Gå til innhold

Hjelp til valg av ny musikkmobil

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til valg av ny mobiltelefon.

Funksjoner:

-Kalender: Ja, men behøver ikke å være avansert.

-GPRS: Ja

-EDGE: Ikke viktig

-Email klient: Ikke viktig

Form:

-Alle former vurderes.

-Vekt: Ikke viktig

-"Støt/sprut/støv-sikker": Ikke viktig

Skjerm:

-Farge

-Størrelse på skjerm: Ikke for liten

-Touchscreen: Nei

Pris:

Jeg har mellom 0 og 4000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): nei

Diverse:

-Merke: Helst Nokia, men alternativer vurderes

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja

-Symbian: Ja (Alternativer uten vurderes)

-Infrarød port: Ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Mye, mobilen kommer til å bli brukt som MP3 spiller. (Minimum 1 gb)

-Minnekort?: Kommer ann på interminne

-MP3: Ja

-Radio: Ja

-UMTS: Ikke viktig

-Triband: Ikke viktig

-wLAN: Ja (Men alternativer uten vurderes også)

- Mulighet for GPS: Nei

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Ikke viktig

-Batterilevetid: Bare det er nok og lade den hver kveld

Jeg trenger en telefon med god lagringskapasitet og gode musikkmuligheter, Wlan hadde vært en artig ekstra funksjon men som sagt alternativer uten vurderes.

Jeg vil helst ha en Nokia med Symbian, men er også åpen for andre forslag.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har lyst på en smartphone (mobil med "ordentlig OS"), god lagringskapasitet (da må du nok ha minnekort - de kommer oppi i 2GB), Mp3-spiller og gjerne Wi-Fi, og ganske god råd vil jeg anbefale en HTC-telefon, f.eks. HTC S710. Den har Windows Mobile 6, 128MB + MicroSD-slot, Wi-Fi.

Har selv Qtek 8300 (en HTC solgt som Qtek), og er veldig fornøyd. Har også prøvd HTC S710, fikk veldig bra inntrykk. :)

Lenke til kommentar
Siden du har lyst på en smartphone (mobil med "ordentlig OS"), god lagringskapasitet (da må du nok ha minnekort - de kommer oppi i 2GB), Mp3-spiller og gjerne Wi-Fi, og ganske god råd vil jeg anbefale en HTC-telefon, f.eks. HTC S710. Den har Windows Mobile 6, 128MB + MicroSD-slot, Wi-Fi.

Har selv Qtek 8300 (en HTC solgt som Qtek), og er veldig fornøyd. Har også prøvd HTC S710, fikk veldig bra inntrykk.  :)

9144144[/snapback]

Likte denne, takk skal du ha :)

Dumme meg hadde jo tenkt litt på Nokia N91 8gb :blush:

Lenke til kommentar

Det er et par ting jeg lurer på: hvordan er lydkvaliteten på musikkavspilling?, har den snarveis taster til mp3 spilleren? og kan man koble til egene øreproper enten rett i telefonen eller i medfølgende adapter?

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar

Siden det ikke følger med noe adapter for tilkobling av egene øreproper er kanskje ikke denne det beste valget, er det noen som kan komme med andre alternativer?

Er HTC Touch et godt alternativ.

Takk for all hjelp

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar

Hvis du først skal ha en HtC til musikkavspilling ville jeg gått for TOUCHen. Jeg opplevde at den ga mye bedre lydgjengivelse enn S710. Dessuten virket det som om S710 hadde noen små bugs når det kom til bruk av trådløse stereoheadset (a2dp) i form av skurring og ustabilitet. Samme feilen dukket ikke opp på TOUCHen. (testa Plantronics Pulsar 590, Nokia BH-501 og Nokia BH-500)

Men den blir nok fort i det dyreste laget hvis du maks skal bruke fire tusen. Det uansett ikke det beste alternativet, tror jeg. Jeg ville mest sannysnlig anbefalt deg enten w610i eller en w580i fra Sony Ericsson. Ikke noe annet selskap jeg vet om som så leverer så gode og brukervennlige MP3-mobiler som de. :)

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...