VikinGz Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) jeg driver å skal fikse ett skript som skal pinge en del lokasjoner. Og jeg trenger hjelp for greier ikke å finne så mye av akurat det jeg skulle hatt. det skal pinge ca 10 lokasjoner Det skal sende en pakke på 32byte 1 gang i min Alle skal starte ved hjelp av en snarvei alle skal se vise bare en liten boks som denne (da uten å trenge og justere selv) noen som er god med batch og kan hjelpe til? =) hadde satt pris på det Endret 26. juli 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Dette er vel noe Windows Oppgavebehandling (Scheduled Tasks) skulle kunne helpe deg med. Endret 26. juli 2007 av xtc Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kansje evnt lettere å bruke noe slikt: http://www.paessler.com/ipcheck ? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Se om jeg har tolket dette rett. -Ett script per server -Alle startes med hver sin snarvei -Hvert script starter et vindu i lien størrelse -Hvert script pinger sin adresse en gang i minuttet med 32 byte Er målet at alle ti skal vises på én skjerm samtidig? Vil det ikke være bedre med mer informasjon på linja som vises? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Kansje evnt lettere å bruke noe slikt:http://www.paessler.com/ipcheck ? 9147464[/snapback] det så genialt ut =) Vi har litt småproblemer med nede tid en del lokasjoner etter bytte av leverandør, så kan sjekke det ut om det står i stil. Free for personal and commercial use (Limitation: 5 sensors and minimum monitoring interval of 15 minutes) 5 sensorer høres akurat passe ut å Problemet er at noen nisser sørpå blir så veldig bli om servere og arbeidsstasjoner inneholder annet enn godkjente programmer... Se om jeg har tolket dette rett.-Ett script per server -Alle startes med hver sin snarvei -Hvert script starter et vindu i lien størrelse -Hvert script pinger sin adresse en gang i minuttet med 32 byte Er målet at alle ti skal vises på én skjerm samtidig? Vil det ikke være bedre med mer informasjon på linja som vises? Nesten, alle skal starte med en snarvei. Det holder med å vise at den svarer. Ikke mere informasjon trengs egentlig ikke. mellom 5 og 10 stk skal vises på samme skjerm Ja vær adresse skal pinges hvert min, eller halvt min, ikke lengre for da kan den feile en gang å vi tror nette er nede... hehe Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Her er en kode jeg forsøkte å lage ut ifra dine krav. Den fungerer ikke og jeg klarer ikke se hva jeg gjør feil. Jeg endte opp med: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor settings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txtsettings1.txt.txt Kilde: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor @echo offcls REM endre dette til dine valg: set settings=-w 1000 -n 1 Set 1=www.google.com Set 2=www.google.no Set 3=192.168.0.1 Set 4=127.0.0.1 Set 5=www.diskusjon.no Set 6=www.hw.no Set 7=0.0.0.0 Set 8=10.0.0.1 Set 9=www.db.no Set 10=www.idiot.no REM ----------------------------------------------------- REM Koden under lar du være med mindre du vet hva du gjør REM ----------------------------------------------------- Echo %time% >%1%.txt ping %1% %settings% >%1%.txt Echo %time% >%2%.txt ping %2% %settings% >%2%.txt Echo %time% >%3%.txt ping %3% %settings% >%3%.txt Echo %time% >%4%.txt ping %4% %settings% >%4%.txt Echo %time% >%5%.txt ping %5% %settings% >%5%.txt Echo %time% >%6%.txt ping %6% %settings% >%6%.txt Echo %time% >%7%.txt ping %7% %settings% >%7%.txt Echo %time% >%8%.txt ping %8% %settings% >%8%.txt Echo %time% >%9%.txt ping %9% %settings% >%9%.txt Echo %time% >%10%.txt ping %10% %settings% >%10%.txt pause exit :setup Echo du har ikke endret instillingene. Echo åpne denne filen i notepad og korriger. Echo Her har du alternativene: ping 1.1.1.1 -w 1000 -n 4 ping /? pause >NUL Nå får noen med med erfaring se etter hva jeg gjorde feil Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Kan til dette anbefale smokeping. Så får man rimelig godt logget statistikk som viser nedetid/oppetid, pakketap, forsinkelser osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå