cybervision_ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg er på utkikk etter et bra bildebehandlingsprogram til mine fremtidige blinkskudd, og jeg har endel erfaring med PS fra webdesign og slikt så jeg liker meg best der igrunn, men prisen for programmet er jo helt vill. 7 laken er mer enn kameraet koster Noen tips? Jeg vil gjerne ha PS fordi det er jo brilliant til webdesign også... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg er på utkikk etter et bra bildebehandlingsprogram til mine fremtidige blinkskudd, og jeg har endel erfaring med PS fra webdesign og slikt så jeg liker meg best der igrunn, men prisen for programmet er jo helt vill. 7 laken er mer enn kameraet koster Noen tips? Jeg vil gjerne ha PS fordi det er jo brilliant til webdesign også... 9146133[/snapback] Rane noen gamle damer, de har nettopp fått trygda Hvis du har moralske skrupler til det så er nok alternativet å kjøpe Elements, og så finne et suplement som dekker web designbehovene dine. Fullversjon av CS er dyrt, uansett hvor du handler. Grunnen til at jeg anbefaler Elements er at du vil kunne overføre veldig mye av det du kan fra før dit. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Stemmer det ja, får se om jeg kan finne noen som ser svake ut på gata Hvordan er det med studentversjonen av PS da? Jeg sluttet å studere i vår, men hvis ikke kortet mitt er godt nok lengre så kan muligens dama kjøpe det for meg. Lenke til kommentar
lekang Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Studentversjonen tror jeg ligger på rundt 1000kr, er ikke sikker. Var hvertfall sånn med CS2. Men du har ikke lov til å tjene penger på den da, alt du lager i den er kun for læring. Men det er jo en grei måte å få programmet på. Hvis du bare skulle bruke det til redigering av bilder, anbefaler jeg lightroom. Det er genialt til akkurat det. Men da mister du web design delen. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Og hva skjer hvis man bruker den versjonen til å selge arbeid? Eks bilder redigert i studentversjonen av Photoshop .. 9146712[/snapback] Det blir omtrent som å rane gamle damer. Altså en kriminell handling Det er vel egentlig ikke så mye mer å si om det. Endret 26. juli 2007 av fototim Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Men jeg designer uten å få penger for det, jobber for en veldedig organisasjon, da er det vel lov? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Men jeg designer uten å få penger for det, jobber for en veldedig organisasjon, da er det vel lov? Ja, det skal strengt tatt være tillatt. Har ikke finlest lisensavtalen til studentversjonen, men det er neppe noen som kommer og henger deg for dét, for å si det sånn... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Men jeg designer uten å få penger for det, jobber for en veldedig organisasjon, da er det vel lov? 9148924[/snapback] Hvis den veldedige organisasjonen bruker designet i markedsføringsøyemed, underforstått tjener penger på det, så er det sannsynligvis å strekke strikken litt i lengste laget. Sånn rent formelt sett. En annen ting er at jeg ser det som lite sannsynlig at noen blir hengt for det. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Men hvordan skal de finne ut at jeg har brukt PS til det egentlig? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Men hvordan skal de finne ut at jeg har brukt PS til det egentlig? 9150547[/snapback] Nei si det du. Sjansene er nok mindre enn for å bli tatt for å rane gamle damer. Men det gjør det vel ikke akkurat riktig, sånn moralsk sett. I mitt hode så har veldedige organisasjoner en relativt høy moral og dermed går jeg ut fra at du forsøker å holde samme moralske standard. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 hehe, joda, men ikke så høy at jeg blekker ut 7 svære for et bildebehandlingsprogram Lenke til kommentar
modin Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Tror egentlig ideele organisasjoner kan handle Adobe programmer på samme lisens som studenter, i hvertfall er dette tilfellet i England. Der en jeg kjente fikk kjøpt Adobe programmer for studentpris, fordi han jobbet for en ideel organisasjon. Jeg ville sjekket ut hvordan Adobe ser på dette her i landet. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) bhphoto.com selger for $650, noe som tilsvarer ca 3700 kr. Nærmer seg 5000 kroner med toll etc. Programvare som en laster ned over nettet er det jo ikke toll på, men det hjelper jo ikke i dette tilfellet. Hvis du kjenner en som bor i USA, kan du jo få han til å plukke med seg en når han besøker Norge en gang... Ser at nettbutikken til Apple i USA har samme pris og der kan du faktisk laste den ned - men spørsmålet er om en får handle i den amerikanske nettbutikken - noen som har prøvd? Endret 3. august 2007 av steinrr Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Dagens partytriks: * Kjøp Photoshop 6 billig på ebay * Kjøp upgrade til CS2 eller CS3 fra Adobe Er en del billigere iallefall. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Dagens partytriks:* Kjøp Photoshop 6 billig på ebay * Kjøp upgrade til CS2 eller CS3 fra Adobe Er en del billigere iallefall. 9236431[/snapback] Du får ikke kjøpt oppgradering av PS 6 hos Adobe Store på nettet iallefall - bare 7.0 og CS 2... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå