Tafsen Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Veit du korleis eg gjer dette? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Ingen som kan hjelpe meg? På google finner eg berre howto til Lilo brukere Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Da bruker du lilo, da. Det er nok det enkleste. Dvs, installerer lilo på bootsectoren til linux-partisjonen, og lar windows få ha MBR i fred. Så får du Windows sin bootloader til å chainloade lilo for deg. Kan ikke gå i detalj her, siden jeg aldri har gjort det før, men er nok dette som står beskrevet i guidene du har funnet. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Fant ein gentoo wiki på korleis eg skulle gjer det med Grub. Det fungerer no, men litt irriterande med ein ekstra oppstartslastar berre fordi windows fant ut at den skulle være vanskelig Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Fant ein gentoo wiki på korleis eg skulle gjer det med Grub. Det fungerer no, men litt irriterande med ein ekstra oppstartslastar berre fordi windows fant ut at den skulle være vanskelig 9339618[/snapback] Det er bra at du ikke gir opp!! Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Nokon som kan forklare meg for kvifor etter kvar gong eg starter opp WinXP, så neste gong eg restartar så kjem eg ikkje i Grub, men går direkte til WinXP? 9147176[/snapback] Hei! Kanskje denne tråden kan gi deg noen tips (p.s. les hele) http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=35665 Edit: denne linken kan også være kjekk og ha http://supergrub.forjamari.linex.org/ Lykke til :-) Endret 22. august 2007 av Abbyss Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Takker Skal sjå på det i morgon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå