Gå til innhold

wow private server...


Anbefalte innlegg

Privat server er gay uansett. Selv om man står inni moben man slår på, så er man out of range, og det hele bugger noe jævlig.

9146957[/snapback]

Noen er det bug's på, men ikke alle på www.deathknell.cc

 

Men selfølgelig er det bugs der og :p

 

 

Finnes bug's på blizzard sine servere og! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sist, så kan ikke et diskusjonsforum moderatorer håndheve egne selvskrevne regler og normer basert på deres egen sans for rett og galt. Akkurat dette er faktisk ulovlig i det norske rettsvesen! Man skal alltid følge de _skrevne_ regler... Jeg mener å huske at det er derfor de har rettningslinjer som er _skrevet_ ned  for alle å se her på forumet.

9147091[/snapback]

 

Wow. Seriøst? Tror du det?

 

Les min siste post, i tillegg bør du slå opp begreper som demokrati, liberalisme og privat eiendomsrett.

 

Dette er et godt sted å starte:

http://no.wikipedia.org

Lenke til kommentar
Du finner "sensur" på omtrent alle diskusjonsforum. Eieren kan ha hva slags regler de vil. Hvis du tror hwno er det eneste forumet som har regler i tillegg til norsk lov, da må du ha bodd i en hule og mottatt telenor sin start-pakke i morges.

 

Det er helt riktig det du sier, selvfølgelig skal det være noe sensur. Mye av den sensuren man til daglig ser er faktisk nedfelt i de norske og internasjonale lovene.

Det eneste jeg sier er at på et diskusjonsforum, så bør man, om man vil faktisk ønsker et forum der brukerne diskuterer de de vil diskutere, ikke utøve sensur som går utover det som er ulovlig.

Klart at om man feks snakker om wga hacks o.l. på et microsoft supportforum så skal dette sensureres. (greit nok dårlig eksempel siden dette faktisk er ulovlig, men også fordi det ikke er i microsoft sine interesser)

Her skal diskusjon.no se på sine egne interesser, som jeg tror og mener bør være å ha et åpent diskusjonforum under de rettningslinjene som både dømmende og lovgivende maktapparater krever.

 

 

 

 

Det handler ikke om meg, men om å få spillet til å fungere best mulig, og å ha en god tone på forumet

God tone er bra, skal si meg enig i dette. Men hvordan påvirker en diskusjon, som på ingen måte går utover det lovgivende instans at å få "spillet til å fungere best mulig" ? Det var heller ikke meningen å fornærme deg, om du ble det så er det bare å beklage. Det virker bare på meg som om du angriper rett ut både mine og andres ganske solide argumenter for "fri tale - under lover" som man kan kalle det. Vi har ikke sagt noe som er feil eller uriktig på noen måte. Dette er ikke ulovlig å diskutere.

 

 

 

Igjen, Blizzard dikterer ikke noe som helst.

 

Jeg innbiller meg ikke at Blizzard ringer rundt til folk og sier "HEY, ikke snakk om private servere på deres forum". Men det kan da ikke levnes noen tvil om at hvis et åpent forum plutselig begynner å ta Blizzard ,som privat kommersiell aktør, sine regler som sine egne så virker dette litt suspekt?

 

 

Moderatorene har funnet ut hva som fungerer best, og for øyeblikket er det det som er praksis.

 

Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg har lest alle rettningslinjer og regler som er gjeldende på dette forumet og at jeg har 100% rett (klart jeg kan ta feil her) , men om det står noe om akkurat dette så vil jeg gjerne at noen linker til meg.

 

 

 

Det jeg tror er at de er interessert i å få wow-forumet til å fungere best mulig, og det er faktisk når det ikke er fullt av exploits, gullselging, scams, keyloggers, private servere og bott-prat.

Du sidestiller alle de der altså. Problemet jeg ser i den logikken er bare at bots, gull-selgere, scams og exploits påvirker ting som økonomi og hvordan andre på samme server som det blir fusket på opplever spillet. Mens en privat server påvirker ingen bortsett fra deg selv?

Lenke til kommentar
Du finner "sensur" på omtrent alle diskusjonsforum. Eieren kan ha hva slags regler de vil. Hvis du tror hwno er det eneste forumet som har regler i tillegg til norsk lov, da må du ha bodd i en hule og mottatt telenor sin start-pakke i morges.

 

Det er helt riktig det du sier, selvfølgelig skal det være noe sensur. Mye av den sensuren man til daglig ser er faktisk nedfelt i de norske og internasjonale lovene.

Det eneste jeg sier er at på et diskusjonsforum, så bør man, om man vil faktisk ønsker et forum der brukerne diskuterer de de vil diskutere, ikke utøve sensur som går utover det som er ulovlig.

 

Feil, de kan forby akkurat hva de vil. Forumet er deres private eiendom. Du får bare poste her hvis de ønsker det, og de kan stenge deg ute for hvilken som helst grunn.

