Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hjemm fra ferien, fristen ute

Anbefalte innlegg

hello, jeg komm hjemm fra ferien i går og fant ut at jeg fikk brev om inntak, men fristen var ute for uke siden, kom bare inn på førstevalget, og bak på arket står det at man mister plassen vis man ikke svarer innen fristen, er veldig bekymret nå :( , tror dere at man kan gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får ikke beskjed noen plass om når man får det brevet. Første gang vet man ikke når det skal komme, Andre gang man skal få lapp vet man når man fikk den forrige året, og den kommer ca samme tid.

Jeg fikk sms fordi jeg registrerte mobilnr mitt.

Når du da har vert på ferie en stund og ingen hjemme kunne ha informert deg om brevet så er du nok fucked. Kontakt skolen du søkte på og forklar situasjonen så går det nok fra for 2. inntak er ikke gjort enda tror jeg. Så sjangsen er nok der.

Er man på ferie og venter et slikt brev så få noen til å ta inn posten og åpne brevet og svare for deg, eller sende passord og kode til deg så du kan få svart. Så det her er jo egentlig din egen skyld mener jeg.

Lenke til kommentar
jeg søkte andre året

9143763[/snapback]

Ja det har jo ikke noe å si 1. året og 2. året er jo fortsatt ikke samme lærer. Nytt år, Ny lærer. Så du har ingen lærer før skolen begynner, men samma det. Du kommer nok inn. Pleier som regel å gå bra.

Lenke til kommentar

Vil kansje hjelpe og få en legerklæring på ambruddet/syk på det tidspunktet som det skulle svares på. kan kanskje hjelpe deg i å overbevise inntakskontoret at du ikke kunne svare grunnet eksterne grunner. Kan være en gyldig grunn til ikke å ha få svart.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Vel, jeg går ut i fra at lærer/rådgiver har sagt det mer enn 10 ganger før ferien (jeg vet at vår har det): Svar i tide! Hvis du skal på ferie, legg inn forhåndssvar på nettet. Få naboen til å svare for deg. IKKE glem å svare!

Sry, eneste måte du kan komme inn er hvis den aktuelle skolen fortsatt har ledige plasser (er jeg ganske sikker på). :(

Men, du kan jo kanskje være heldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...