Gå til innhold

7800GS (AGP), kjøre opp viftehastigheten til 100%?

Anbefalte innlegg

Ser i Rivatuner at selv under load kjøres ikke viftene høyere enn 79%, og i 2D kun 45%. Tenkte jeg skulle se litt hva kortet taklet av frekvenser, og da kunne det jo være kjekt med best mulig kjøling. Kan det være skadelig for vifta å kjøre i 100% styrke over lang tid? Noen som har erfaringer med å kjøre opp hastigheten på denne vifta?

Er et XFX 7800GS eXtreme, litt fabrikkklokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser i Rivatuner at selv under load kjøres ikke viftene høyere enn 79%, og i 2D kun 45%. Tenkte jeg skulle se litt hva kortet taklet av frekvenser, og da kunne det jo være kjekt med best mulig kjøling. Kan det være skadelig for vifta å kjøre i 100% styrke over lang tid? Noen som har erfaringer med å kjøre opp hastigheten på denne vifta?

Er et XFX 7800GS eXtreme, litt fabrikkklokket.

9146068[/snapback]

Null problem med vifte hastigheten. Bare kjør den maks, den er designet for å kunne spinne 100% uten at den blir skadet.

Lenke til kommentar
Regner med at det kun er pga støyhensyn at produsenten har satt den til 79% da. Viftene er nemlig ikke temperaturstyrt, men styrt av hvilket miljø det er (2D / 3D).

9150119[/snapback]

Ja, det er nok pga støy ja. Jeg har alltid kjørt mine skjermkorts vifter på 100% i 3d. Har aldri vært noe problem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...