 

Det handler ikke om meg, men om å få spillet til å fungere best mulig, og å ha en god tone på forumet

God tone er bra, skal si meg enig i dette. Men hvordan påvirker en diskusjon, som på ingen måte går utover det lovgivende instans at å få "spillet til å fungere best mulig" ? Det var heller ikke meningen å fornærme deg, om du ble det så er det bare å beklage. Det virker bare på meg som om du angriper rett ut både mine og andres ganske solide argumenter for "fri tale - under lover" som man kan kalle det. Vi har ikke sagt noe som er feil eller uriktig på noen måte. Dette er ikke ulovlig å diskutere.

 

Igjen, dette er helt opp til hwno, de har valgt det de har gjort, og vi kan ikke gjøre noe med det. Du har ingen rett til fri tale under noen lover her inne på forumet.

 

 

Igjen, Blizzard dikterer ikke noe som helst.

 

Jeg innbiller meg ikke at Blizzard ringer rundt til folk og sier "HEY, ikke snakk om private servere på deres forum". Men det kan da ikke levnes noen tvil om at hvis et åpent forum plutselig begynner å ta Blizzard ,som privat kommersiell aktør, sine regler som sine egne så virker dette litt suspekt?

 

Nei, jeg ser nok av gode grunner for å ha den praksisen man har. Ikke følger man Blizzard sine regler til punkt og prikke heller, man tillater langt mer enn på Blizzard sine forum.

 

 

Moderatorene har funnet ut hva som fungerer best, og for øyeblikket er det det som er praksis.

 

Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg har lest alle rettningslinjer og regler som er gjeldende på dette forumet og at jeg har 100% rett (klart jeg kan ta feil her) , men om det står noe om akkurat dette så vil jeg gjerne at noen linker til meg.

 

Jeg har allerede sagt at det eneste stedet dette står er i de postene som er stengt etter at Zeph kom med sine avstemningstråder

 

 

 

Det jeg tror er at de er interessert i å få wow-forumet til å fungere best mulig, og det er faktisk når det ikke er fullt av exploits, gullselging, scams, keyloggers, private servere og bott-prat.

Du sidestiller alle de der altså. Problemet jeg ser i den logikken er bare at bots, gull-selgere, scams og exploits påvirker ting som økonomi og hvordan andre på samme server som det blir fusket på opplever spillet. Mens en privat server påvirker ingen bortsett fra deg selv?

9147207[/snapback]

 

Jeg sidestiller ingenting. Jeg sier bare at disse tingene har en negativ effekt på debatten her inne.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Noen servere etterligner blizzard sine servere, slik at alt er helt likt, noen har høye "rates", noe som gjør at du får for eksempel 100000000000XP for én fiende, og 100000 gull på ett drop, stats med 319208309183+ diverse "stats" og så videre. Så har du servere du kan sette opp selv og styre alt på. Spawne fiende, drepe dem, sette din egen level, gi deg selv våpen, sette stats og så videre.

Lenke til kommentar
Feil, de kan forby akkurat hva de vil. Forumet er deres private eiendom. Du får bare poste her hvis de ønsker det, og de kan stenge deg ute for hvilken som helst grunn.

Kjære vene, du må lese hva jeg skriver.

Jeg skriver: " Det eneste jeg sier er at på et diskusjonsforum, så bør man, om man vil faktisk ønsker et forum der brukerne diskuterer de de vil diskutere, ikke utøve sensur som går utover det som er ulovlig."

 

Legg merke til at jeg skriver_bør_. Noe som impliserer at jeg er fullstendig klarover hva du sier. _MEN_ at skal man ha et diskusjonsforum så _bør_, jeg sier igjen bør, man åpne for fri tale så langt det lar seg gjøre.

Og det er sant som du sier, at de kan forby det de vil. Men da kan vi kalle det noe annet enn "diskusjonsforum".

 

 

 

 

Igjen, dette er helt opp til hwno, de har valgt det de har gjort, og vi kan ikke gjøre noe med det. Du har ingen rett til fri tale under noen lover her inne på forumet

Jeg har kanskje ikke rett til fri tale på dette forumet, men jeg har da ikke tenkt å la det begrense meg. Det å si det man har lyst å si, uten å hele tiden å måtte tenke på å bli sensurert eller det som verre er, forfulgt pågrunn av det man sier og mener, er vår rett i et foreløbig fritt Norge. Klart at vi kan sensureres her på forumet, men jeg har lov å prøve å diskutere nøyaktig det jeg vil. Akkurat dette tipper jeg du vil bli overasket over at faktisk står i vår grunnlov.

 

 

 

Nei, jeg ser nok av gode grunner for å ha den praksisen man har.

Jeg vet du ser nok av "gode" grunner. Kanskje det er derfor vi er uenig...

 

 

 

Ikke følger man Blizzard sine regler til  punkt og prikke heller, man tillater langt mer enn på Blizzard sine forum.

