Gå til innhold

Diskusjonstråd for tabelltipstråden

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Alle erstattere mener jeg er middelmådig med unntak av på sentral midtbane og topp. Spesielt i forsvar er det særdeles tynt. Å Benayoun skjønte jeg aldri hvorfor ble kjøpt, hever ikke laget i det hele tatt. Babel var et andrevalg bak Malouda, å det skjønner jeg godt. Men han skal jeg ikke uttale meg så mye om, aldri sett han spille en skikkelig kamp.

9218469[/snapback]

Du har sikkert ikke sett noen (eller få) av Liverpools pre-season kamper, hvor mange mener Benayoun har vært den beste av nyervervelsene. Det er nok i forsvar vi er tynnest, men der er vi jo i gang med å forsterke via nye kjøp. Malouda er 6 år eldre enn Babel. Babel er regnet som et av Europas desidert største talenter, men han har ikke slått helt til i rødt enda. I går var han god og han kommer til å bli bedre.

Det er vel heller ikke noe å legge skjul på at Liverpool er et lag med særdeles lite skader, spesielt i forsvar. Vi slet på midtbanen i fjor og mange savnet spesielt Garcia, men nå er den offensive taktikken til pool back with a vengeance, så vi snakkes på Anfield ;)

9218631[/snapback]

Jeg har nok bare sett noen få ja, bor faktisk med en Lfc og Arsenal supporter å har både Viasat og Canal+. Rettelse de har leiligheten over meg, jeg bare snylter :D Men så betyr pre-season mot ræva motstand ganske lite, å jeg så mange west ham kamper ifjor. Ikke akkurat klasse over alt han gjør. Men vi får se.

Ja men igjen, Babel kan da ikke tilføre Liverpool nok i år kanskje? Veier jo ikke for Liverpool i år. Selv om jeg også tror han nok vil gi Liverpool mye på kanten.

Vi ses på Anfield. Tevez blir tomålscorer i første kampen mot Liverpool :D

Hehe, offensive spillet med Rafa bak roret? Prøv igjen :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vidic og Ferdinand er et veldig godt midtstopperpar, men både Liverpool og Chelsea slår United der.

Good one. Ingen slår disse to. Ferdinand er sikker, rask god på hodet. Han har egentlig alt man trenger. Vidic kjempet innbitt i fjor, og viste seg som en av de beste midtstopperne i verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja men igjen, Babel kan da ikke tilføre Liverpool nok i år kanskje? Veier jo ikke for Liverpool i år.  Selv om jeg også tror han nok vil gi Liverpool mye på kanten.

9218713[/snapback]

Jeg har mine tvil når det gjelder Babel og hans første sesong, men det er lov å håpe. Han er enda veldig ung så det gjør meg ingenting om han bruker en sesong på å sette seg inn i laget og stilen i PL.

Vidic og Ferdinand er et veldig godt midtstopperpar, men både Liverpool og Chelsea slår United der.

Good one. Ingen slår disse to. Ferdinand er sikker, rask god på hodet. Han har egentlig alt man trenger. Vidic kjempet innbitt i fjor, og viste seg som en av de beste midtstopperne i verden.

9219162[/snapback]

Det var kanskje supporterdelen av meg som snakket når jeg hevdet av Carra/Agger var bedre, men de er i hvertfall ikke dårligere. Det står jeg på. Carvalho/Terry er nok de beste, though.

Lenke til kommentar

Jeg kan styre min begeistring for Carvalho, men i mine øyne er John Terry verdens beste midtstopper - og han er uvurderlig på dødballer også.

Det at Carragher skal være så fantastisk god har jeg egentlig aldri sett, selv om jeg har fulgt engelsk fotball i over 15 år nå. Daniel Agger derimot, han er et stjerneskudd som er på full fart opp.

Rio Ferdinand er jo en veldig god stopper, og sammen med Nemanja Vidic er de et veldig, veldig godt stopperpar som har både styrke, fart, hodestyrke og det som trengs.

Det å kåre en vinner av disse tre alternativene blir jo litt vanskelig, men som Unitedfan holder jeg likevel en knapp på United og Chelsea som delt nr.1, og Liverpool som det svakeste alternativet. Kvitter de seg med Carragher og finner en midtstopper av verdensklasse derimot vil de fint kunne matche United & Chelsea.

Lenke til kommentar

Carra er en ledertype og når spiller en god kamp er det ofte forskjellen på tap eller vinn. Han har alle de egeskapene en forsvarspiller skal ha, god på hodet, leser spillet utrolig bra, har ok fart, sterk, flink å takle.

Han gir absolutt alt i alle dueller/taklinger, de som vil se nettopp det kan jo se f.eks. finalen i 2005. Da trosser han smertene og kaster seg etter hver eneste ball som kommer inn i 16meteren. En spiller som ofrer seg mer for klubben i sitt hjerte skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Jeg drister meg til å påstå at Carra/Agger er minst like gode som Ferdinand/Vidic, og at Gerrard/Alonso/Masche, evt. Sissoko og Leiva er like gode som Scholes/Carrick/Hargreaves, flere?

Ikke mulig å kåre noen "vinner" av dette, men alikevel. :)

9225188[/snapback]

Jo fullt mulig, vi gjorde det ifjor. Dere endte 21poeng bak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg drister meg til å påstå at Carra/Agger er minst like gode som Ferdinand/Vidic, og at Gerrard/Alonso/Masche, evt. Sissoko og Leiva er like gode som Scholes/Carrick/Hargreaves, flere?

Ikke mulig å kåre noen "vinner" av dette, men alikevel. :)

9225188[/snapback]

Jo fullt mulig, vi gjorde det ifjor. Dere endte 21poeng bak.

9225304[/snapback]

Poenget hans er vel at Gerrard/Alonso/Mascha er (minst) like gode som Scholes/Carrick/Hargreaves. Jeg mener de er bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vel Scholes og Carrick slo vel sine rivaler i liverpool på stort sett alle statistikker.

9226031[/snapback]

Hvilke statistikker?

Lenke til kommentar
Vel Scholes og Carrick slo vel sine rivaler i liverpool på stort sett alle statistikker.

9226031[/snapback]

Hvilke statistikker?

9226099[/snapback]

%andel av hvor mange pasninger som traff målet f.eks. Forøvrig ser jeg på litt stats nå, fabelaktig mange Assists Gerrard hadde ifjor, 13. Så ikke helt meningsløst å ha som høyrekant.

Uansett så er ikke statistikk helt korrekt å måle i siden Masch knapt spilte PL ifjor, og Hargreaves ja holdt til i Tyskland.

http://www.premiersoccerstats.com/Playerindex.cfm

Rooney hadde 21 og Ronaldo 23, men ikke sammenlignbart med Gerrard har en mer defensiv rolle enn Ronaldo og United hadde flere mål.

Skal finne flere når jeg er ferdig og skru bil.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Foreslår at vi stenger den andre tråden på lørdagen, så kan vi grave den fram igjen i mai. Tenkte jeg kunne telle opp litt poeng, så kan vi kåre en vinner som får heder og ære (med mindre noen har lyst til å kjøpe en premie ). Tenkte på 2 poeng for hvert rette lag, og 1 poeng for de som er en plass unna.

Så hvis noen skal skifte noe på tabellene sine, så er det på tide og gjøre det snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...