Gå til innhold

Pc byggeren på komlett.no, helt tullerusk

Anbefalte innlegg

Har tengt å kjøpe meg denne http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10208 maaskina på Komplett.no. Så hadde jeg tengt å justere delene lit, og gikk hit http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10208 Men hær er det mye som ikke hauker i hop i det heletatt...det vill si del - pris...klikker jeg på noe som det står - på så kan det vise seg at prisen faktis er dyrere...Ta hovdkort for eksempel. Det kortet som er utgangspunktet for oppsettet koster ca. 1800...klikker jeg på det Abit kortet der det står -400 så koster jo egentlig det kortet langt over 2000. Og når det gjelder Q6600 så har totalprisen for grunnoppsettet ikke blitt justert, prisen er den samme før og etter prisnedsettelsen på Q6600.

Pc byggeren er jo gått helt bananas :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kebaberdigg skrev:

Du vet når det står "-400" så betyr det at det koster 400 kr mindre en det forhånds valgte ?

Ja jeg vet det men kortet er ikke rimligere men dyrere, leste du innlegget mitt??

Endret av Blue
Lenke til kommentar
Det er jo lov å prøve. Se om summen stemmer når du legger alt i handlekurva. Webshoper har som regel forbehold om feilprising, men det der er jo ikke en urimelig lav pris for et hovedkort, så det kan være du får det uansett.

9144409[/snapback]

Joda....det var bare for å ilustrere....det er flere eksempel på feil der

Endret av Blue
Lenke til kommentar
Det er jo ikke uvanlig at enkelte komponenter er billigere som en del av en totalpakke enn ellers.

9144509[/snapback]

Kan vell hende det, men hvorfor har ikke totalprisen gådt ned når prisen på Q6600 har nesten halve prisen

Lenke til kommentar
Kan vell hende det, men hvorfor har ikke totalprisen gådt ned når prisen på Q6600 har nesten halve prisen

9144529[/snapback]

Fordi 'pakkeprisen' er nettopp det; en pakkepris. Den henger ikke nødvendigvis sammen med totalverdien til de enkelte elementene.

Setter du sammen en PC i 'løsvekt' med de nøyaktig samme elementene en og en vil den sannsynligvis koste mer enn som en pakke.

Lenke til kommentar

9144529[/snapback]

Fordi 'pakkeprisen' er nettopp det; en pakkepris. Den henger ikke nødvendigvis sammen med totalverdien til de enkelte elementene.

Setter du sammen en PC i 'løsvekt' med de nøyaktig samme elementene en og en vil den sannsynligvis koste mer enn som en pakke.

9144540[/snapback]

Men da er da vitsen vekke med å editere delene vekke da....det stemmer ikke helt det du sier...test lit ut pcbyggeren. Har opplevd at viss jeg klikker F5 så foradrer oppsettet seg.

http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11033 I teksten står det GTX, men i spesifikasjonen under sår det Ultra

Lenke til kommentar
Men da er da vitsen vekke med å editere delene vekke da....

9144560[/snapback]

Fordi folk skal kunne tilpasse litt og ikke kun være bundet til det faste oppsettet...

Slår du sammen prisene i pakken som går for 9995,- (som enkeltvarer),- så ender du forøvrig opp på over 11.000,- nå idag. Så det er en samlerabatt involvert her. I tillegg til at du får monteringen 'gratis' på kjøpet.

Denne rabatten varierer naturlig nok over tid; det er jo for en butikk et stort poeng å ha en pakke til f.eks. 9995,- hele tiden i sitt sortiment - altså en 'titusenkronersPC' til fast pris istedet for at den koster 10.121 en dag, 9958,- en annen dag og 10.022,- en tredje dag alt ettersom prisene på de ulike elementene varierer med noen kroner hit og dit slik det ville vært hvis pakkeprisen tok utganspunkt i nøyaktig pris for hvert enkelt element.

Enkelte ganger kan samleprisen være en kjempedeal (som regel rett etter at de har oppgradert med noe nytt i pakken), andre ganger er det neppe stort å spare fremfor å kjøpe i 'løsvekt'. Jeg tror dog neppe man vil havne i en situasjon der man betaler *mer* for pakken enn om man kjøpte ting enkeltvis og satte sammen selv.

PS: Å klikke F5 for å refreshe en side som benytter seg av java eller lignende etter at du har gjort noen beregninger er ikke noe særlig da den sannsynligvis vil miste enten noe eller alt av de endringene du har gjort.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Men da er da vitsen vekke med å editere delene vekke da....

9144560[/snapback]

Fordi folk skal kunne tilpasse litt og ikke kun være bundet til det faste oppsettet...

Slår du sammen prisene i pakken som går for 9995,- (som enkeltvarer),- så ender du forøvrig opp på over 11.000,- nå idag. Så det er en samlerabatt involvert her. I tillegg til at du får monteringen 'gratis' på kjøpet.

Denne rabatten varierer naturlig nok over tid; det er jo for en butikk et stort poeng å ha en pakke til f.eks. 9995,- hele tiden i sitt sortiment - altså en 'titusenkronersPC' til fast pris istedet for at den koster 10.121 en dag, 9958,- en annen dag og 10.022,- en tredje dag alt ettersom prisene på de ulike elementene varierer med noen kroner hit og dit slik det ville vært hvis pakkeprisen tok utganspunkt i nøyaktig pris for hvert enkelt element.

