Dan_Emil Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hei! Etter en lang runde med SO og etterhvert en hel haug med mail til de så ser det ut som at jeg endelig er kvalifisert til å få være med i suppleringsopptaket. Saken har vært at den 18.juli så fikk jeg vite at jeg ikke var kvalifisert til noen av studiene jeg har ønsket meg fordi jeg ikke hadde studiekompetanse! Det var i alle fall det de mente. Men jeg visste at jeg har studiekompetanse da det står svart på hvitt på vitnemålet mitt. Så jeg ringte inn og de så med en gang at de har gjort en feil og lovte at jeg skulle få en like stor sjanse som alle andre fikk under hovedopptaket. Men hvordan kan de love noe sånn da alle plassene til det studiet jeg ønsker meg er tatt og det er en venteliste som er milevis lang!! Studiet krever en poeng-grense høyere en 38.8 og jeg har 42.5 så burde jeg bekymre meg så fælt som jeg gjør? I går tikket det inn et midlertidig svar på SO.no som sa at jeg var satt på venteliste på alle studiene mine. Men etter en kjapp tlf til SO sa de at dette bare var en midlertidig løsning før suppleringsopptaket var ute. Og en ting til.. de har hele tiden sagt til meg at det vil skje på kvelden 26.juli men på nettsidene deres står det 29.juli.. LENGE Å VENTE!! Jeg må jo skaffe meg leilighet o.l før oppstart 13.august.. Hva mener dere om sjansene mine her.. Burde jeg godta et nederlag eller bør jeg holde motet oppe og har jeg noen sjanse til å komme inn på det studiet som jeg ønsker så fælt? Som sagt, jeg skulle jo få en like stor sjanse som alle andre fikk før hovedopptaket siden DE klussa til søknaden min.. Synes bare at det er så rart at de kan "gi" meg en plass når det allerede er meget fullbooket! Mvh Dan_Emil Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 *snip* 9145572[/snapback] denne høres utrolig kjip ut. Jeg syns de burde gi deg plass på det studiet du ellers hadde kommet inn på, bare utvidet kvoten med en person. Forstår jeg det rett er det de som har surret til alt, du har levert det du skulle til riktig tid og riktig sted? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Dersom du ligger over poenggrensen har du krav på studieplass. Det som skjer er at de setter deg på "venteliste" frem til 29., da vil du få et brev om at du er tildelt studieplass. Det vil skje en av to ting: 1) Hvis det er et studie som ikke har mulighet til å skape flere studieplasser (Eks. kjemi der det bare er et visst antall plasser i laben) vil du dytte ut den som står nederst på listen. 2) Hvis det er et studie som kan skape flere studieplasser (alle som ikke faller inn under nr. 1) så blir det en ekstra student til høsten. 7-5 -Hva gjør jeg hvis jeg mener at jeg har fått for lite poeng?Svar ja på tilbudet, eventuell ventelisteplass. Kontakt din saksbehandlende institusjon, som har papirene dine. Hvis en institusjon har gjort feil i poengberegningen, vil du beholde alle rettigheter i forhold til en studieplass du skulle ha hatt. Lenke til kommentar
Dan_Emil Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Tusen takk for responsen! Ja jeg har sendt inn alt som skulle sendes! Vitnemål, tjenestebevis, navne-endring osv! Så hvis det er sånn som dere sier så behøver jeg ikke bekymre meg i det hele tatt da! (Selvom det sitter en liten ond stemme i hodet mitt og gjør meg nervøs ) Og de har jo også inrømmet feilen de har gjort, men de har ikke hatt lyst til å gi meg noen som helst info om det jeg har skrevet til dere! Lurer på hvorfor det skal være slik at de må for det første holde oss på pinebenken frem til den offisielle dato 20.juli for å få vite noe som helst og så, hvis man har gjort en feil, så må man vente til den 29.juli!! jaja, det har vel alltid vært sånn da og det er jo tross alt 90000 mennesker som søker! Men men, det er i allefall sykepleierutdanning jeg skal ta så det er vel en viss antall mennesker de skal ta inn.. Håper bare at de ikke sparker ut en person for min skyld da! Liker ikke å være SÅ ond! MVh Dan_Emil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå