Gå til innhold

Kameraet streiker etter bare en måned, hva nå?!

Anbefalte innlegg

Kjøpte kameraet i mai på komplett.no, dro på ferie i juli, og kameraet var så og si ubrukt inntill dette.

Andre dagen jeg var på ferie, rett etter å ha tatt et bilde, skal jeg ta et til, men linsa reagerer ikke, og vil ikke trekke seg inn når jeg slår kameraet av. Får beskjed om å slå kameraet av, og så på igjen, men til ingen nytte... Satt resten av kvelden og prøvde å finne ut hva som var greia. Prøvde alle de tingene man vanligvis skal, ta inn og ut batteriet, lade det, t.o.m stikke et tynt ark imellom linsene for å få ut evt skitt som har kjørt fast linsa. Nå var ikke kameraet mitt utsatt for noe slikt, og dette fungerte da såklart ikke. Drit surt at det skjer første dagen du er på ferie, ergo, ingen feriebilder. Kjøpte da et Nikon L10 kamera der nede, kosta meg 119 Euro, men var verdt det... Kamera måtte jeg ha! Kommer hjem, og får min far til å ta en titt på kameraet. Han vrir (hardt) på linsa, for å "hjelpe" den på plass, og dette funker. Nå virker kameraet, men det lager ulyd når linsa trekkes inn, og jeg vil nødig risikere at noe slikt skjer igjen. Hva slags rettigheter har jeg som forbruker om jeg leverer det inn til reparasjon på et av Panasonic sine service-steder i Oslo, bare for å be de undersøke kameraet og rette opp feilen? Bare en måned gammelt, og det er garantert ikke min skyld at det skjedde, har behandlet kameraet med silkehansker. Så må jeg da stå for regninga etterpå?

Håper noen kan svare meg! :)

Endret av FuNsTyLe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du har kanskje rett. Sende det til komplett. Jeg er bare redd for at de bare later som at de har sett på det, og bare "Åja, her var alt fint!" og sender det tilbake, og satser på at jeg ikke får trøbbel igjen. Men får sende det inn da, er vel det lureste.

Lenke til kommentar

Det KAN være de protesterer. Hvis objektivet hadde kjørt seg fast på en eller annen måte, og at din far brakk noe i objektivet da han "fikset det", så kan det være at du ikke lenger har noen garanti eller reklamasjonsrettigheter. Men vi har gjort lignende med kunders kamera der jeg jobber, med kundens godkjenning så klart, og ikke opplevd den typen ulyd før. Uansett, å reparere/bytte et defekt objektiv, er så dyrt at det ikke lønner seg med mindre det fortsatt går på garanti eller reklamasjon.

For det andre, så er Komplett pliktige til å ta i mot det de selger, og videresende til verksted. Men om du bor i nærheten av verkstedet, vil du spare tid tilsvarende frakt fire ganger (fra deg til Komplett. Fra komplett til verksted. Fra verksted til Komplett og fra Komplett til deg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...