Enkelte ganger kan samleprisen være en kjempedeal (som regel rett etter at de har oppgradert med noe nytt i pakken), andre ganger er det neppe stort å spare fremfor å kjøpe i 'løsvekt'. Jeg tror dog neppe man vil havne i en situasjon der man betaler *mer* for pakken enn om man kjøpte ting enkeltvis og satte sammen selv.

PS: Å klikke F5 for å refreshe en side som benytter seg av java eller lignende etter at du har gjort noen beregninger er ikke noe særlig da den sannsynligvis vil miste enten noe eller alt av de endringene du har gjort.

9144608[/snapback]

Men redigerer du delene så forandrer jo prisen seg

Lenke til kommentar
Men redigerer du delene så forandrer jo prisen seg

9144615[/snapback]

Ja er ikke det hele poenget da? Hva mener du egentlig?

9144619[/snapback]

Forstod det på deg at maskinen har en fast pris uansett....men det har den jo ikke.

Fåreslår at du tester ut litt den pcbyggeren jeg, og se hva du finner ut...jeg mener bestemt at den ikke er helt slik som den skall

Lenke til kommentar
Forstod det på deg at maskinen har en fast pris uansett....men det har den jo ikke.

9144625[/snapback]

Selvfølgelig har den ikke det :roll:

Poenget er: De har en pakke som er priset til xx antall kroner. Som de er greie nok til å la deg endre hvis du vil. Selvfølgelig koster det deg mere hvis du legger til dyrere elementer enn det som allerede er i pakken. Eller mindre hvis du nedgraderer. Prisreduksjonen/økningen er dog ikke nødvendigvis identisk med hva du legger til eller trekker fra (som du reagerer på) fordi det tydeligvis er en slags samlerabatt på hele pakken i utgangspunktet.

Prøv selv; velg en av pakkene, plukk så ut alle enkeltelementene og summer sammen. Og du vil se at de i løsvekt koster mer enn som når de selges samlet som en pakke. Derfor vil ikke nødvendigvis prisforskjellen *på pakken som helhet* være eksakt 500,- hvis du bytter ut et grafikkort som (i løsvekt) koster 2500,- med et som (i løsvekt) koster 3000,-

Og ja: Jeg har brukt PC-byggeren *masse* så jeg vet veldig godt hvordan det er lagt opp.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

9144625[/snapback]

Selvfølgelig har den ikke det :roll:

Poenget er: De har en pakke som er priset til xx antall kroner. Som de er greie nok til å la deg endre hvis du vil. Selvfølgelig koster det deg mere hvis du legger til dyrere elementer enn det som allerede er i pakken. Eller mindre hvis du nedgraderer. Prisreduksjonen/økningen er dog ikke nødvendigvis identisk med hva du legger til eller trekker fra (som du reagerer på) fordi det tydeligvis er en slags samlerabatt på hele pakken i utgangspunktet.

Prøv selv; velg en av pakkene, plukk så ut alle enkeltelementene og summer sammen. Og du vil se at de i løsvekt koster mer enn som når de selges samlet som en pakke. Derfor vil ikke nødvendigvis prisforskjellen *på pakken som helhet* være eksakt 500,- hvis du bytter ut et grafikkort som (i løsvekt) koster 2500,- med et som (i løsvekt) koster 3000,-

Og ja: Jeg har brukt PC-byggeren *masse* så jeg vet veldig godt hvordan det er lagt opp.

9144638[/snapback]

Men når en del koster x antal kroner og du velger en annen del som det står - på og prisforskjellen er slik at du nesten får penger for å velge den....altså en del koster 1500 og på en annavariant så sår det -2000...da er det vell noe som ikke stemmer

Lenke til kommentar

Det du skriver her rimer jo ikke i det heletatt...skulle jo tro at pcbyggeren ga et dyrere resultat

Bare ta eksepelet med hovedkortet

Endret av Blue
Lenke til kommentar
Det du skriver her rimer jo ikke i det heletatt...skulle jo tro at pcbyggeren ga et dyrere resultat

9144663[/snapback]

Herregud, jeg gir opp. Du er jo helt på bærtur og vil rett og slett ikke forstå bare på trass. Selvfølgelig blir pakkene billigere når du bytter ut elementer med rimeligere elementer.

Forøvrig kan du jo summere elementene fra f.eks. 9995,- -pakken (slik jeg gjorde før jeg 'synset og trodde' (som du driver med)) og du vil se at totalsummen enkeltvis blir dyrere enn når man kjøper pakken som en helhet. Det tar deg ett minutt.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

9144663[/snapback]

Herregud, jeg gir opp. Du er jo helt på bærtur og vil rett og slett ikke forstå bare på trass. Selvfølgelig blir pakkene billigere når du bytter ut elementer med rimeligere elementer.

Forøvrig kan du jo summere elementene fra f.eks. 9995,- -pakken (slik jeg gjorde før jeg 'synset og trodde' (som du driver med)) og du vil se at totalsummen enkeltvis blir dyrere enn når man kjøper pakken som en helhet. Det tar deg ett minutt.

9148268[/snapback]

No er det ikke noen grunn for deg å bli ufin, jeg forsår utmerket hva du mener Men du tar vist ikke påenget og/eller har testet ut Pcbyggeren jeg linka til, eller sett på ekseplene jeg linka til, da vill du se at det er noe som er direkte feil der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...