Ratleto Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Tenkte jeg skulle teste et litt eldre spill, men vil ikke sitte og se på et strukket skjermbilde. Tenkte jeg derfor skulle ordne "fixed aspect ratio" - noe som jeg bare ikke klarer å få til. Oppsett: XP 32-bits, Nvidia 7600GT koblet til NEC 20-tommers widescreen med DVI-kabel, Nvidia gfx-kortdrivere v94.24. I hjelp så står det: To use NVIDIA scaling with fixed aspect ratio: 1. On the NVIDIA Control Panel Select a Category... page, select Display. 2. Select Change display (flat panel) scaling to open the page. 3. Select Use NVIDIA scaling with fixed aspect ratio. 1. Ok. Trykker Display. 2. Hvafforno? Står ingenting om "Change Display (flat panel) scaling" hverken i standard eller avansert visning... Har vært og rota inne i "Manage custom timings", men fikk ikke til noe der heller... Så hvordan i all verden får jeg til det jeg vil? Altså ha sorte kanter rundt bildet, istedet for at det er strukket. Endret 25. juli 2007 av Ratleto Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Vanligvis så er det du snakker om en option i skjermen? Det er iallefall det på alle mine skjermer. Kan velge "Aspect" i menyen på skjermen. Det du skal ha er 1:1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Ah. Fant det endelig. Den menyen på skjermen er kun tilgjengelig når oppløsninga er under 1280x1024. Derfor jeg ikke fant den - jeg kjørte jo alltid 1680x1050. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå