Gå til innhold

NAD eller cerwin vega?

Anbefalte innlegg

Hei,har tenkt meg en ny forsterker til mine gamle men i topp stand dc12 høytalere.!

ser litt på hifiklubben og kom over disse to :

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_graa.htm

og

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...rker_2x170w.htm

Begge til samme pris men cervin har noe mere watt.

Noen som vet hva som er best kjøp for meg?

Endret av amdorintel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Naden er både kraftigere og bedre. CV jukser ved å oppgi effeten i dynamisk effekt, i stedet for kontinuerlig som Nad gjør. Naden yter 2x220 watt dynamisk, CV yter 2x170 watt. Dessuten så er ikke CV-forsterkeren produsert av CV selv.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Jeg sitter med den minste effektforsterkeren til CV som jeg foreløpig kjører uten forforsterker rett ut fra lydkortet på PCen.

Er fornøyd med den for min del.

Den har blandt annet 3 grader av følsomhet på innsignalet samt volumkontroll for høyre og venstre kanal, noe jeg ikke vet om Nad forsterkeren har.

Minuset her er at CV forsterkeren er viftekjølt og med dette følger en anelse grunnstøy fra viftene.

Lydkvaliteten skal jeg ikke uttale meg om enda da jeg som sagt kjører den rett ut fra lydkortet fra PCen og dermed ikke får noe bedre lyd en lydkortet lager.

Men er hittil fornøyd med trøkken den leverer.

Lenke til kommentar

NAD og CV sine forsterkere yter like mye. Det er skriveleif på Hifiklubben sin side. C272 og C372 yter 2x170 watt kontinuerlig, med alle kanaler i drift. ekte watt fra både nad og CV vis dere finner en spec side. :) Men tror nok at NAD spiller penere, men CV har nok mere trøk.. Veier mere og egentlig egn ombygd PAforsterker. Kraftige saker er det iallfall, uansett hva du velger. Har selvv NAD til mine VE-15. Den klarer å drive 15 tommerene veldig fint ;)

Lenke til kommentar
Hvilket lydkort har du da? Hvilken signalkabel bruker du?

9181847[/snapback]

Lydkortet er et Creative SB Live og kabelen er en tykk hvit kabelforminijack i den ene enden og dinplugegr i den andre enden kjøpt til formålet på hifiklubben.

Hjelper alikavel ikke med aldri så bra kabler om man spiller MP3 filer.

Lydkortet drar også til seg tøy fra PSU og kabinettviftene.

Skal ha meg en forforsterker om det er penger igjen etter feriebudgettet.

Savner og kunne spille CDer på en normal måte.

Lenke til kommentar
Hvilket lydkort har du da? Hvilken signalkabel bruker du?

9181847[/snapback]

Lydkortet er et Creative SB Live og kabelen er en tykk hvit kabelforminijack i den ene enden og dinplugegr i den andre enden kjøpt til formålet på hifiklubben.

Hjelper alikavel ikke med aldri så bra kabler om man spiller MP3 filer.

Lydkortet drar også til seg tøy fra PSU og kabinettviftene.

Skal ha meg en forforsterker om det er penger igjen etter feriebudgettet.

Savner og kunne spille CDer på en normal måte.

9182369[/snapback]

Jeg bytta signalkabel og opplevde faktisk en forbedring i lydkvalitet. Jeg har et Audigy 2 da, så er kanskje mer å hente der. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...