Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mulig blitt svindlet, hva kan jeg gjøre?

Daffa

Anbefalte innlegg

Bestillte dekk av dekkexpress.no for litt over 3 måneder siden, og jeg måtte betale med visa ved bestilling.

Fikk en del svar av dem på mail den første måneden, og det visste seg at dekkene sto i rest på lager eller no sånt.

Nå har det jo gått over 3 måneder, og det er over en månede siden jeg har fått noen form for svar av dekkexpress. Telefonen er bare en automatisk telefonsvarer og mail svarer de ikke på.

Jeg lurte på om det går ann å kontakte visa, å få dem til å trekke tilbake pengene for salget, hvis ikke det går, hva kan jeg da gjøre?

ps. Var noe "Cardia" kort betalning på dekkexpress.

På forhånd takk.

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakt banken/leverandøren av visakortet ditt, og gi beskjed til dem at du ikke har fått noe vare. Da kan de trekke tilbake pengene, og leverandøren må bevise at du har fått varen før han har krav på pengene.

Da får du et brev i posten hvor du skriver et par setninger om hendelsen, og skriver under på at du ikke har fått varen.

:roll:

Lenke til kommentar

har prøvd å gjøre det du beskriver der, og fikk beskjed om at det kan kun gjøres noen få dager etter transaksjonen fant sted. er det snakk om måneder tror jeg ikke visa kan hjelpe deg.

med mastercard (og sikkert kredittkort generelt) derimot går dette helt fint, da du ikke betaler varen med en gang.

Endret av starks
Lenke til kommentar
med mastercard (og sikkert kredittkort generelt) derimot går dette helt fint, da du ikke betaler varen med en gang.

9151934[/snapback]

Men om pengene er trukket for 3 måneder siden er nok dette litt i meste laget, du bør likevel kontakte banken din og se om det er mulig. I utgangspunktet bør man vel ikke la noen trekke kortet sitt før varen er sendt. Dvs. hvis du ser at kortet blir belastet og varene ikke kommer i løpet av kort tid må man ta affære.

Du har jo også rett til å heve kjøpet og kreve pengene tilbake, da leveringen har drøyd så lenge, kan være verdt å kontakte forbrukerrådet, hvis dette er et useriøst firma har de sikkert andre som også klager på dem.

Lenke til kommentar

Det som er problemet, er at de svart veldig kjapt i starten. De sa at dekkene ikke var på lager, og at det ble å ta ca 2 uker ekstra.

Da de 2 ukene var gått, gikk det 2 nye uker før jeg fikk svar. Da var svaret: "Dine varer står i rest hos vår leverandør". Sendte mail med en gang om at hvis dette drøyde mer enn 2 uker til, ville jeg ha pengene tilbake.

Sendte omlag 20 mail(Truet med anmeldelse osv) til iløpet av ca 1 månede før jeg fikk svar igjen, da lovde de meg pengene tilbake pga de ikke klarte å skaffe varene. Nå har det gått over 3 uker uten at jeg har fått noen penger, og de svarer verken på telefon eller email.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...