toth Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Under menyen på min DEH-P65BT har jeg et valg som heter COMP/BMX. Denne kan settes til COMP1, COMP2, BMX1, BMX2 eller OFF. OFF er standard. Når jeg velger en av de andre, hører jeg endring i lyden, men vet ikke helt hva. Noen som kan forklare hva det er? edit: fra bruksanvisningen: Bruke kompresjon og BMX Ved hjelp av funksjonene COMP (kompresjon) og BMX kan du justere lydkvaliteten til denne enheten. 1. Bruk MULTI-CONTROL til å velge COMP/BMX i funksjonsmenyen. 2. Trykk på MULTI-CONTROL for å velge favorittinnstillingen. OFF – COMP 1 – COMP 2 – OFF – BMX 1 – BMX 2 Men står fortsatt lite om hva som er vitsen med å justere? Endret 26. juli 2007 av toth Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 det du har e altså en kompresjon funksjon? høres lydn meira rett/flat ut? altså når den står på off så e lydn vanlig og når du sette den på så e lydn litt flatere, muligens? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tror funksjonen ligger inne kun fordi den støttes av DSPen som ligger i spilleren. Jeg har selv testet disse programmene, og de gjør ikke annet enn å ødelegge lyden. Mye av dagens musikk produseres så komprimert og grøtaktig i studio uansett, at jeg ser ikke vitsen med å bruke kompresjon ved avspilling. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Comp er kompresjon ja, BMX har jeg enda ikke funnet noen forklaring på.. Om lyden blir flatere eller ei er jeg usikker på, jeg har ikke så ømfintlige ører.. Jeg følte egentlig den ble mer fyldig, jeg.. :| Hva er DSP? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 BMX lager en slags svak 'reverb'-effekt som gir litt mere romklang i musikken. Tanken var vistnok at musikk mister noe av denne effekten under komprimeringa til MP3 og BMX skal liksom prøve å etterligne effekten. Tror dette står forklart i manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå