zandzpider Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 jeg har en dual cpu maskin og er riiimelig fersk i linux. ok da helt fersk. lurte på hvem linux som støtter det? skal bruke maskina til web server. sql server. fil server. også videre. altså nettverks ting. hva er best og enklest? PHP skal også brukes... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Slackware er best til server pga. at bare det aller nødvendigste følger med. Det er imidlertid litt avansert å sete opp for en nybegynner. Til en nybegynner ville jeg anbefale Red Hat 8.0, et greit OS til alt. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 var det ikke sånn at redhat 8.0 ikke funka så bra med apache og php a? kanskje ta versjonen under 8.0? Lenke til kommentar
mariusbm Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 hvis du skal ha en stabil linux install med mye dokumentasjon er RH en enkel og fin løsning for en fersking. (jeg er en fersking innen linux, og det er mange av oss.. ) men jeg kan anbefale RH 7.3, den før 8.0. men husk oppdateringer! bruk RedHAt Network så går det "glatt!". (etter min mening er RH 8.0 ikke annet en ny egen WM og noen pakkeoppgraderinger.) ikke mye hjelp her, men men... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Alle linux versjoner støtter dual, men det ekke sikkert at det følger med i standard kernel. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 tror jeg fant en artig sak til serveren min. ClarkConnect. pst: den bruker redhat 7,3 og kan remote kontrolles gjennom web grensesnitt og seff putty eller hva du måtte bruke. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 lurte på hvem linux som støtter det? hvem linux? er det noen her som heter linux, da? og hva har han, evt hun med med maskinen din å gjøre? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Heisann ZandZpider =) =) =) =) *lurer på hvem som har anbefalt deg ClarkConnect * RedHat 8.0 anbefales ikke til server, da den er *heeeeelt* fucka opp..... PHP funker ikke riktig, fordi Apache 2.0 brukes, og etter hva jeg har blitt fortalt er ncurses helt ødelagt, noe som fører til at å bruke server'n til noe i console blir dårlig (men som arbeidsstasjon er den helt greit, så lenge man kjører X). anbefaler apt-rpm (http://apt.nlc.no) i stedenfor up2date, da den er anonym + greier mer enn up2date. Lenke til kommentar
Stim Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hei Kjører RH8.0 selv hjemme. Men anbefaler at du bruker 7.3 om du skal bruke den som server. (PS om du ikke skal bruke gui men ha apache så skaff deg webmin) Og angående apt-get for rpm så er freshrpms.net en god plass å starte. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 rart ingen søker før dem poster.... søkte på "hvilken linux" og fikk opp hele 340 topics.... Vel, anbefaler som vanlig Slackware til dem som har baller for det... Lenke til kommentar
masoval Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Søk på "hvem linux" og du finner sikkert flere. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 jaja jeg har webmin og sånt nei jeg vet ikke jeg laaknor 8) 8) Lenke til kommentar
Booth Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Heisann ZandZpider =) =) =) =) *lurer på hvem som har anbefalt deg ClarkConnect * RedHat 8.0 anbefales ikke til server, da den er *heeeeelt* fucka opp..... PHP funker ikke riktig, fordi Apache 2.0 brukes, og etter hva jeg har blitt fortalt er ncurses helt ødelagt, noe som fører til at å bruke server'n til noe i console blir dårlig (men som arbeidsstasjon er den helt greit, så lenge man kjører X). Vel, om du ikke vil ha apache 2.0 er det jo bare å ikke ta den med i installen og hente en ny pakke fra f.eks apt.nlc.no. ncurses er ikke føkka, da har _de_ føkka med et eller annet. Latterlige argumenter. anbefaler apt-rpm (http://apt.nlc.no) i stedenfor up2date, da den er anonym + greier mer enn up2date. Dette stemmer riktignok 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå