Gå til innhold

P4 3GHz, vannkjølt, ddr 333+400 ekstremt ustabilt

Anbefalte innlegg

Mitt oppsett:

P4C800 deluxe (fsb: 400), P4 HT 3,0 GHz, 2x512 333Mhz, + 2x512 400Mhz.

Har dette systemet i dag som fungerer utmerket på standard frekvens. Med en gang jeg klokker opp så mye som 7-8% laster ikke alltid windows, spill vil ikke starte, booter helt på måfå eller booter rett etter jeg har skrevet inn windows passord. :nei:

Har låst agp/pci til 66.66/33.33 og har prøvet både med låst dram frekvens og "auto".

Kan det være de forskjellige ramtypene som skaper ustabilitet?

Hadde håpet å nå 3,8 med dette oppsettet.

Takker på forhånd for gode tips :)

EDIT: Endring av problemstilling, se post #7

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder på å gå på veggen nå.

Har prøvd å kjøre med bare en av ramtypene av gangen, men det fungerer ikke noe bedre.

Nå er agp/pci låst til 66/33, 215FSB, FSB:DRAM på 5:4, litt høyere vcore.

Allikevel, etter denne bittelille klokkingen vil ikke CS starte i det hele tatt (kommer bare validating steam files) så stopper den opp, pc mark 04 vil ei heller avslutte og norton husker ikke gamle instillinger. Virker som kun en liten økning i FSB gjør at visse data på harddisken blit korrupte. HJELP! :(

Lenke til kommentar

Har nå sittet noen flere timer foran maskinen..

Tror jeg nå må konkludere med at jeg først tok feil da jeg sa at overklokkingen gjorde at spill ect. ikke startet. Virker som harddisken på et eller annet tidspunkt under oppgraderingen min har fått noen feil, og dermed vil ikke mange programmer starte, uansett klokkefrekvens. Prøvde å kjøre scandisk, men den ville ei fungere :( Tips?

Virker også som det bare gjelder programmer, ikke dokumenter osv. på C:

Tror kanskje en helformatering hjelper meg mer her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...