Gå til innhold

Drepte kona og skylte henne ned i do

Anbefalte innlegg

Hvor var gud for denne kvinnen? Fins det ingen slags englevakt i denne verdenen eller? Forbanna tull hele bibelen, det fins ingen gud. Bibelen provoserer enormt når den snakker så varmt om alle ting, men ordene er ikke reflekterte i det hele tatt, verden er helt omvendt enn denne "omsorgen" bibelen snakker om.

Bibelen er en spott mot menneskeheten.

Artikkel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor var gud for denne kvinnen? Fins det ingen slags englevakt i denne verdenen eller? Forbanna tull hele bibelen, det fins ingen gud. Bibelen provoserer enormt når den snakker så varmt om alle ting, men ordene er ikke reflekterte i det hele tatt, verden er helt omvendt enn denne "omsorgen" bibelen snakker om.

Artikkel

9146447[/snapback]

Det her har strengt tatt ingenting med Bibelen å gjøre. Hvorfor i all verden velger du å blande den inn??

Hvis du vil ha det religiøse svaret så er jo det enkelt uansett: Hvis hun var en ond kvinne(Som kvinner strengt tatt er ifølge Bibelen) så var dette Guds straff, og hvis hun var en god kristen kvinne så ble hun Guds offerlam. Begge tolkninger helt i tråd med Bibelen.

Bibelen er skrevet godt nok til at den greie å dekke de fleste alternativer på en tilfredstillende måte for de som er ubalanserte nok til å tro på den.

Lenke til kommentar
Det forholdet gikk tydeligvis rett i dass... 

9150555[/snapback]

HAHAHA :!:

Vil tro journalisten hadde lyst til å bruke den overskriften, men at den ble litt ufin.

Svar på topic: Enten var kvinnen ikketroende og syndig, eller så var mannen besatt av demoner. Han vil da få sin straff i Helvete, mens kvinnen vil leve evig i Himmelen.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Hvor var gud for denne kvinnen? Fins det ingen slags englevakt i denne verdenen eller?

En god Gud ville selvsagt grepet inn, men istedenfor skal mennesket lære av sine synder. Vi er så syndige. Psykologien er med andre ord enkel og konkret.

Overrasket? Nei, på ingen måte.

Debatten er steingammel.

Jeg ønsker ikke omgang med denne humørsyke og onde skaperen. Hadde han vært god ville han ha skapt en verden uten tåkete spilleregler som beror på uklarheter som fri vilje.

:ohmy:

Er Gud villig til å forhindre ondskap, men ikke i stand til det? Da er han ikke allmektig!

Er han i stand til det, men ikke villig? Da er han ondskapsfull!

Er han både i stand til det og villig? Hvor kommer så det onde fra?

Er han verken i stand til det eller villig? Hvorfor kalle ham Gud?"

Epikur (342? - 270 f.v.t.)

Endret av wan
Lenke til kommentar
Hvor var gud for denne kvinnen? Fins det ingen slags englevakt i denne verdenen eller?

En god Gud ville selvsagt grepet inn, men istedenfor skal mennesket lære av sine synder. Vi er så syndige. Psykologien er med andre ord enkel og konkret.

Overrasket? Nei, på ingen måte.

Debatten er steingammel.

Jeg ønsker ikke omgang med denne humørsyke og onde skaperen. Hadde han vært god ville han ha skapt en verden uten tåkete spilleregler som beror på uklarheter som fri vilje.

:ohmy:

Er Gud villig til å forhindre ondskap, men ikke i stand til det? Da er han ikke allmektig!

Er han i stand til det, men ikke villig? Da er han ondskapsfull!

Er han både i stand til det og villig? Hvor kommer så det onde fra?

Er han verken i stand til det eller villig? Hvorfor kalle ham Gud?"

Epikur (342? - 270 f.v.t.)

9151508[/snapback]

Kan debatten utenat. Neste argument fra de kristne er:

"Gud elsker oss så høyt at han har gitt oss fri vilje."

Ateistene svarer så:

"Men hvorfor skapte han oss ikke bare syndfrie til å begynne med?"

Lenke til kommentar

Ja, det er vel heller tvilsomt at slike horrible historier kan fungere som vekkere.

