Gå til innhold

Windows Mobile 6 / Windows CE 6


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg er en stor tilhenger av den kommende mobilen Meizu M8 / Meizu MiniOne. Mobilen skal kjøre operativsystemet Windows CE 6, i motsetning til Windows Mobile 6 som de fleste andre kjører. Men hvordan blir det å installere 3. parts programvare i Windows CE 6? Programmer som Skype, Opera Mobile, MSN Messenger osv. har alle støtte for plattformen Windows Mobile 6, men det nevnes ingenting om Windows CE 6.

 

Vil jeg kunne installere 3. parts programvare laget for Windows Mobile 6 i Windows CE 6, eller er det to separate plattformer som krever to separate produkter?

 

Ha en god dag!

Endret av SkyFly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn som jeg har forstått det, så er Windows CE kjernen som kjører bak Windows Mobile. Så Windows Mobile 6, kjører oppå kjernen Windows CE 5.0 (stemmer ikke det?).

 

Så hva de bygger oppå Windows CE kjernen er vel ikke nevnt, men det virker jo som om at det ikke blir en standard Windows Mobile versjon i hvert fall.

 

Så svaret på spørsmålet ditt er vel uvisst foreløpig...

 

 

Forfatter av denne posten tar forbehold om at alt som er skrevet bare er vissvass

Lenke til kommentar

Jeg kikka på den telefonen og den så ekstrem lovende ut i forhold til iphone :D

Den er også en kinesisk produsent (altså ingenting ligger her i vesten) noe som medfører at denne fort blir en del ganger biligere enn iphone =D

 

Jeg fikk veldig lyst på den her =) så kan apple ta telefonen sin å stikke til sjøss ^^

Jeg tror det kommer egne utgaver av programmer til windows ce 6.0 men fungere sikkert med windows mobile programmer også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...