amdorintel Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Hei,har tenkt meg en ny forsterker til mine gamle men i topp stand dc12 høytalere.! ser litt på hifiklubben og kom over disse to : http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_graa.htm og http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...rker_2x170w.htm Begge til samme pris men cervin har noe mere watt. Noen som vet hva som er best kjøp for meg? Endret 25. juli 2007 av amdorintel Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 NAD C272 er jo en effektforsterker, ergo du må ha en forforsterker i tillegg til å styre volum osv med Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Begge er effektforsterkere så han må ha forforsterker uansett. Evt. en forsterker med pre-out. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) NAD! ville jeg kjøpt hvertfall! Evt Rotel effektforsterker. Endret 26. juli 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 ok,takker for svar..har forforsterker:) Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Anbefaler NAD jeg og, har en trofast en stående her Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Han er ikke nødt til å ha kjøpe forforsterker om han ikke har da, går fint an å bruke PC som forforsterker. Nå har ha sagt at han har forforsterker, så da er det jo ikke noen diskusjon. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Nei, det var hvilken av dem to som var best til mine dc12 jeg lurte på Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hm, begge forsterkerene skulle nok drive de greit, men NADen har sikkert litt bedre lyd. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Naden er både kraftigere og bedre. CV jukser ved å oppgi effeten i dynamisk effekt, i stedet for kontinuerlig som Nad gjør. Naden yter 2x220 watt dynamisk, CV yter 2x170 watt. Dessuten så er ikke CV-forsterkeren produsert av CV selv. Endret 31. juli 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det er vel faktisk kontinuerlig effekt de oppgir, og fortsekreren er faktisk tyngre enn NADen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg sitter med den minste effektforsterkeren til CV som jeg foreløpig kjører uten forforsterker rett ut fra lydkortet på PCen. Er fornøyd med den for min del. Den har blandt annet 3 grader av følsomhet på innsignalet samt volumkontroll for høyre og venstre kanal, noe jeg ikke vet om Nad forsterkeren har. Minuset her er at CV forsterkeren er viftekjølt og med dette følger en anelse grunnstøy fra viftene. Lydkvaliteten skal jeg ikke uttale meg om enda da jeg som sagt kjører den rett ut fra lydkortet fra PCen og dermed ikke får noe bedre lyd en lydkortet lager. Men er hittil fornøyd med trøkken den leverer. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvilket lydkort har du da? Hvilken signalkabel bruker du? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 I tillegg oppgir NAD effekten ved alle/begge kanalene i bruk samtidig. Noen andre "jukser" og oppgir effekten i én kanal av gangen. Vet ikke hva CV bruker dog. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 NAD og CV sine forsterkere yter like mye. Det er skriveleif på Hifiklubben sin side. C272 og C372 yter 2x170 watt kontinuerlig, med alle kanaler i drift. ekte watt fra både nad og CV vis dere finner en spec side. Men tror nok at NAD spiller penere, men CV har nok mere trøk.. Veier mere og egentlig egn ombygd PAforsterker. Kraftige saker er det iallfall, uansett hva du velger. Har selvv NAD til mine VE-15. Den klarer å drive 15 tommerene veldig fint Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvilket lydkort har du da? Hvilken signalkabel bruker du? 9181847[/snapback] Lydkortet er et Creative SB Live og kabelen er en tykk hvit kabelforminijack i den ene enden og dinplugegr i den andre enden kjøpt til formålet på hifiklubben. Hjelper alikavel ikke med aldri så bra kabler om man spiller MP3 filer. Lydkortet drar også til seg tøy fra PSU og kabinettviftene. Skal ha meg en forforsterker om det er penger igjen etter feriebudgettet. Savner og kunne spille CDer på en normal måte. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 ok..da trur jeg at jeg går for nad..etter mye tenking takker for masse svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ville helt klart gått for Nad i stedet for en Cervin Vega forsterker. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvilket lydkort har du da? Hvilken signalkabel bruker du? 9181847[/snapback] Lydkortet er et Creative SB Live og kabelen er en tykk hvit kabelforminijack i den ene enden og dinplugegr i den andre enden kjøpt til formålet på hifiklubben. Hjelper alikavel ikke med aldri så bra kabler om man spiller MP3 filer. Lydkortet drar også til seg tøy fra PSU og kabinettviftene. Skal ha meg en forforsterker om det er penger igjen etter feriebudgettet. Savner og kunne spille CDer på en normal måte. 9182369[/snapback] Jeg bytta signalkabel og opplevde faktisk en forbedring i lydkvalitet. Jeg har et Audigy 2 da, så er kanskje mer å hente der. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg fikk et ok råd fra en på AVForum. Om du skrur ned volum på pc til 50% og skrur heller opp på forsterkeren så vil det forsvinne en god del støy. Gjorde det her iallefall Kommer jo ann på lydkortet kanskje og litt men. Endret 1. august 2007 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå