Gå til innhold

In å være ufornuftig?

Anbefalte innlegg

Media hjernevasker befolkningen. Märtha-saken denne uka, nå også dette i VG: http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=153858

La oss nå fremme vitenskap og fornuft, ikke overtro! Vi kommer til å bli en nasjon primitive huleboere snart om vi ikke skjerper oss! I løpet av århundret er det kanskje ikke mer olje å hente i Nordsjøen. Hva skal vi gjøre? Sitte og snakke med engler og holde på med healing? Norge sakker akterut... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!: Artig katt!

Hadde jeg bodd på det aldershjemmet, hadde jeg sjokket vekk den katten så fort den viste seg - det kan jo hende det er katten som er årsaken til at folk dør? Eller er det bare det at de døende menneskene ikke har krefter til å jage katten?

Uansett, katten har tydeligvis hatt mange "nær døden"-opplevelser.

Jeg har forøvrig besluttet å gi en gave til en synsk person i Norge. Vedkommende kan bare ta kontakt med meg når som helst, så skal vi få ordnet med overrekkelsen.

Lenke til kommentar
Du kan jo først prøve å bevise her på forumet, at det ikke finnes mere mellom himmel og jord.

9145175[/snapback]

Støtter denne!

Jeg skal overtale alle barne jeg møter til å tro på rosa elefanter og på at foreldrene deres er tipp-oldebarn eller tipp-tipp-tipp-oldebarn av onde demoner.

Det skremmende er at INGEN -- INGEN I VERDEN -- vil være i stand til å bevise at det ikke stemmer...

Dermed er jo det alene en grunn til å tro at alle slekter på demoner og at verden er skapt av satan!

Det er heller ingen bevis for at verden ikke er skapt av en tohodet grønn og rosa djevel med tre peniser i pannen, som skapte verden mens han balanserte på en ball oppå slakk line og sjonglerte med atombomber?!

Whoaaaa!

Dette blir bare sykere og sykere -- det er ikke grenser for hva vi kan bevise ved hjelp av mangel på bevis mot det!

Hvis vi er en *smule* fornuftig -- så kan vi spørre:

Hvorfor skal vi tro på dette tullet?

Uten bevis -- så finnes ingen grunn til å tro, uansett hvor mange andre som tror på det...

Det sier seg selv at uansett hvor mange som tror på rosa enhjørninger -- så finnes de sansynligvis ikke.

Jeg sier sansynligvis, fordi vi aldri kan bevise at de ikke eksisterer i satans hemmelige ekstradimensjonale plan.

Lenke til kommentar

Nå har vel ikke Märtha fått flere tilhengere etter offentliggjøringen av disse planene sine. Hvis hele den Se&Hør-lesende befolkning plutselig blir healere er det grunn til bekymring, men til dess tar jeg det helt med ro.

Det med katten har ikke noe med overtro å gjøre - den har rett og slett bare et annet sanseapparat enn oss og kan godt tenkes å fange opp signaler vi ikke tar selv. Epileptikere har jo hunder som forutser anfall - det er hevet over enhver tvil, selv om vi ikke helt vet akkurat hvordan de klarer det.

Lenke til kommentar
Du kan jo først prøve å bevise her på forumet, at det ikke finnes mere mellom himmel og jord.

9145175[/snapback]

Bevisbyrden ligger på de som hevder at det finnes spøkelser, engler og slikt.

Motbevis julenissen!

Lenke til kommentar
Motbevis julenissen!

9145406[/snapback]

Vel, er en uforbeholden tilståelse godt nok?

Onkelen min har innrømmet at det hele tiden var ham ...

9145420[/snapback]

Selvsagt er det ikke godt nok! Mange har kledd seg ut som Jesus og Gud også, uten at det motbeviser deres eksistens i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er litt enig så synes jeg eksempelet var litt dårlig. (Du burde heller tatt frem det greiene prinsessen driver på med. :p)

At pattedyr har instinkter og noen muligens er i stand til å se når en person snart skal gå i bakken er ikke nødvendigvis noe "hokus pokus". Antagligvis har katten noen instinkter som gjør at han "ser" det og kanskje tenker noe ala "Når dør en person der, mulighet til å få teritorium.

..eller det er tull og vås, at det er tilfeldig. Men det bryter jo ikke så mye med vitenskapen, vitenskap handler jo om observasjon og de har observert at katten har satt seg gang på gang i rommet til folk før de har dødd. Eneste som mangler er en teori som skal bevises/motbevises og en ide om hvordan katten gjør dette. Men spesielt "utrolig og overnaturlig" synes jeg det ikke er. Dyr(mennesker er dyr) sender ut utrolig mye signaler. (Og vi er ikke nødvendigvis bevisst på dette...)

