StudInc Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 var inne på medlemslistene og fikk ein liten overraskelse.. i løpet av 2003 er det kommet 581 nye medlemmer! og det samla antallet er 21800! min første tanke er det er mange som benyttar seg av fleire kontoer.. kanskje alle som har 0(!) meldingar burde bli slettet?? kanskje alle som ikkje har postet i løpet av eit år burde bli slettet og?? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg husker jeg så gjennom den brukerlisten en gang, og da tror jeg faktisk det var så mye som 7000 brukere som hadde 0 meldinger! tror det var noe sånt. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 En ting er å slette medlemmer som ikke er aktive innenfor en viss periode, en annen ting er å slette medlemmer med 0 poster. Det er mange som bare leser i forumet uten å skrive noen svar. Jeg gjorde det selv lenge før jeg begynte å skrive aktivt (ja, var skap-poster en stund tror jeg). Å slette medlemmer som ikke er aktiv over en viss periode er heller ikke bare bare. Folk må jo få kunne bruke forumet etter ønske uten at brukeren deres blir slettet. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Ingen vits i å slette 0-brukere. De tar kanskje opp 10MB av total forumstørrelse. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 SHIO: Du har et poeng der, men gir man ikke livstegn fra seg på et år, er det lite vits å ha dem liggende i sykesenga, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 SHIO: Du har et poeng der, men gir man ikke livstegn fra seg på et år, er det lite vits å ha dem liggende i sykesenga, for å si det sånn. Tingen er at brukere bør ha rett til å være inaktive over en viss periode uten at de blir slettet. Det finnes forskjellige grunner til at man er inaktiv, f.eks. mangel på tilgang til internett. Det jeg mente i den første posten min er man bør være forsiktig før det settes en grense for hvor lenge man er inaktiv før brukeren blir slettet. Selv synes jeg en periode på 3 år med inaktivitet er en rimelig grense, men jeg er i utgangspunktet imot et slikt tiltak... Har man problemer med at brukere tar for stor plass på maskinen har man et luksusproblem, ikke noe annet. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 hmmm............ sett at det er 5000 brukere som ikke blir brukt, hvorfor skal de taes vare på? kanskje en ide å sende en mail til brukere som ikke har vært aktive på f.eks. 6 måneder som gjør at de må f.eks. trykke på en link for å hindre at kontoen blir slettet.... (innlogginger blir jo registrert også) Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 man kan lese poster uten å registrere seg.. ser ikkje noko grunn til å være brukar viss ein ikkje skal poste?? veit at folk er utan internett i perioder.. men viss ein ikkje poster i løpet av eit år, er det kanskje ikkje det som et grunnen? det som er meir irriterande er alle som postar ein eller to postar under eit anna namn... dessutan er det tendenser til reklame frå slike brukerer.. arg! (ja eg tenker blant anna på agicom!) kanskje ein burde fått eit passord via epost når ein registrerte seg, slik at terskelen for registrering vert litt høgare?? Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 det er 10571 brukerer som har 0 eller 1 post!! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 En elelr annen mod sa at de dreiv å slettet disse kontoene, men det blir tydeligvis ikke gjort. : Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 SHIO: Du har et poeng der, men gir man ikke livstegn fra seg på et år, er det lite vits å ha dem liggende i sykesenga, for å si det sånn. Det finnes jo folk som har ligget i koma i lengre enn et år (og våknet igjen) Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Ingen vits i å slette 0-brukere. De tar kanskje opp 10MB av total forumstørrelse. Heller 1kb . Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 En elelr annen mod sa at de dreiv å slettet disse kontoene, men det blir tydeligvis ikke gjort. : Dette er feil. Det vart diskutert internt om me skulle gjere det (med det formål å auka hastigheten på forumet), men det vart ikkje gjort. Ein av grunnane til dette var at den nye versjonen av forumet er mykje raskare. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg må ærlig innrømmet at dette er det 3. login'et jeg har brukt på HW Forum. Glemte både navn og passord på de to foregående, men MarlboroMannen husker jeg, og har kun brukt dette siden jeg registrerte det. Passordet er også noe jeg aldri kommer til å glemme Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Dette er feil. Det vart diskutert internt om me skulle gjere det (med det formål å auka hastigheten på forumet), men det vart ikkje gjort. Ein av grunnane til dette var at den nye versjonen av forumet er mykje raskare. Ok. Men jeg mener sirhartge sa det en eller annen gang, men det kan være det samme. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 En annen grunn for å slette inaktive brukere og brukere med 0/få poster kan jo være å få frigitt selve brukernavnene. Er sikkert mange som har oppdaget at "deres" brukernavn er opptatt. Lenke til kommentar
molly Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har lest på forumet en stund, har så langt ikke skrevet innlegg el. mest fordi jeg er på nybegynnerstadiet fremdeles og ikke har særlig mye å meddele, men desto mer å lære. Har nå allikevel sett nytten av å registrere meg (og har gjort det i dag ) Dette kommer først å fremst av at jeg ser nytten av å benytte en del funksjoner som man bare kan benytte om man er innlogget (dvs. avatar fri visning og at man får vist hvor man var sist man leste en tråd.) Jeg vet at jeg ikke kommer til å bli en kjempeaktiv bruker, men jeg setter pris på å kunne logge meg inn og dra nytte av en del fordeler man kan ha nytte av også når man bare leser (og prøver å lære noe av mer erfarne forumbrukere ) Håper derfor det ikke innføres en grense for hvor lenge du kan være innaktiv osv. mvh molly Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 De eneste brukerne det er aktuelt å slette - om det noen gang blir gjort - er brukere med null poster, registrert for f.eks. over ett år siden. Noe annet vil være feil - en kan komme i skade for å slette brukeren som akkurat registrerte seg, og som ikke har postet noe enda. Eller de som "lurker" på forumet. Men jeg tviler på at vi kommer til å slette inaktive brukere med det første. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg må ærlig innrømmet at dette er det 3. login'et jeg har brukt på HW Forum. Glemte både navn og passord på de to foregående, men MarlboroMannen husker jeg, og har kun brukt dette siden jeg registrerte det. Passordet er også noe jeg aldri kommer til å glemme Det er da vel ikke noe stort problem å huske bruker navnet og passordet? Om du har dårlig husk kan du jo skrive det ned på et papir. Alle plassene eg må bruke passord for å komme inn skriver eg ned i en bok eg har liggende. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå