kamikaze666 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hei, Jeg sitter har å blir mer og mer oppgitt over min nåværende arbeids mus, en Logitec MX610. Har mye problemer med at den "lagger" av og til når jeg bruker den. Og muse pekeren henger igjen på bildet og det er veldig frustrerende i mitt arbeid, virker som om det er noe som forstyrrer signalet til musen på en måte. Så nå har jeg gått lei og søker til Hw forumet for hjelp og til å finne ny mus som kan bedre arbeids dagen min. Jeg jobber hovedsaklig med Inventor, AutoCad, Microstation, og Photoshop. Er og venstrehendt så musa må passe til meg, den bør heller ikke være for liten. Den jeg har nå er trådløs Bluethooth mus og er litt usikker på om jeg vil ha trådløs igjen, men er villig til å vurdere alle forslag. P.S Jeg har 3D connexion Space pilot fra før, bare sånn i tilfelle noen vil anbefale meg det. Erik Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Da kan du for eksempel prøve Razer Copperhead, den er lik på begge sider så om du er venstre eller høyrehendt har lite å si.. Det er 2 knapper på venstre siden, og 2 knapper på høyre siden som kan stilles inn slik du vil. Jeg husker jeg syns formen på den var litt uvanlig når jeg byttet fra Logitech sin MX serie, men det gikk raskt å lære seg å like den. Det jeg syns var det beste var at du kunne stille på DPI mens du brukte den.. si du skal tegne detaljer i et bilde, da stiller du ned DPI for å få større kontroll på hvor den beveger seg.. Uansett bør du ta med Razer musene selv om de prøver å henvende seg til gamere i hovedsak.. Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Da kan du for eksempel prøve Razer Copperhead, den er lik på begge sider så om du er venstre eller høyrehendt har lite å si.. Det er 2 knapper på venstre siden, og 2 knapper på høyre siden som kan stilles inn slik du vil. Jeg husker jeg syns formen på den var litt uvanlig når jeg byttet fra Logitech sin MX serie, men det gikk raskt å lære seg å like den. Det jeg syns var det beste var at du kunne stille på DPI mens du brukte den.. si du skal tegne detaljer i et bilde, da stiller du ned DPI for å få større kontroll på hvor den beveger seg.. Uansett bør du ta med Razer musene selv om de prøver å henvende seg til gamere i hovedsak.. 9146129[/snapback] Hmmmm Tror faktisk en kompis av meg har en slik, skal få lånt den med meg på jobb en dag for testing. Takker for tipset. Btw, må jeg installere driverene til musa for å kunne justere DPI på musa? Du ser at Inventor liker ikke mus Drivere, det fjerner en del funksjoner fra muse hjulet Endret 26. juli 2007 av kamikaze666 Lenke til kommentar
presets Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg tror jeg skal anbefale en Logitech G3, den er også fokusert til gamere men den er utrolig god. Passer for høyre som for venstre. http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...es/139&cl=no,no Nei.. om du titter på noen netshopper så ser du.. den koster ikke 519.. Men du kan jo fortelle prisklasse du er ute etter da? Det billigste alternativet jeg kan komme på blir en Intellimouse 3.0 Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg tror jeg skal anbefale en Logitech G3, den er også fokusert til gamere men den er utrolig god. Passer for høyre som for venstre. http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...es/139&cl=no,no Nei.. om du titter på noen netshopper så ser du.. den koster ikke 519.. Men du kan jo fortelle prisklasse du er ute etter da? Det billigste alternativet jeg kan komme på blir en Intellimouse 3.0 9146614[/snapback] Prisen er ikke så viktig, er ikke jeg som betaler den. Men alt innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Lenke til kommentar
presets Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg tror jeg skal anbefale en Logitech G3, den er også fokusert til gamere men den er utrolig god. Passer for høyre som for venstre. http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...es/139&cl=no,no Nei.. om du titter på noen netshopper så ser du.. den koster ikke 519.. Men du kan jo fortelle prisklasse du er ute etter da? Det billigste alternativet jeg kan komme på blir en Intellimouse 3.0 9146614[/snapback] Prisen er ikke så viktig, er ikke jeg som betaler den. Men alt innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. 9146665[/snapback] ok.. men jeg anbefaler stadig Logitech G3.. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Da kan du for eksempel prøve Razer Copperhead, den er lik på begge sider så om du er venstre eller høyrehendt har lite å si.. Det er 2 knapper på venstre siden, og 2 knapper på høyre siden som kan stilles inn slik du vil. Jeg husker jeg syns formen på den var litt uvanlig når jeg byttet fra Logitech sin MX serie, men det gikk raskt å lære seg å like den. Det jeg syns var det beste var at du kunne stille på DPI mens du brukte den.. si du skal tegne detaljer i et bilde, da stiller du ned DPI for å få større kontroll på hvor den beveger seg.. Uansett bør du ta med Razer musene selv om de prøver å henvende seg til gamere i hovedsak.. 9146129[/snapback] Hmmmm Tror faktisk en kompis av meg har en slik, skal få lånt den med meg på jobb en dag for testing. Takker for tipset. Btw, må jeg installere driverene til musa for å kunne justere DPI på musa? Du ser at Inventor liker ikke mus Drivere, det fjerner en del funksjoner fra muse hjulet 9146155[/snapback] Du trenger ikke installere driveren for å få justert DPI på den.. men du må installere driveren for å kunne konfigurere musen(selv om det heller ikke er noe du må gjøre). Det du kan gjøre da er å ha driveren installert på en maskin du ikke anvender Inventor på og gjøre innstillingene på den, for alt av profiler og innstillinger lagres i minnet i musen. Så den husker hvordan profiler og DPI innstillinger er til neste gang du bruker den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå