og, skal forsterkeren settes til XX v som spilleren kjører, mindre, mer eller tilpasse selv?

Edit:

En ting til...

Nå splitter jeg utgangen som går til bakhøytaler, med sub og inngangen til rear på forsterker. Burde jeg splitte front i stedet, og stille inn spiller til at det kun er SUB på bakutgangen?

9162795[/snapback]

Spilleren din har 2 Volt`s utgang, og nivået justerer du slik som jeg sa i min første post.

Ha splittingen på bakhøyttalerutg du. Da har du fortsatt fader, selvom bakhøyttalere og sub fades samtidig.

Bare ikke bruk det innbygde filteret i spilleren.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noen som da vet  hva volten er på Pioneer P5900MP?

Edit:

En ting til...

9162795[/snapback]

Spilleren din har 2 Volt`s utgang, og nivået justerer du slik som jeg sa i min første post.

Ha splittingen på bakhøyttalerutg du. Da har du fortsatt fader, selvom bakhøyttalere og sub fades samtidig.

Bare ikke bruk det innbygde filteret i spilleren.

9163593[/snapback]

Noen spesiell grunn til å ikke bruke spillerens innebygde filter?

Lenke til kommentar

Fordi da vil filteret filtrere bort alt annet enn bassen både for sub og bakhøyttalere. Er en fordel at bakhøyttalerene også spiller noe annet enn bass, ellers kunne en likegodt bare fjernet dem.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Kjører komponentsett bak også, (peerless 6"en) så heller lite (dyp) bass i disse fra før av. :)

Men skal ta å teste ut senere i dag tenker jeg, å se om det blir noen forandring.

Takker. :)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...