Visjoner Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg hadde faktisk et av de 2GB settene på 800Mhz på AM2 hovedkortet mitt, AM2 kortet ville rett og slett ikke akseptere at brikke ble kjørt på 800Mhz, det hele endte med at jeg måtte klokke ned rammen til 667Mhz for at maskinen i det hele tatt skulle starte. Var også i kontakt med en representant fra OCZ her på forum som sa jeg skulle prøve å legge inn timings manuelt i bios på hk, dette fungerte heller ikke og måtte til slutt bytte ut brikkene med et annet merke som var "godkjent" av hovedkort leverandøren for å kjøre på 800Mhz. AM2 liker tydligvis ikke 6400 fra OCZ. 9146581[/snapback] Kan i forbifaten legge til min erfaring med OCZ minne på AM2. Nærmere bestemt 2GB kit OCZ Platinum 6400 (mener det var 4-5-4-15) på et M2R32-MVP (AM2 og Crossfire 3200). Det var skumle problemer, tap av data i minnet som korrumperte store filer under kopiering. Antakelig som følge av dette var det umulig å få maskinen til å kjøre stabilt, fikk alle mulige slags varianter av feil og kræsj. Prøvde å stille inn volt, timings osv manuelt etter produsentens spesifikasjoner, men ingenting hjalp. Selv når jeg satt ned frekvensen 50% var det vanskelig å få til en stabil maskin. (Minnet ble grundig testet med memtest, uten å finne feil, så tviler på at det var defekt) Endte med at jeg byttet til et 667Mhz godkjent sett fra Kingston -Visjoner- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå