Raastadboy Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hei sitter her å prøver å få dette til å fungere, Modemmet har innbygget ruter, så går en tp kabel fra modemet og ut til et annen rom, også har jeg koblet enda en d link ruter i d rommet, som d går to tp kabler fra å ut til 2 pcer, begge er har mota ip automatisk, pcene kan komunisere men får ikke inn internett på dem, kan noen hjelpe meg md d? mvh HenriK! Lenke til kommentar
kebaberdigg Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hei sitter her å prøver å få dette til å fungere, Modemmet har innbygget ruter, så går en tp kabel fra modemet og ut til et annen rom, også har jeg koblet enda en d link ruter i d rommet, som d går to tp kabler fra å ut til 2 pcer, begge er har mota ip automatisk, pcene kan komunisere men får ikke inn internett på dem, kan noen hjelpe meg md d? mvh HenriK! 9144173[/snapback] Prøv og promp skikkelig høyt, neida har du mcafee brannmur eller en brannmur med tpoc regler ? Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 funka ikke å prompe men hva er mcafee elle tpoc:P? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har du prøvd å koble en av pcene direkte til modemet? Dersom den kommer på internett da, så er det antakeligvis feil internett-instillinger på routeren. Du bør forøvrig endre emnetittelen på tråden din til noe mer beskrivende, ellers vil den bli stengt av en moderator. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Har du modemet i Bridge-modus? EDIT: du har ingen pc'r koblet direkte til modemet? alle er koblet til d-link routern? Endret 25. juli 2007 av dioX Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 alle pcene er koblet til d link rutern ja, men hva er bridge modus? Lenke til kommentar
dioX Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 du må sette modemet i bridge-mode ellers driver både modemet og router'n og mottar ip-adresser og det blir krasj! Hva slags modem har du, så er det sikkert noen som gidder og komme med en fin liten guide?! Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 fant en guide på online.no om hvordan jeg kan sette den i brigde modus:) kan prøve dette nå fort så får vi se=) Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Fikset dette nå, får inn internett på 1 av dem pcene. men er pc til som går via rutern d ikke funker på selv om d kommer opp internett connection! noen som veit? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 du må sette modemet i bridge-mode ellers driver både modemet og router'n og mottar ip-adresser og det blir krasj!9144260[/snapback] Dersom modemet ikke er satt i bridge modus, så vil routeren motta en lokal IP adresse fra modemet, det vil ikke bli noen krasj ved normale omstendigheter.Det å sette modemet i bridge er ofte noe man gjør dersom man vil at den eksterne IP adressen skal peke rett til routeren. Når det gjelder deg Rasta_jigge, så venter jeg med å eventuelt bruke mer tid på deg til du har svart på innlegget mitt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Kanskje en switch hadde vært bedre enn ruter. Bruker du riktig kabel? Krysset/rett. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 hvorfor har du egentlig to routere ? det er egentlig smør på flesk. trenger du flere porter så bytt ut nummer to med en switch istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå