Koffe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Mitt oppsett: P4C800 deluxe (fsb: 400), P4 HT 3,0 GHz, 2x512 333Mhz, + 2x512 400Mhz. Har dette systemet i dag som fungerer utmerket på standard frekvens. Med en gang jeg klokker opp så mye som 7-8% laster ikke alltid windows, spill vil ikke starte, booter helt på måfå eller booter rett etter jeg har skrevet inn windows passord. Har låst agp/pci til 66.66/33.33 og har prøvet både med låst dram frekvens og "auto". Kan det være de forskjellige ramtypene som skaper ustabilitet? Hadde håpet å nå 3,8 med dette oppsettet. Takker på forhånd for gode tips EDIT: Endring av problemstilling, se post #7 Endret 3. august 2007 av Koffe Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Ingen som har noen tips`? Kan forøvrig nevne at cpu temp er 34C. Når jeg velger auto memory timings blir det 2,5.3.3.7 -litt usikker på det siste tallet. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Den ene minnebrikken din er jo ikke spesifisert til standard hastigheten engang. Hva slags hastighet kjører du på minnet? Isåfall burde du sette den ned. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Det er sant så jeg prøvde å låse minnet til 266, men det hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Holder på å gå på veggen nå. Har prøvd å kjøre med bare en av ramtypene av gangen, men det fungerer ikke noe bedre. Nå er agp/pci låst til 66/33, 215FSB, FSB:DRAM på 5:4, litt høyere vcore. Allikevel, etter denne bittelille klokkingen vil ikke CS starte i det hele tatt (kommer bare validating steam files) så stopper den opp, pc mark 04 vil ei heller avslutte og norton husker ikke gamle instillinger. Virker som kun en liten økning i FSB gjør at visse data på harddisken blit korrupte. HJELP! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det høres veldig ut som om at du ikke har satt på agp/pci-lock, men det har du jo faktisk gjort. Kan nesten desverre ikke hjelpe deg. Mitt eneste råd er å prøve seg frem med diverse innstillinger. Noen ganger så kan datamaskiner oppføre seg litt sært. Men dette høres da særedeles merkelig ut. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Har nå sittet noen flere timer foran maskinen.. Tror jeg nå må konkludere med at jeg først tok feil da jeg sa at overklokkingen gjorde at spill ect. ikke startet. Virker som harddisken på et eller annet tidspunkt under oppgraderingen min har fått noen feil, og dermed vil ikke mange programmer starte, uansett klokkefrekvens. Prøvde å kjøre scandisk, men den ville ei fungere Tips? Virker også som det bare gjelder programmer, ikke dokumenter osv. på C: Tror kanskje en helformatering hjelper meg mer her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå