Gå til innhold

BSOD hjelp nkjm

Sajamann

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har to matchene minnebrikker . vet ikke nøyaktig hvilket brikker jeg har, men jeg tror jeg er nært når jeg ga dere den linken.

Problemet er at jeg får Blue Screen altfor ofte...

Flere ganger hver dag. Det er bestandig forskjellig feilbeskjed, 0x000000008A eller 0x000000006B osv...

Men hva er problemet.. er brikkene, hovedkort ødelagt eller er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Rett topic

2. VI er ikke verdensmestere her. 2 minne-adresser er ubetydelig info. Det forteller bare hvor i minnet feilen oppstod, og med mindre vi har en minne-dump, ms sitt utvikler-team og flere dunker kaffe kunne vi ikke funnet ut av det.

3. Jeg anbefaler at du retter topic, og forteller oss om BSOD-en hadde en tittle(PAGE_FAULT_IN_NON-PAGED_AREA eller lignende) eller om feilen oppstod i en bestemt fil(ofte en .dll)

Lenke til kommentar

Dette må du jo teste selv.

Last ned denne.

http://www.memtest.org/

Finn ut korrekt volt og timing til ditt minne.

Se at dette er korrekt i bios.

Boot fra cd memtest start auto.

blir det rød advarsel er det feil ved minne.

Test så 1 og 1 brikke for og se om det er feil på 1.

Ingen feil 1 og 1 prøv og øk volt litt til minne.

Prøv ikke dual channel.

Del pagefile.sys denne blir ofte ødelagt viss det er feil med minne.

Lager ny fil når win starter.

Bluescreen kan være mye

Drivere-nettverk-usb-harddisk-antivirus-.....osv

Lær og decode stop her.

http://aumha.org/a/stop.htm

Søk på feilen se hva andre har gjort.

Ta med hovedkort-minne-skjermkort+feilcode i søket.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
2. .... 2 minne-adresser er ubetydelig info. Det forteller bare hvor i minnet feilen oppstod,...

9144531[/snapback]

Nå er det ikke minneadresser trådstarter har angitt men feilmeldingsnummer i BSOD. Disse kan benyttes i søk på nettet og hos Microsoft for å få forslag til hva årsaken kan være. Selv om trådstarters problem kan skyldes mange forhold er det greit å starte med en minnetest slik Snippsat foreslår. Dette for å eliminere feil/konflikter mot minnet.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...