Selv om man sjelden betvitner det i diskusjonssammenheng får jeg håpe at kristne selv stopper opp og spør: Er ikke dette veldig inkonsekvent? Med litt godvilje virker det helt blåst. Gud kunne skapt verden uten denne frie viljen, kanskje jeg kan tillate meg å betvile hans gode intensjoner.

Det blir nok heller som det antydes.

Man gjør heller sitt ytterste for å hente frem "nødsargumenter" som gir personlig tilfredsstillelse og som bevarer det gode bildet av Gud.

Endret av wan
Lenke til kommentar

Artikkel

9146447[/snapback]

Det her har strengt tatt ingenting med Bibelen å gjøre. Hvorfor i all verden velger du å blande den inn??

Hvis du vil ha det religiøse svaret så er jo det enkelt uansett: Hvis hun var en ond kvinne(Som kvinner strengt tatt er ifølge Bibelen) så var dette Guds straff, og hvis hun var en god kristen kvinne så ble hun Guds offerlam. Begge tolkninger helt i tråd med Bibelen.

Bibelen er skrevet godt nok til at den greie å dekke de fleste alternativer på en tilfredstillende måte for de som er ubalanserte nok til å tro på den.

9151195[/snapback]

Mener du at gud dreper og parterer syndere for så å skylle dem ned i kloakken?

Jeg blander forresten inn bibelen fordi jeg ønsker å høre hva de religiøse mener om dette, hvordan dem vil plassere hendelsen. I bibelen var det en filosofi og en mening for stort sett alt som skjedde og som skulle skje, så det må da være et religiøst standpunkt til dette.

Lenke til kommentar
Mener du at gud dreper og parterer syndere for så å skylle dem ned i kloakken?

9151703[/snapback]

Han har tidligere tatt livet av så godt som alt som kan krype og gå her på jorda (les: syndfloden), så hvorfor skulle han ikke være kald nok til å dreåe og partere et enkeltmenneske?

Tror forresten neppe de religiøse har et bedre svar enn "det er en mening bak alt det onde, men bare Gud vet hva".

Lenke til kommentar

Nei, men kanskje anti-kristen (må ikke forveksles med antikrist :p )

Uansett å komme med innlegg som dette som egentlig ikke har noen stor mening, spesiellt m.t.p. religiøse spørsmål annser jeg som trolling/spamming.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

1. Man skal ikke drepe uansett hva omstendighetene. (tror jeg)

2. Hvis dere sier at ondskapen er fra gud så burde dere lese bibelen nøyere.

Sitat "Hele verden ligger i den ondes makt" fra åpenbaringsboken. det henviser til Satan. (Tror jeg, men dere kan tro noe annet hvis dere vil)

3. Jeg sier bare min mening. (yep)

4. Man kan tro hva man vil ^^

Lenke til kommentar

Gud skapte Satan. Satan var i utgangspunktet en engel, men den vendte seg vekk fra Gud og ble ond. Allmektige Gud burde selvfølgelig forstått at dette ville skje, akkurat som at han burde forutsett at mennesket ville synde.

Det er derfor fullstendig på sin plass å hevde at Gud - dersom han mot formodning skulle eksistere - er en ondskapsfull jævel.

Lenke til kommentar
1. Man skal ikke drepe uansett hva omstendighetene. (tror jeg)

2. Hvis dere sier at ondskapen er fra gud så burde dere lese bibelen nøyere.

Sitat "Hele verden ligger i den ondes makt" fra åpenbaringsboken. det henviser til Satan. (Tror jeg, men dere kan tro noe annet hvis dere vil)

3. Jeg sier bare min mening. (yep)

4. Man kan tro hva man vil ^^

9152917[/snapback]

1: Si det til de som dreper abortleger i USA, selvmordsbmbere og andre.

2: Har lest bibelen og det går klart frem at gud langtfra er hverken kjærlig eller god. Kvinnesynet er også aldeles horribelt. Forøvrig står det masse ting der som bare er pussig og usammenhengende også.

3: Meninger som ytres bør støttes av fakta ellers er det bare tomme antagelser basert på subjektive oppfatninger om emnet som dermed er verdiløse i enhver debatt.

4: En kan tro hva en vil, men så lenge en indoktrinerer små barn med en tro som fører til at andre blir skadd, rent bortsett fra barna selv, så er det helt klart noe som ligger samfunnet til byrde.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...