Evt. kanskje gjengen hadde sterk katteallergi og katten var siste dråpe? :p

EDIT: Julenissen er jo her på forumet. Han gir riktignok ikke gaver, og han bor ikke på nordpolen... men han er en hyggelig fyr, om litt antikristen av seg. Han liker også prog(musikksjangeren). :)

EDIT2:

Nå har vel ikke Märtha fått flere tilhengere etter offentliggjøringen av disse planene sine. Hvis hele den Se&Hør-lesende befolkning plutselig blir healere er det grunn til bekymring, men til dess tar jeg det helt med ro.

Folk som leser se og hør er fortapt allerede uansett. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

9145175[/snapback]

Støtter denne!

Jeg skal overtale alle barne jeg møter til å tro på rosa elefanter og på at foreldrene deres er tipp-oldebarn eller tipp-tipp-tipp-oldebarn av onde demoner.

Det skremmende er at INGEN -- INGEN I VERDEN -- vil være i stand til å bevise at det ikke stemmer...

Dermed er jo det alene en grunn til å tro at alle slekter på demoner og at verden er skapt av satan!

Det er heller ingen bevis for at verden ikke er skapt av en tohodet grønn og rosa djevel med tre peniser i pannen, som skapte verden mens han balanserte på en ball oppå slakk line og sjonglerte med atombomber?!

Whoaaaa!

Dette blir bare sykere og sykere -- det er ikke grenser for hva vi kan bevise ved hjelp av mangel på bevis mot det!

Hvis vi er en *smule* fornuftig -- så kan vi spørre:

Hvorfor skal vi tro på dette tullet?

Uten bevis -- så finnes ingen grunn til å tro, uansett hvor mange andre som tror på det...

Det sier seg selv at uansett hvor mange som tror på rosa enhjørninger -- så finnes de sansynligvis ikke.

Jeg sier sansynligvis, fordi vi aldri kan bevise at de ikke eksisterer i satans hemmelige ekstradimensjonale plan.

9145364[/snapback]

Du sier noe og mye :-)

Men jeg har blitt overbevist fordi jeg selv har sett ting skje. Det er derimot problemet, folk må få sett for å bli overbevist!

Lenke til kommentar

9145175[/snapback]

Eller kanskje du skal bevise at det finnes mer mellom himmel og jord, siden du kommer med påstanden.

Jeg synes også dette begynner å bli overdrevet i vår tid. Har ikke dyr en form for... sjette sans når det kommer til sånt?

Lenke til kommentar
Media hjernevasker befolkningen. Märtha-saken denne uka, nå også dette i VG: http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=153858

La oss nå fremme vitenskap og fornuft, ikke overtro! Vi kommer til å bli en nasjon primitive huleboere snart om vi ikke skjerper oss! I løpet av århundret er det kanskje ikke mer olje å hente i Nordsjøen. Hva skal vi gjøre? Sitte og snakke med engler og holde på med healing? Norge sakker akterut... :no:

9145062[/snapback]

En hver utvikling får en motreaksjon. Vitenskapens vekst de siste 200 årene, til et verktøy som faktisk kan forklare store deler av vår eksistens, resulterer i at folk i frykt for å måtte innse sin egen dødelighet og kosmiske ubetydelighet flykter tilbake til gamle svindeler i form av religion eller nye svindeler i form av new-age, og svindlerne som allerede er redde for å miste markedet sitt plutselig får et bedre marked og øker intensiteten. Men siden det tross alt er snakk om ren svindel, og vitenskapen tross alt har rett, så tviler jeg på om denne tilbakegangen kommer til å være noe mer enn høyst midlertidig.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Setter mine på at dyr har et annet sansesystem og kan oppdage signaler vi ikke kan.

9146378[/snapback]

Bingo! Dyr har jo en innebygd system hvor de kan merke trykkforandringer, og det er derfor dyr flykter før en storm eller et vulkanutbrudd.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Friske og raske mennesker er Oscar derimot mer reservert mot, konstaterer Dosa.

Behøver man å si noe mer? Katten trives best i rolige omgivelser. En mulig forklaring kan da være at på rom der den eldre bruker mye tid i sengen er det lite trafikk og katten finner seg derfor bedre til rette der. :)

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...