Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Når er de veteran?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle biler blir automatisk veteranbiler etter 30 år, men på biler nyere enn 1.1.1971 kan man ikke få såkalte veteranskilt. Biler nyere enn 1.1.1971 kan kun få ordinære registreringskilt med 2 bokstaver og 5 siffer.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Hmm okay, da lærte man noe nytt idag også! :)

Men den veiavgiften var ikke så ille da.. Vurderer å kjøpe meg veteranbil selv.

9143750[/snapback]

Det kan du godt vurdere. Forsikringen er også stort sett gunstig. Noen stiller krav om maks km, og ekstra hovedsstrømbryter + brannslokkingsutstyr. Selv har jeg en gammel Volvo fra 1968 forsikret godt over ørene, med maks 5000km i året. Betaler ca 700,- i året for dette.

Men: veteranbiler krever stell og vedlikehold. Ikke sikkert det blir så billig i lengden.

Lenke til kommentar

Selv om de krever mer stell, er de samtidig langt enklere å skru på enn nye biler, i tillegg til at delene kan være både rimelige og enkle å få tak i. Men det er såklart forskjell på en sær, ukurant modell og f.eks. ei folkevogn. Kan lønne seg å sjekke slike ting på forhånd. Enkelte forsikringsselskap (f.eks. Tennants LMK-forsikring) krever også at man har en "vanlig" bil som bruksbil i tillegg for at du skal få de beste forsikringsprisene.

Men jeg er helt enig med deg, de lager ikke biler slik de gjorde før ;)

1966%20Lamborghini%20Miura-lg.jpg

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...