-Teddy- Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ser i Rivatuner at selv under load kjøres ikke viftene høyere enn 79%, og i 2D kun 45%. Tenkte jeg skulle se litt hva kortet taklet av frekvenser, og da kunne det jo være kjekt med best mulig kjøling. Kan det være skadelig for vifta å kjøre i 100% styrke over lang tid? Noen som har erfaringer med å kjøre opp hastigheten på denne vifta? Er et XFX 7800GS eXtreme, litt fabrikkklokket. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ser i Rivatuner at selv under load kjøres ikke viftene høyere enn 79%, og i 2D kun 45%. Tenkte jeg skulle se litt hva kortet taklet av frekvenser, og da kunne det jo være kjekt med best mulig kjøling. Kan det være skadelig for vifta å kjøre i 100% styrke over lang tid? Noen som har erfaringer med å kjøre opp hastigheten på denne vifta? Er et XFX 7800GS eXtreme, litt fabrikkklokket. 9146068[/snapback] Null problem med vifte hastigheten. Bare kjør den maks, den er designet for å kunne spinne 100% uten at den blir skadet. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Regner med at det kun er pga støyhensyn at produsenten har satt den til 79% da. Viftene er nemlig ikke temperaturstyrt, men styrt av hvilket miljø det er (2D / 3D). Lenke til kommentar
Megern Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Regner med at det kun er pga støyhensyn at produsenten har satt den til 79% da. Viftene er nemlig ikke temperaturstyrt, men styrt av hvilket miljø det er (2D / 3D). 9150119[/snapback] Ja, det er nok pga støy ja. Jeg har alltid kjørt mine skjermkorts vifter på 100% i 3d. Har aldri vært noe problem. Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hvis jeg skal spille krevende spill o.l. stiller jeg opp viftehastigheten til 100% i rivatuner før jeg starter har et 8800gts kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå