swixer Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 kjøpte en acer hos psdata via nett og betalte med visa og hentet pakken selv for å slippe leveringstid. etter 2 dager leverte jeg den tilbake i arendal på angrerett da jeg var misfornøyd med kvatlitet på lydkort/høyttalere. den leverte dårlig lyd via headsett og stereoanlegg, ellers var maskinen super. men dum som jeg var hadde jeg allerede kastet emballasjen (liten hybel og dårlig med plass). elleve dager etter jeg leverte den inn får jeg beskjed om at de likevel ikke vil ordne krediteringen da emballasjen ikke er komplett.kan de nekte dette da de allerede godtok maskinen som jeg leverte den? og på tampen, er det noen som har slik emballasje liggende som de vil selge? må være en nødløsning, men alt for å slippe å måtte ta tilbake en så dårlig "jukebox", da jeg kun bruker det til musikk og film. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hvis de godtok tilbakelevering kan de jo bare ha det så godt. Fikk du kvittering på at angrerett var ok? Hvis ja, så ringer du og sier at du skal ha pengene fordi de godtok returen. Hvis ikke ligger du nok tynt an. Lenke til kommentar
swixer Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Hvis de godtok tilbakelevering kan de jo bare ha det så godt. Fikk du kvittering på at angrerett var ok? Hvis ja, så ringer du og sier at du skal ha pengene fordi de godtok returen. Hvis ikke ligger du nok tynt an. 9144356[/snapback] Det må jeg hjem å sjekke, er på jobb i ennå 3 uker før jeg kommer til norge igjen.. De ringte meg etter to dager for å spørre om kontonummeret mitt så det virker litt som om de plutselig ombestemte seg og ville lage en liten sak av det. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 http://www.psdata.no/ps.asp?pid=273&docid=231 "For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den og om mulig i original emballasje, sammen med angrerettskjema." Du får fortelle dem at det ikke er mulig... Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 http://www.psdata.no/ps.asp?pid=273&docid=231 "For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den og om mulig i original emballasje, sammen med angrerettskjema." Du får fortelle dem at det ikke er mulig... 9144896[/snapback] Det stemmer. Det finnes ingen klausul i angrefristloven som sier at den BARE gjelder om varen leveres i orginal embalasje. F.eks. du bestiller en vaskemaskin på nett..som kommer pakka i plastikk og papp. Her gjelder angrefristloven, men det er ingen bestemmelser som sier at du bare får angrefrist på vaskemaskinen om den er pakket inn i samme pappen. Innpakkningen skal LIKEVEL skje slik at varen sendes tilbake i forsvarlig STAND. Eneste jeg ser at de kan lure seg unna med er at du reelt sett IKKE foretok et nettkjøp da du faktisk gikk til butikken og HENTET varen. Angrefristloven gjelder bare for pakker som SENDES i posten, som du ikke har mulighet til å se og prøve før du mottar den... Så..tar de den til verks, så er du føkka... De kan også kreve at du faktisk betaler butikk-pris om du henter varen, siden du reelt sett belaster dem for expedisjon og greier... MEN!! Angrefristloven gjelder ikke for DEFEKT utstyr. Om du mente lyden var defekt, så ville dette falle under garranti... og da får pipa en helt annen låt. alt du trenger å gjøre er å si at lyden fra lydkortet er helt fæl, og at dette ikke holder mål, og at du vil bytte maskin. Lenke til kommentar
swixer Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 http://www.psdata.no/ps.asp?pid=273&docid=231 "For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den og om mulig i original emballasje, sammen med angrerettskjema." Du får fortelle dem at det ikke er mulig... 9144896[/snapback] takker for linken, den skal jeg ta opp med de. jeg ser også at de selger demoprodukter med uoriginal eller ingen emballasje.... lukter uvilje av dette her hehe Lenke til kommentar
swixer Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 http://www.psdata.no/ps.asp?pid=273&docid=231 "For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den og om mulig i original emballasje, sammen med angrerettskjema." Du får fortelle dem at det ikke er mulig... 9144896[/snapback] Det stemmer. Det finnes ingen klausul i angrefristloven som sier at den BARE gjelder om varen leveres i orginal embalasje. F.eks. du bestiller en vaskemaskin på nett..som kommer pakka i plastikk og papp. Her gjelder angrefristloven, men det er ingen bestemmelser som sier at du bare får angrefrist på vaskemaskinen om den er pakket inn i samme pappen. Innpakkningen skal LIKEVEL skje slik at varen sendes tilbake i forsvarlig STAND. Eneste jeg ser at de kan lure seg unna med er at du reelt sett IKKE foretok et nettkjøp da du faktisk gikk til butikken og HENTET varen. Angrefristloven gjelder bare for pakker som SENDES i posten, som du ikke har mulighet til å se og prøve før du mottar den... Så..tar de den til verks, så er du føkka... De kan også kreve at du faktisk betaler butikk-pris om du henter varen, siden du reelt sett belaster dem for expedisjon og greier... MEN!! Angrefristloven gjelder ikke for DEFEKT utstyr. Om du mente lyden var defekt, så ville dette falle under garranti... og da får pipa en helt annen låt. alt du trenger å gjøre er å si at lyden fra lydkortet er helt fæl, og at dette ikke holder mål, og at du vil bytte maskin. 9146010[/snapback] jeg leverte den inn personlig og forsvarlig, kjøpet og betalingen foregikk via nett så jeg tror den er grei, de har også belasta meg for frakt, selv om jeg hentet den. jeg klaga og på at det var dårlig lyd, da tilbød de å sende den til acer norge for reklamasjon, finner ikke de noe galt må jeg betale det kalaset selv, og jeg tror den er 100% i orden bare at kvaliteten er møkk, som å høre en biltema klokkeradio... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Eneste jeg ser at de kan lure seg unna med er at du reelt sett IKKE foretok et nettkjøp da du faktisk gikk til butikken og HENTET varen. Angrefristloven gjelder bare for pakker som SENDES i posten, som du ikke har mulighet til å se og prøve før du mottar den... Dette er galt. Kriteriet i loven er hvorvidt avtaleinngåelsen skjer utenfor normalt utsalgssted og har ingen ting med hvordan varen 'fysisk' overleveres til kunden. Her kan trådstarter betalt varen med Visa på nett og kjøpsavtalen er således inngått der. Angreretten hans lever dermed i beste velgående hva dette kriteriet angår. Lenke til kommentar
swixer Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Da kan tråden sluttes av og oppsummeres takket være god tips og innspill fra dere her fikk jeg snakket med avdelingssjefen og fikk han til fornuft, så takk til dere som tok dere bryet med å svare. Og en ekstra stor takk til ninjahamster for linken, som ble nådestøtet hehe. De skal nå refundere kjøpssummen. tror jeg får satse åp en fujitsu siemens amilo fra elkjøp, helt ok lyd i den jeg hørte på og et 7.1 lydkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå