Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med nettverket hjemme:s?

Anbefalte innlegg

Hei sitter her å prøver å få dette til å fungere,

Modemmet har innbygget ruter, så går en tp kabel fra modemet og ut til et annen rom, også har jeg koblet enda en d link ruter i d rommet, som d går to tp kabler fra å ut til 2 pcer, begge er har mota ip automatisk, pcene kan komunisere men får ikke inn internett på dem,

kan noen hjelpe meg md d? mvh HenriK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei sitter her å prøver å få dette til å fungere,

Modemmet har innbygget ruter, så går en tp kabel fra modemet og ut til et annen rom, også har jeg koblet enda en d link ruter i d rommet, som d går to tp kabler fra å ut til 2 pcer, begge er har mota ip automatisk, pcene kan komunisere men får ikke inn internett på dem,

kan noen hjelpe meg md d? mvh HenriK!

9144173[/snapback]

Prøv og promp skikkelig høyt, neida har du mcafee brannmur eller en brannmur med tpoc regler ?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å koble en av pcene direkte til modemet? Dersom den kommer på internett da, så er det antakeligvis feil internett-instillinger på routeren.

Du bør forøvrig endre emnetittelen på tråden din til noe mer beskrivende, ellers vil den bli stengt av en moderator.

Lenke til kommentar

du må sette modemet i bridge-mode ellers driver både modemet og router'n og mottar ip-adresser og det blir krasj!

Hva slags modem har du, så er det sikkert noen som gidder og komme med en

fin liten guide?!

Lenke til kommentar
du må sette modemet i bridge-mode ellers driver både modemet og router'n og mottar ip-adresser og det blir krasj!

9144260[/snapback]

Dersom modemet ikke er satt i bridge modus, så vil routeren motta en lokal IP adresse fra modemet, det vil ikke bli noen krasj ved normale omstendigheter.

Det å sette modemet i bridge er ofte noe man gjør dersom man vil at den eksterne IP adressen skal peke rett til routeren. :)

Når det gjelder deg Rasta_jigge, så venter jeg med å eventuelt bruke mer tid på deg til du har svart på innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...