Gå til innhold

Posten + Toll + 31.67 usd + 35 usd

Anbefalte innlegg

Du kan nok forsøke deg på å få posten til å betale sine egne gebyr, men det gjør de nok ikke. Har vært borti at en brudekjole ble "borte" i tollen i italia, for så å bli returnert tilbake til avsender fordi posten i italia ikke greide å finne ut at sila ikke var en plass i norge. Lykke til med å klage på posten norge da.

Ps : Når du skriver liksom for hvert 3-5 ord, så virker du utrolig ung og lite moden. Er vanskelig å svare deg seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde at UPS sendte krav om toll på egen regnefeil. De hadde summert salgssum og porto. Tror nok det kan gå litt for fort over alt. Jeg har opplevd det flere ganger med posten også men det har alltid ordnet seg til slutt.

Ellers er det jo artig å se hvordan spesielt Hong Kong baserte firma unngår dette med å selge produktet for 0,99 £ og porto på 10-30£. Jeg har aldri opplevd å bli fortollet på slike kjøp

Lenke til kommentar
Jeg opplevde at UPS sendte krav om toll på egen regnefeil. De hadde summert salgssum og porto. Tror nok det kan gå litt for fort over alt. Jeg har opplevd det flere ganger med posten også men det har alltid ordnet seg til slutt.

Ellers er det jo artig å se hvordan spesielt Hong Kong baserte firma unngår dette med å selge produktet for 0,99 £ og porto på 10-30£. Jeg har aldri opplevd å bli fortollet på slike kjøp

9151922[/snapback]

kommer ann på hvor mye sender skriver på pakka, noen skriver total summen, noen riktig vare pris

Lenke til kommentar
Like greit å fortolle selv på toll.no. Jeg bruker det selv, men må betale for lagerkostnader da. Noen ganger slipper jeg, andre ganger ikke.

9146439[/snapback]

Bruker du da referansen fra utleveringsbilaget, eller blir du tvunget til å bestille varen med trackingnummer? (Tenker da på refnummer som kreves i Tvinn)

Hvis man krever tracking vil gevinsten bli spist opp av høyere fraktkostnader, ergo høyere moms i endel tilfeller.

Lenke til kommentar

9151922[/snapback]

kommer ann på hvor mye sender skriver på pakka, noen skriver total summen, noen riktig vare pris

9152893[/snapback]

De 4 gangene jeg har opplevd problemer har avsender skrevet riktig på pakka og i følgebrev. Posten og UPS har regnet/tolket feil og avkrevd toll. Sakene har løst seg raskt da det har vært tydelige og åpenbare feil. Dette tilsvarer ca. 10 % av mine kjøp i utlandet og er mistenkelig høy feilprosent.

Lenke til kommentar
Like greit å fortolle selv på toll.no. Jeg bruker det selv, men må betale for lagerkostnader da. Noen ganger slipper jeg, andre ganger ikke.

9146439[/snapback]

Bruker du da referansen fra utleveringsbilaget, eller blir du tvunget til å bestille varen med trackingnummer? (Tenker da på refnummer som kreves i Tvinn)

Hvis man krever tracking vil gevinsten bli spist opp av høyere fraktkostnader, ergo høyere moms i endel tilfeller.

9153031[/snapback]

De gangene jeg har bestilt fra statene har frakten kostet mellom 20 og 70 dollar avhengig av hva jeg kjøper. Jeg har feks hentet inn lacie sin 1 TB extreme disk til 77 dollar i frakt. Selvfølgelig bruker jeg med sporing da går det kjappere (fordi jeg også velger EMS). Pakken sendes med fly er hos meg ca 4 dager etter den har forlatt USA, og forutsatt at den ikke sendes til postens lager så er den på døren samme dag eller neste.

Fra Hong Kong har det også fungert utmerket.

Sporingsnummeret + avsender brukes som referanse og jeg oppgir verdi, systemet regner ut mva, og jeg betaler med kort. Veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...