davidz0n Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg har tenkt å overklokke maskinen min for første gang, så jeg er litt uvitende om mulighetene mine. Jeg kjører systemet under på et Aopen AK 73PRO hovedkort. Jeg vil gjerne vite hva mulighetene mine er for overklokking til ca 1200Mhz og hvordan jeg kan få til dette. Noe spesielt jeg må gjøre for at pcen ikke henger seg???Noen som har peiling på Aopen kortet? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 FSB må vel opp til 133MHz tenker jeg, men pass på at du setter minnet til å kjøre synkront med FSB. Nå vet jeg ikke hvor mye tess de CPUene var til overklokking. Du får sjekke rundt om de virkelig er god for 1,2GHz. Jeg tviler litt på at den er det.. Lenke til kommentar
davidz0n Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Nå vet jeg ikke hvor mye tess de CPUene var til overklokking. Du får sjekke rundt om de virkelig er god for 1,2GHz. Jeg tviler litt på at den er det.. Takk takk... Jeg har lest en test av samme prosessoren låst på 850Mhz og den hadde blitt klokket til nesten 1.3Ghz med en SLK 800 vifte. Men jeg får se hva jeg klarer. Et spørsmål til: Hvor i bios kan jeg stille opp FSB'en? Det er kun en Jumper på hovedkortet og en CPU Ratio Switch men når jeg flytter på pinnen til FSB=124-166Mhz vil ikke pcen starte skikkelig...noe peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå