Gå til innhold

bZerk 250mm, U120 Extreme, Chieftec midi - plass?

Endre

Anbefalte innlegg

Jeg har et trofast gammelt Chieftec som jeg ikke har noen planer om å bytte ut med det første. Men dette kabinettet har ikke de beste kjølemulightene i utgangspunktet. Det er plass til 2x80mm bak og 3x80mm foran. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å få til et kabinett med både god lufting og lite støy. Tidligere har jeg ofte bare tatt av sidedøra. :p Temperatur er viktig, da jeg er en (til tider) ivrig overklokker.

Så jeg lurer på en slik 250mm vifte som de selger på Microplex. Denne vil jo blåse på NB, PWM, RAM osv. - så da slipper jeg ørten vifter rundt omkring.

Min E6850 som snart er i hus skal kjøles av en Thermalright Ultra 120 Extreme. Denne rager jo ganske langt ut fra hovedkortet, etter hva jeg har hørt er det ikke mye klaring i et kabinett på denne størrelsen. Og i tillegg hører jeg at bZerk-vifta går 3cm innenfor døra. Vil dette gå? Og om det skulle bli plass, så vil jo kjøleren være helt inntil vifta.

Og en annen ting; hvordan bør viftekonfigurasjonen ellers være med en 250mm i sdedøra for optimal kjøling?

Eller skal jeg bare gå for 5x80mm... kanskje skjære noen hull her og der. Kanskje heller ha mindre vifter i sidedøra.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det kan bli trangt med vifta og kjøler montert over hverandre.

Derimot kan du jo plassere vifta til siden for prosessorkjøleren.

5x80mm vifter vil i hvertfall bli ei dårlig løsning.

Alternativet er å montere et system med vifter på utsiden av døra.

Selv bruker jeg 9 stk 120mm stille mist vifter montert i et kvadrat på utsiden av sidedøra med filter på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...