Gå til innhold

Vista ubrukelig i domene?

Anbefalte innlegg

Vi har ikke tenkt å gå over fra XP til Vist, enda. Men etterhvert har vi fåt inn nye PCer, bådestasjonære og bærbare med Vista. Vi får ikke installert XP på de. Under installasjon av XP vises ikke disken og en får ikke installert. Vi har også prøvd å legge inn ghost-image av PCene uten hell.

Da var det bare en utvei. Kjørte opp PCen med Vista, avinstallerte unyttig programmvare og melde den inn i domenet.

Det går ufattelig trengt, og ting som Personlig mappe og sidebar-en er ufattelig irriterende når en skal benytte en hjemme-mappe som er lagret på en server (feks \\filserver\brukernavn$) og sidebar-en er bare forstyrrende for de stakkarsene som skal benytte PCen.

Noen som har tips til hvordan gjøre en Vista PC i domenet "litt mer XP"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, du får sjekke GPO'ene til Vista

Du fjerner seff sidebarn, og muligens setter themen i Vista til å bli meir lik 2k/xp.

Du har domene med AD går eg ut i fra? 2003?

9151731[/snapback]

det er et 2000 domene i native mode.

muligens det er S-ATA drivere ja.. men burde ikke XPSP2-installasjonen har S-ATA drivere?? Har jo installert både XP og Vista på min private PC med kun S-ATA disker og det var ingent problem.

Endret av viiite
Lenke til kommentar
Om du trenger egne Sata-drivere lastet inn fra disket eller ikke avhenger av hva slags kontroller de er koblet til. Silicon Image sine bla krever vel stort sett alltid ekstra drivere.

9177339[/snapback]

hadde Si S-ATA-kontroller på mitt tidligere Asus P5N32-SLI SE DELUXE privat, før jeg byttet til EVGA nForce 680i SLI.. tror jeg, trengte ikke egne S-ATA drivere da.

Lenke til kommentar

Du fjerner seff sidebarn, og muligens setter themen i Vista til å bli meir lik 2k/xp.

9151731[/snapback]

muligens det er S-ATA drivere ja.. men burde ikke XPSP2-installasjonen har S-ATA drivere?? Har jo installert både XP og Vista på min private PC med kun S-ATA disker og det var ingent problem.

9171374[/snapback]

Står harddiskane i RAID?

Isofall må du finne raid-drivare til dei, laste drivar inn på diskett og trykke F6 når innstallasjonen begynner. Du ser det står noko lignande "trykk F6 for innstallasjon av tredjepartsprogrammer". Er ikkje 100% sikker på at det står sånn heller :)

Lenke til kommentar

9151731[/snapback]

9171374[/snapback]

Står harddiskane i RAID?

"

Isofall må du finne raid-drivare til dei, laste drivar inn på diskett og trykke F6 når innstallasjonen begynner. Du ser det står noko lignande "trykk F6 for innstallasjon av tredjepartsprogrammer". Er ikkje 100% sikker på at det står sånn heller :)

9198174[/snapback]

vet dette. har forsøkt men før 1% av kopieringen av installasjonsfilene er fullført før jeg vite at installasjonen ikke greier å kopiere inn filene "iaStor.sys" og "iaACHI.sys". Trykt ESC på dette for å se hva som skjer. Kopierer inn resten av filene som normalt, starter på nytt, xp-boot-screen og deretter blåskjerm. Har prøvd med to kopier av XP som jeg hadde og en orginal VLM-plate. Uten hell.

Men det er fremsteg, finner disken vertfall :) og kan formatere og partisjonere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...