Skulle da bare mangle at man på et åpent og tilsynelatende upartisk diskusjonsforum, skulle tillate mer omtale av et produkt eller tjeneste enn på forumet til de som tilbyr og tjener sine penger på disse produktene/tjenestene...

 

 

 

Jeg har allerede sagt at det eneste stedet dette står er i de postene som er stengt etter at Zeph kom med sine avstemningstråder

Og jeg har sagt at det ikke er godt nok å ha det jeg vil kalle for kommentarer på slutten av stengte tråder fungerende som generelle retningslinjer på et forum.

 

 

 

Jeg sidestiller ingenting. Jeg sier bare at disse tingene har en negativ effekt på debatten her inne.

Men hele debatten er jo om man skal få snakke åpent om private servere. Det er ingen her som påstår at man bør få snakke åpent om hvordan man botter, eller om hvordan man scammer og exploiter. Dette handler om private servere og bare dette.

 

Hvordan kan vår diskusjon om vi skal få snakke åpent om private servere, ha en negativ effekt på debatten her. En debatt om diskusjonen av private servere...

Har jeg misforstått deg eller hva er egentlig "tingene" som du mener? (før du overdriver ditt svar vil jeg igjen poengtere at det gjelder bare private servere diskusjonen, ikke gold, bots, exploits,scamming.)

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall bra at du har ombestemt deg etter å ha hevdet i flere innlegg på rad at du kan si hva som helst på forumet. Det er frustrerende å argumentere om sånt, da dette etter min mening er helt krystallklart. Ingen myndigheter vil gripe inn hvis du bryter forumreglene, men hwno kan gjøre hva pokker de vil. Og jeg har jo hele tiden gjort klart hva forskjellen er på norske lover og forumets regler, så spar deg for å påstå at jeg ikke vet hva grunnloven handler om.

 

Du liker kanskje ikke det faktum at de har regler utover hva norske lover forbyr, men da tror jeg du vil mislike det store flertallet av diskusjonsforum på nettet. Igjen, det blir rett og slett ditt problem. Eieren bestemmer. Jeg kan kaste deg ut av mitt hus hvis du går med en lue jeg ikke liker. Eller jeg kan kreve at du går med en lue for at du skal få komme inn. Men ærlig talt, pratet om at man blir "forfulgt" og at Norge er "foreløpig fritt" bør du ta et annet sted. Det er din politiske mening, og ikke relevant for hva hwno gjør med sin egen eiendom.

 

Jeg har sagt, flere ganger nå...., at praksisen er det praksisen er. Siden hwno ikke ga oss noen oppdaterte retningslinjer, eller noen klar beskjed etter avstemningstrådene de hadde.... så må man se på hva som er praksis. Og i mange stengte tråder siden den tid, så har denne praksisen blitt bekreftet. Dette er forøvrig den samme praksisen som de hadde FØR de la ut avstemningstrådene.

 

Denne tråden handler om private servere, det er helt riktig, men jeg kommenterte generelt (noe jeg har LOV til :p). Ingen av de nevnte temaene har positive effekter på debatten etter min mening, snarere negative. Jeg, og mange andre viser det seg, ønsker tydeligvis at et forum om et spill skal overholde spillets regler. Jeg er ikke interessert i å gradere disse tingene. Noe er sikkert mindre farlig en andre ting, men det er heller ikke poenget. Et forum som tillater ALT, og er så stort som dette, ville etterhvert blitt et populært sted for keyloggere, scammere, goldsellers og liknende. Et sted må grensen trekkes. Jeg synes at det for øyeblikket fungerer bra.

Lenke til kommentar

Når det gjelder selve temaet for diskusjonen her, så har jeg ingen kommentarer. Fram til jeg eventuellt finner ut at private servere er skadelige for WoW communitien...

 

Men... Slutt med dette melodramatiske maset om ytringsfrihet! Hvis du har en halv hjernecelle mellom øra, så vet du at det ikke har noe som helst med saken å gjøre. Det er bare et billig emosjonellt virkemiddel du misbruker for å oppnå sympati blant dem som ikke har evne eller vilje til å tenke en tanke hele veien ut.

Lenke til kommentar

Trådstarter har vel strengt tatt fått svar på spørsmålet sitt.

 

Svaret er nemlig *trommelvirvel*; Http://www.google.com

 

Personelig gir jeg blanke i om du spiller på privat server. Men det er langt fra like morsomt og danner på ingen måte et rettferdig bilde av spillet.

 

Å være GM på en privat server er jo ikke noe morsomt. Eneste du kan gjøre er å spawne diverse items og monter for så å drepe monsterene med .kill.

Men whatever floats your boat.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
.... så må man se på hva som er praksis. Og i mange stengte tråder siden den tid, så har denne praksisen blitt bekreftet. Dette er forøvrig den samme praksisen som de hadde FØR de la ut avstemningstrådene.

Og gjeldande praksis blir og følgt i dette tilfelle.

 

Eg minner og om at diskusjon rundt retningslinjene høyrer heime under Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...